SECOND LEAD 48 EXTRA PART <3

3.5K 94 27
                                    

' akhir yang bahagia '



*sorry for not posting this chap on time hehe. Enjoy yah ! ( jangan lupa vote )





8 tahun berlalu

Alkana sudah mempunyai sepasang anak kembar bersama dengan Aisyah. Mereka terlihat sangat bahagia bersama dengan satu sama lain.

Alkana sangat mencintai Aisyah, namun ia tidak pernah lupa akan cinta pertamanya iaitu Kardelia. Dengan izin Aisyah, mereka menamakan bayi girl pertama mereka Kardelia Puteri Demi dan baby kedua mereka ialah Karde Puteri Alia

Steven? Lelaki itu juga hiduo bahagia bersama isterinya dan anak bongsunya. Dalam diam, Steven menyimpan sertifikat Kardelia yang menjadi doktor.

Steven berjanji pada dirinya agar tidak mengulangi kesilapan yang lama. Ia ingin membuka lembaran baru dan hidup bahagia bersama dengan keluarganya.

Rumah yang sempat dijual oleh Steven dulu kini dimiliki oleh keluarga Sayyidina. Justeru dahulu Kardelia bertemu dengan Adam karna rumah itu. Ia pengen menyerah rumah itu pada keluarga Sayyidina, karna memiliki rumah besar adalah keinginan walid iaitu ayah Sayyidina.

Arin? Ia juga hidup bahagia bersama keluarganya. Puji syukur kepada tuhan, Arin turut mempunyai anak sendiri bersama dengan suaminya. Wanita itu melahirkan 3 orang anak sepanjang pernikahanAnak-anaknya terlihat ganteng dan cantik.

Kuza dan isterinya? Lelaki itu berjaya membuka sebuah restoran dan villa. Itulah impian Krisna semasa dia masih hidup dulu. Dan semuanya telah dikabuli oleh Kardelia.

Elang? Lelaki itu berjaya menjadi seorang guru di sebuah sekolah. Ibunya sangat bangga mempunyai anak sepertinya. Bahkan panti asuhan yang dibuka oleh mereka semakin baik, Kardelia berjaya meminta derma daripada orang ternama untuk mencantikkan lagi panti asuhan itu tanpa pengetahuan Elang dan bundanya.

Dion dan Alina juga telah menikah dan mempunyai anak. Mereka sekarang berpindah ke Australia karna Dion mendapat pekerjaan di sana.

Hubungan Farhan dan Sekar kandas, namun mereka berdua masih berteman baik dengan suatu sama lain. Bulan lalu, Farhan telah bertunangan dengan seorang gadis daripada Malaysia.

Fenly? Lelaki itu juga sukses menjadi seorang doktor ahli. Fenly seringkalj datang ke makam Kardelia untuk bercerita kejadian di rumah sakit.

Affan? Syukur kepada tuhan, ia berjaya membuka beberapa rumah sakit di semua tempat terpencil di Jakarta. Lelaki itu berjaya membanggakan mommy dan Daddynya.

Sayyidina? Setelah mengetahui segalanya, gadis itu merasa serba salah dengan Kardelia. Gadis itu menanggis kesedihan setelah mengetahui bahawa sahabatnya yang baik itu telah meninggal.

Tidak lupa juga dengan bapa-bapa penjual satay dan ice cream. Mereka juga berjaya membuka warung yang lebih besar. Anak-anak mereja juga sudah mulai besar dan berjaya.

Dan yang terakhir Adam. Lelaki soleh yang sebenarnya mempunyai perasaan terhadap Kardelia. Ketika Kardelia masih hidup, Adam berusaha menyembunyikan rasa takjubnya pada gadis itu.

Wajah Kardelia ketika pertama kali mengenakan jilbab tidak pernah luput dari ingatan Adam. Ia masih ingat dengan jelas bagaiman senyuman manis terukir di bibir gadis itu.

Adam kini menjadi seorang guru di sebuah sekolah Islam. Meskipun semakin berumur, Adam masih dengan pendiriannya untuk tidak menikah. Hati Adam berhenti di Kardelia, jadi ini bermaksud hatinya sudah mati bersama Kardelia.















" jadi ini dulu kosannya kamu?" lelaki itu melirik ke seseorang di sampingnya.

Ia mengangguk dan tersenyum menatap lelaki di sampingnya. Lelaki itu bisa melihat dengan jelas senyuman yang sangat manis daripada bukan manusia di sampingnya.

" bukannya kamu seharusnya sudah pergi sekarang?" lelaki itu melirik ke arahnya lagi.

" saya telah berjanji untuk menjaga mereka. Saya harus menunaikan janji itu " ujarnya pelan dan menatap bulan yang mengambang.

" buku ini?" Lelaki itu melirik ke arah sevuah buku Diary yang bertajuk Kardelia.

" kamu simpan aja " ujarnya

" izinkan aku untuk mengolah kembali cerita di dalam buku ini. Siapa tahu ceritamu bisa memberikan pelajaran yang baik kepada orang-orang yang membacanya " Lelaki yang mempunyai kelebihan bisa melihat mahkluk halus itu memandang Kardelia dengan tatapan memohon.

" boleh " ujarnya kemudian menghilang entah kemana.








End





First of all, i wanna say thank you to you guys. Thank you for never be bored reading this story. To be honest, im so happy to read all the comments and critics that you gave me. Glad that i met lots of nice people here <3

Im sorry if i cant fulfill yr expectations and give the best to you. Sorry for not being good enough on expressing feelings for all the chapters.

Hope that we will meet again in another story. Daaaaaaaa -skullthecoolest











Second leadTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang