Chapter 30

587 78 8
                                    

CHAPTER 30

Back to JEREMIAH'S P.O.V

Saya stop snapping pictures of us looking like we are exhausted after making long hard love all night long.

Tsk tsk.

Tengok dulu semua gambar-gambar yang saya snap.

Handsome juga oh saya bila tutup mata. Apa lagi kalau buka kan?

Ah, si batu purple tidak payah cakaplah. Berapa kali juga saya mau mengaku yang dia memang cantik? Tapi saya mau nampak piuk dia bah dalam gambar. Tidak bolehkah sambil tidur kah pengsan kah dia senyum juga supaya nampak tu piuk?

SNAP. SNAP. SNAP lagi. Banyak-banyak gambar saya snap.

Okay, ssshhh. Tidak boleh saya lama-lama dekat dia. Siap saya kasi bucur nanti. Hahahaha!

I put her back to her position and got up.

Untuk menstabilkan otak, jantung dan fikiran saya, saya mesti take a long smoke dulu. Dua, tiga batang ni saya kasi habis kalau saya stress macam sekarang. Biasanya saya stress kerja, ni malam lain bahagian yang stress.

Lebih satu jam saya di luar balcony, berdiri menatap lautan malam sambil merokok.

Next move? Let me think what I'm gonna with my phone's photo gallery. I tilted a small smile.

I turned and walked in, closing the balcony doors behind me.

Saya kasi kurang temperature tu aircond supaya tidak berapa sejuk sebab ada satu saja selimut tebal and I'll be sleeping on the long sofa tonight, blanket-less. Malas saya mau minta extra selimut dari housekeeping sudah malam begini.

Looking at my handphone, the time now is nearly 11pm sudah.

Banyak Whatsapp and missed calls dari Jeremy, Austen and dad. Saya melirik ke arah si batu purple yang sedang lena tidur di atas katil yang sepatutnya untuk saya. Semestinya dia pun dapat banyak Whatsapp and missed calls macam saya.

I didn't bother to reply or call any of them back.

I stretched my body on the long sofa. Long, tapi tergantung-gantung juga kaki saya tidak cukup ruang.

Nasib ada two extra pillows. Satu saya pakai untuk alas kepala saya, dan satu saya cover bahagian bawah saya. Bahaya nanti kalau si little boy ni terasa sejuk-sejuk sikit. Keras terus tu.

Ah, baca satu saja Whatsapp lah dari Jeremy. Tsk tsk. Sengaja saya buka Whatsapp dari Jeremy supaya dia nampak tu double blue tick tapi tidak kena reply.

Jeremy: Mana kau?!
Jeremy: Oi, mana kau?!
Jeremy: Dad cari, gila
Jeremy: Mom suruh kau balik pergi meja
Jeremy: Anak durhaka, kau di mana?!
Jeremy: Saya tampiling lah kau ni
Jeremy: Photograph session sudah!
Jeremy: Bah, bah, jaga kau

Jaga...?

Jeremy: Axel Abraham mencari sudah anak dia
Jeremy: Si batu purple pun hilang macam kau
Jeremy: Macam dia suruh sudah semua bodyguard dia cari si Amethyst
Jeremy: Amethyst pun hilang!
Jeremy: JEREMIAH!
Jeremy: JEREMIAH ANAK SETAN!

HAHAHAHAHAHA! Segala emoji marah keluar oh kan.

Jeremy: You better pray Amethyst Abraham will be found soon
Jeremy: And not with you!
Jeremy: Kena timbak kau Axel
Jeremy: Kau lupa apa dia buat sama Braxton?
Jeremy: OI, JEREMIAH!
Jeremy: Psst, Rachel pun cari kau.

Kitai, sempat lagi dia kasi irritate saya.

Tahan tu jari kau, Rem. Jangan kau peduli si anak durhaka juga tu.

Di manalah si Axel hantar orang-orang dia untuk mencari Amethyst? Saya harap dia tidak bijak untuk mengaitkan saya dalam ketiadaan Amethyst.

Tidak sampai sepuluh minit saya tertidur sudah.

Once Upon A One Night LustWhere stories live. Discover now