CHAPTER 51
JEREMIAH'S P.O.V
I slammed my door shut.
Tapi saya lupa kunci.
Tapi kalau saya sudah naik panas, memang tiada orang akan berani masuk, atau mengetuk dan minta izin untuk masuk ofis saya.
Tapi si tubal ni species tubal lain macam.
Tidak lagi dia ketuk ah.
"Abang Miyo, are you okay?" RACHEL.
Saya melangkah kasar ke arah meja saya. Tapi langkah saya sedikit terhenti apabila Rachel menggenggam lengan saya.
"Abang Miyo." Oh God, grace me with patience. Please, God.
"Rachel." Suara saya mengeras. Langsung saya tidak menoleh menatap dia. "Act like the secretary that you are. That's the purpose of you applying for the post."
Rachel giggled.
"I don't like being a secretary, I just want to be wi-"Footsteps and the door opened wide.
"Rachel, leave us, we have an urgent discussion." JEREMY.
Jeremy saved Rachel from my wrath.
TUBAL.
"I'll take down minutes." Rachel bilang!
"It's okay." Jeremy bilang dengan penuh kesabaran. "It's a closed discussion."
Dan lagi TUBAL.
"I'm the secretary." Suara dia sengaja dimanjakan.
"Rachel, no." Suara Jeremy tegas.Rachel masih berdiri menatap saya dan Jeremy. Macam dia mengharapkan saya untuk suruh dia stay in my office and take down minutes kunun?
"Out." Jeremy mengarahkan Rachel.
"My boss is Abang Mi-" Masih keras kepala! Astaga.Snap.
"Any Ashburn in this company is your boss." JEREMY.
Saya menatap Rachel dengan tatapan datar tanpa bersuara. Dia patut makan saman sudah.
In 5, 4, 3, 2...
Rachel akhirnya memutarkan tubuh dan meninggalkan ofis saya.
"Kunci tu pintu." Saya suruh si Jeremy kunci pintu.
After the door is locked, Jeremy langsung melabuhkan punggung di kerusi di hadapan saya.
"Gila lah!" Dia bilang. "Saya yang berpeluh oh nampak dia."
Hahahaha!
Mata Jeremy membulat.
"Saya yang takut oh, Rem.""Kenapa juga kau takut?" Saya menaikkan satu kudou.
"Betul-betul kah sudah kena background check tu si Rachel?" Jeremy masih dengan ekspresi wajah dia yang takut + bingung + hairan.
Saya mengerutkan dahi.
"Kau rasa dia pernah masuk penjara?""Penjara tu tidaklah." Jeremy bilang.
"Jadi?" Saya tanya lagi.
"Kad merah kali." Jeremy jawab.Kad merah?
"Kad orang gila." Jeremy bilang! Terus dia ketawa terbahak-bahak. "Cinta gila dia sama kau, Rem."
Kenapa juga si Jeremy ni? Cinta saja dia ni.
Kalau nampak Amethyst, cinta.
Nampak lagi Rachel, cinta juga."Saya kasi kahwin lah kau sama Rachel." Saya jeling Jeremy.
YOU ARE READING
Once Upon A One Night Lust
Romance2nd Once Upon a Love Legacy series The Ashburns x Abrahams #ONCEUPONAONENIGHTLUST Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** ⚠️ Story is mixed Sabahan Slang. Ada English, B...