CHAPTER 25
Back to JEREMIAH'S P.O.V
Sedang kami makan ngiu chap di Kah Hiong sini Lintas. The next morning.
"Kau tidak bagitau kami girlfriend kau is si Jerome's wife's sister." Saya melahap ngiu chap favourite saya dengan penuh kepuasan. SEDAP! Bukan macam mee sawah si Jeremy. Saya jeling Jeremy yang duduk di sebelah saya.
"Kau kenapa?" Jeremy buat muka tanpa dosa. "Salah saya kah girlfriend si Austen is one of the Abrahams?"
Bukan itu, munyit!
Then Jeremy's face lit up.
No, no, no. This ain't gonna be good.
"Oh, saya tau kenapa!" Jeremy ketawa terbahak-bahak.
"Kenapa kau tiba-tiba ketawa, gila?"Austen ter-blur.Sikit Jeremy choke on the meat.
"Uhuuuk! Uhuuuk!" Then Jeremy tersenyum jahil. "Si Rem terkantut-kantut di office girlfriend kau. HAHAHAHAHA! Keracunan mee sawah! HAHAHAHAHA!"
"Diamlah kau, setan." Saya memandang Jeremy dengan tatapan datar.
"HAHAHAHAHA!" Austen ikut ketawa.Palui ni dua orang.
"Saya sosok ni lada di mulut kau, Mie, bagus kau diam." Malas saya kena kasi malu. Sudahlah itulah moment paling memalukan dalam hidup saya. Terkentut lagi depan tu receptionist. ish!
Tawa Jeremy reda.
"Tapi seriously bah, Ten." Jeremy looked at Austen. "Amie's your girlfriend?"DUBS lagi jantung saya!
Kenapa bah they keep calling si batu purple Emi? Tidak bolehkah dorang sebut saja Amethyst atau Purple kah?
Austen ketawa.
"Kau kenal?""Memanglah bah, we have company project together." Jeremy menjawab pertanyaan Austen.
"Cantik kan?" Austen tersenyum macam orang yang dilamun cinta. "Paling cantik tu piuk dia."
Piuk?
PIUK?
Amethyst Abraham ada piuk? Saya cuba ingat the portrait I saw in the Abrahams house a few months ago. Uh, ya, Amethyst Abraham memang ada piuk.
Saya tidak tau kenapa jantung saya berdegup kencang. Macam saya baru habis jogging keliling padang saja.
Saya cuba menenangkan hati saya.
Saya cuba melogic-kan fikiran saya.Amethyst Abraham, short for Amie, right? Not Emi for Emily Rose. Do they really have the same dimples? The same features?
Mustahil. Mungkin sama-sama ada piuk. Tapi piuk kan ada lain-lain bentuk. Ada yang bulat ada yang panjang. ish! Kau saja Jeremiah, tambah kusut otak saya.
Amethyst Abraham is a graduate in Architecture or some Engineering major.
Emily Rose is a graduate in Fashion Design.
They are not the same person.
Then my mind is playing with me.
Amethyst Abraham is a Sabahan.
Emily Rose is a Sabahan.Tidak.
Mustahil Amethyst and Emily is the same person.
Sebab...
Amethyst Abraham di KL.
Emily Rose baru balik KK dari Sydney.Saya tidak sedar I was shaking my head.
"Ui, gila sudah kau?" Jeremy menegur saya.
Saya menatap Austen tajam.
"Emily Rose tu bah, kau masih belum tolong saya cari kah?"
YOU ARE READING
Once Upon A One Night Lust
Romance2nd Once Upon a Love Legacy series The Ashburns x Abrahams #ONCEUPONAONENIGHTLUST Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** ⚠️ Story is mixed Sabahan Slang. Ada English, B...