Chapter 17

546 75 3
                                    

CHAPTER 17

AMETHYST'S P.O.V

For the last time, saya cuba kasi bangun Emerald.

Eh, sudah bangun rupanya.

Sana dia bertiarap di atas katil sambil main handphone.

"So?" Saya tanya Emerald. "Go get ready lah."

Emerald menoleh menatap saya dengan tatapan kosong.

Dia menggelengkan kepala.
"Saya masih hangover ni."

Ah! Tiada juga orang hangover 2 hari bah. Alasan!

"Saya kasitau dad ah."  Macam budak-budak sudah saya mau merepot kunun.

Emerald turned over and sat up on her bed.
"Saya sakit kepala ni, Amie. I really don't want to go to the office today."

Fine, whatever lah kau, Em. Kalau dad tanya pandai-pandailah kau jawab sendiri. Jangan libatkan saya.

I walked out of Emerald's room and grabbed my handbag and high heels.

***

In the car, handphone saya berdering.

Belum sempat saya jawab hello, suara si gedik duluan saya dengar.

"Lunch kita nanti ah." Emerald. Ceh, kalau makan nombor satu.

"Tengoklah, mana tau saya busy meeting with the Ashburns." Saya sengaja menekankan nama Ashburns.

Tapi entah kenapa saya terasa macam ada tingling feeling bila saya sebut 'the Ashburns'. Hmmm.

"Saya belanja bah." Emerald cuba memujuk. Basi.

"Tidak payah. Si abang ipar boleh belanja saya." Saya balas Emerald.

Sesaat Emerald terdiam di hujung talian.

"Siapa abang ipar kau?" Suara Emerald kedengaran macam kehairanan.

Dui, siapa lagi? Dia lupa Sapphire mau kahwin sudah with si Jerome Ashburn.

"Eee, saya driving ni, nantilah kita cakap." I ended the call as I drove out of the resident parking lot.

Aishhh! Traffic jam KL ni punya teruk!

Ini semua salah Emerald. Cubalah kalau kami sama-sama jalan lebih awal, tidak payah saya mau tunggu-tunggu dia bersiap kunun tapi last-last memaksa dia bangun. Memang sampai sudah kami di office ni.

I don't believe it! Within the centre of KL saja saya boleh sampai di office satu jam 15 minit lambat.

Lain kali lebih baik saya ambil Grab saja, atau jalan kaki lagi bagus.

***

As I entered the building and got a lift up to the office, saya Whatsapp si Darren.

Me: Darren, I'm here.
Me: Mau naik sudah.
Me: Ambil saya bah di lift.

Saya nervous bah. Saya meramas-ramas tangan saya yang semakin sejuk. I've never been in this position before. Maklumlah saya kan baru graduate and it's in the fashion design industry, not in a big corporate company lebih-lebih yang berlainan bidang yang telah saya ceburi.

And what if the people here think of me as incompetent? Dorang akan fikir yang saya tidak layak memegang apa-apa jawatan kerana tiada pengalaman dan terlalu muda? Semestinya dorang akan fikir yang I only get to be where I am in the company sebab this company belongs to my family.

Itulah saya rasa gementar.

Sebenarnya saya belum bersedia bah ni. And the person who is supposed to be with me by my side sana siok-siok di rumah.

Once Upon A One Night LustWhere stories live. Discover now