Chapter 41

548 79 29
                                    

CHAPTER 41

AXEL ABRAHAM'S P.O.V

Sitting in my office, thinking of all my three daughters membuat saya migraine.

Sekurang-kurangnya Sapphire's already married to a man that she loves from her younger days.

Siapalah yang sangka Braxton is second choice. Hahahaha. Boleh tahan anak perempuan saya yang nampak saja soft and demure, tapi pandai simpan spare.

And that Jeremiah Ashburn. No different from all the men yang terkejar-kejar anak-anak perempuan saya.

Saya sedia sudah senjata saya mau attack kalau ada yang berani mau mempermainkan antara mana-mana anak-anak saya.

Saya mengerling ke arah the hockey stick yang telah berjasa kepada saya. Banyak jasa ni hockey stick. Jasa yang paling dikenang adalah ia menjadi senjata membelasah Braxton. Tsk tsk.

Well, it's not easy raising girls to only be married to worthless, useless men.

Nasib baik helah si Braxton awal sudah kedapatan. Imagine if they are married. Susah-susah saya mau pastikan dia ceraikan Sapphire.

I saw my handphone blinking on my desk.

Saya janji Diamond I'll only be in my office to pick up some files then join her and the Ashburns for buffet high tea di Hyatt. Tapi saya terduduk pula buat kerja sikit.

"Darling." Saya jawab panggilan di hujung talian.
"We're here already, ling." Diamond bilang.
"Okay, give me 10 minutes." Saya balas.

10 minutes I'm sure to be at Hyatt sudah.

Namun...

Mata saya tertangkap sesuatu pergerakan yang... hmmm. Agak pelik depan pagar rumah saya.

The CCTV screen on the left of my large side desk shows Amethyst yang berada di luar pagar. Mana guard saya masa tu?

Then a car stopped at the front of the gates.

Jeremiah Ashburn keluar dari kereta yang dipandunya.

Dan... sikit terkeluar biji mata saya dari soket mata saya.

What the...?

Apa main angkat-angkat ni sambil bercium?

Trip betul ni dua budak terlampau tengok love story. Macam The Notebook ni dorang biasa tengok kali.

Saya tau... I have three daughters and a total of four women in my house. I can name all the love stories and heroes of the movies. Ck.

Wah, wah, wah. Ni dua orang bukan main lagi bila tiada orang tua di rumah. Nasib saja anak si Ashburn tu terus masuk kereta dia dan memandu pergi. Kalau dia masuk rumah saya sambil angkat-angkat anak saya, tidak dia terkeluar hidup-hidup tu.

And during dinner...

Sikit saya tersembur all of the wine from my mouth bila si Amethyst samakan that kiss sama bambangan.

"Uhuuuk! Uhuuuk! Bambangan apa yang pandai menggigit?"

Arvand changed the topic to business tapi ini anak perempuan bungsu satu ni masih lagi mau cari gaduh sama anak si Arvand.

Macam mana lah kau mau complete the challenge, Jeremiah?

Saya memerhati ni dua orang. Entah apa Ferrari, arrest, Emily Rose...? Betul juga abang dia tanya kalau dorang sudah pernah berkenalan.

Then my little rascal of a princess as she always is since the day she was born just snapped.

"I hate you! I hate you! Don't look at me like that! I hate your face! I hate your kisses! I hate y-"

Once Upon A One Night LustWhere stories live. Discover now