Chapter 58: Finale

1K 88 27
                                    

CHAPTER 58 : FINALE

Back to JEREMIAH's P.O.V

Dinner.

Dinner is damn awkward with Axel Abraham sitting in the small dining table of... my condo!

"Siapa masak?" Axel tanya.
"Saya." Saya jawab.

Uhm, saya beli ready made beef steak and pasta saja. And just heated it up.

"Hmmm." Axel mengunyah makanan dia. "I didn't know your family owns Jaya Grocer."

KITAI! KEDAPATAN!

Dia pergi mengintai sampah di dapur sayakah?

Hahahahaha!

"Jadi?" Axel looked at me.
"Belum." Saya jawab dia.

Saya mengunyah my Jaya Grocer marinated beef steak steadily. Gaya mesti steady dan confident, Jeremiah bila berhadapan sama Axel Abraham.

But for the first time, saya terasa nervous. Dada saya berdegup kencang bersemuka dengan Axel Abraham.

Tapi ini bukan pertama kali saya bersemuka sama Axel.

No, I'm not talking about that first or few times during Jerome and Sapphire's proposal and wedding.

-𝙁𝙡𝙖𝙨𝙝𝙗𝙖𝙘𝙠-

Saya tidak dapat really bercakap sama Axel Abraham masa dia datang Sydney walaupun dia dijemput untuk makan malam di rumah ibubapa saya.

Apa tidak, Rachel tiba-tiba muncul juga for dinner.

Saya signal Jeremy untuk bertukar tempat duduk. I'm not gonna have a bad impression of myself di depan Axel Abraham dengan kehadiran si Tubal.

In my head, something replayed.

'𝙃𝙚 𝙘𝙖𝙡𝙡𝙨 𝙢𝙚 𝙈𝙞𝙨𝙨 𝘽𝙚𝙖𝙪𝙩𝙞𝙛𝙪𝙡, 𝙄 𝙘𝙖𝙡𝙡 𝙝𝙞𝙢 𝙈𝙞𝙨𝙩𝙚𝙧 𝙃𝙤𝙩.'

Saya memejam mata menahan perasaan saat membayangkan Amethyst's post at Starbucks Pavillion.

Tidak lama tu, sayang. Saya akan pastikan saya akan hadir 24 jam di samping kau. Hehehe.

I smiled to myself as thought of the S&P Agreement I just signed yesterday. I bought that condo next to hers in cash. Hahahaha. Entah siapa tu owner, tapi macam dia mau cepat-cepat kasi let go her condo sampai dia kasi 20% discount kalau cash buyer. Macam mana saya tau tu condo on sale? Banyak bah property website, and I'm very good at digging once I set my mind to it. Saya cuma dapat alamat of the Abrahams condo saja dari Jerome. And I think Jerome sangka I fly to KL purely for work. Tsk.

"You're here in Sydney, Rachel." Not a question by Axel Abraham.

"Ya, uncle." Rachel tersenyum ceria. "I am Abang Miyo's secretary."

Axel Abraham looked up from his plate.

Dia menaikkan satu kudou.
"Abang Miyo?"

Kitai. Saya yang terasa malu. Abang Miyo! Bikin panas!

"Uh, Jeremiah, Ax." Mom yang menjelaskan.
"Oh." Saja Axel bilang tanpa expression.

Mom cleared her throat softly like the graceful lady that she is.

"Rachel needs the job to pay for her mother's continuous chemo therapy here in Sydney." Mom menjelaskan lagi.

Oh. So itulah kenapa mom terpaksa membenarkan Zelia hire Rachel as my secretary? Tapi bukan hari tu Rachel terlepas cakapkah yang her parents still in KK? Then she covered up with still 'missing' KK.

Once Upon A One Night LustWhere stories live. Discover now