CHAPTER 24
Back to JEREMIAH'S P.O.V
In the flight saya nampak Jeremy is fidgeting.
Apa lagi yang buat dia nervous ni? Balik KK pun mau nervous kah? Macam tidak pernah balik kampung saja ni orang.
Teringat saya flight kami dari Sydney to KL.
Phew, nasib baik balik ni kali 2 jam lebih saja penerbangan dari KL setelah transit dari Sydney semalam.
Ahaaa, I gave specific instructions to Zelia to change our seats. Biar kami dua-dua duduk di window seat. Hahahaha, so dapat agaklah saya dan Jeremy tidak duduk in the same row. Tenang hidup saya. I nodded my thank you.
Sedang kami menjamu selera dalam kapal terbang, Jeremy yang sedang mengunyah his braised chicken bersuara.
"You think the Abrahams will be at the wedding kah?" He asked without looking away from his food.
Soala apakah itu?
Saya ni apa lagi.
"I don't think so."Pantas Jeremy menoleh menatap saya lekat, ekspresi wajah dia penuh tanda soal dan kehairanan.
"Jerome's walking down the aisle in dad's arms. It will only be us Ashburns at the wedding and Jerome is marrying himself at the altar."
Hahahahaha! Jeremy melemparkan saya tatapan membunuh.
Padan muka. Siapa suruh tanya soalan buduh.
"Kenapa?" Saya buat muka tanpa dosa. "Saya jawab pula tu soalan kau."
"Kitai bah kau, Rem." Jeremy nampak macam he's killing his food.
I munched on my sweet potatoes dengan hati yang terasa geli.
"So lain kali be specific." Saya bilang sambil tersengih. "Which Abraham are you refering to? Si batu-batu? Si batu purple? Atau si bapa segala batu?"
HAHAHAHAHA! Saya ketawa terbahak-bahak sampai hampir saya choke on my sweet potatoes. Axel Abraham, bapa segala batu.
"Not funny." Jeremy jeling saya.
"Eh, manalah saya tau." Saya jeling Jerome balik. "Who's gonna walk Saph down the aisle kalau bukan Axel?"
TAK. TAK. Chicken killer. Entah apa di otak dia ni sekarang.
"Memanglah bapa dia." Jeremy jawab. Bah, jadi?
Mana tau mom si Saph, si batu diamond pun will walk her down the aisle together.
"Her mom will surely be there lah." Duh."Itu wajib." Lagi Jeremy jawab singkat.
Hmmm. Jadi soalan kau tu ditujukan untuk Abraham yang mana satu, Jeremy Ashburn oi?!
"And I think her sisters will not miss her wedding." Saya bilang selamba. "Macam kita juga, we won't miss Jerome's wedding."
"Betul." Jeremy membisik. Wajah dia nampak macam dia sedang melamun.
Weirdo.
***
We landed 15 minutes ahead of time.
Sampai saja di luar, saya nampak sudah dad dari jauh.
We reached dad and smiled with a smirk.
"Surprise." Saya bilang. Tsk tsk.
"What surprise?" Dad rolled his eyes. "I booked your flights, so I expected both of you back here."
Saya menguap. Boring.
Mom and dad sudah lebih awal terbang to KK untuk persediaan majlis perkahwinan the eldest of Arvand Ashburn's sons.
YOU ARE READING
Once Upon A One Night Lust
Romance2nd Once Upon a Love Legacy series The Ashburns x Abrahams #ONCEUPONAONENIGHTLUST Original Writer: Amanda Dulagan Genre: Sabahan Slang Love Story Category: Love Story, 🔞🔞🔞-read at your own risk *** ⚠️ Story is mixed Sabahan Slang. Ada English, B...