Místo toho, aby Nova nastartoval a vyjel zpět na cestu, z auta vystoupil a zamkl ho za sebou.
„My nejedeme domů?“ zeptal se Jordan zmateně.
„Chci si skočit na burger do jednoho bistra, když už jsme tady. Můžeš si to tady zatím projít nebo si koupit něco v obchodě. Za půl hodiny sraz u auta. Jestli tu nebudeš, odjedu bez tebe a domů se dostaň, jak chceš. Autobusy jezděj každý dvě hodiny.“ Podíval se mu do tváře, aby se ujistil, že rozuměl jeho instrukcím, ale on se na něj zůstal jenom dívat. „Nebo chceš počkat v autě?“
Jordan nesouhlasně zakroutil hlavou.
„Dobře,“ zamumlal Nova, obrátil si čepici kšiltem dozadu a potom se rozešel po chodníku.
Jordan s ním ale rychle sladil krok. „Chci si dát taky burger.“
Nova se na něj úkosem podíval, stiskl rty do úzké linky, ale nic neřekl.
Chvíli po tom, co si objednali, Jordanovi došlo, že o burger vlastně vůbec nešlo, protože Novovi se oči rozšířily v moment, kdy servírka na stůl před něj postavila mléčnej koktejl s jahodovou příchutí, pěnou navrchu a růžovobílým proužkovaným brčkem. Kudrnatý chlapec se snažil skrýt svůj úšklebek, ale Nova si brzo všimnul jeho pobaveného výrazu, s kterým ho celou dobu pozoroval.
„Co je?“ Zamračil se na něj a hřbetem ruky si otřel pusu od mlíka.
„Nic, nic,“ zamumlal Jordan, ale u toho mu cukaly koutky. Lokty se opřel o stůl a do pusy si strčil jednu hranolku. „Jenom že takhle s tím koktejlem vypadáš fakt mužně.“ Pokrčil rameny.
Nova na něj varovně přimhouřil oči. „Utahuješ si ze mě?“
„Možná trochu? Co s tím hodláš udělat?“ Vyzývavě vytáhl obočí a naklonil se trochu dopředu.
Nova odsunul koktejl stranou a kurážné gesto po něm zopakoval. „Rozbiju ti hubu.“
„To jsou silný slova, ale víš, co se říká, pes kterej štěká nekouše.“
„Tak tě můžu ujistit, že tenhle pes rozhodně kouše.“
Jordan zůstal mlčet, ale pohledem neuhnul. Rty měl zkroucené do úšklebku, zatímco Nova měl naprosto kamennou tvář. Zakmital očima po jeho tváři, ale nedokázal odhadnout na co přesně myslel. Potom se rychle natáhnul po koktejlu a brčko si nacpal do pusy. Rychle do sebe trochu natáhnul, než Nova zareagoval a skleničku mu vytrhl z ruky div ten zbytek nerozlil po celém stolu.
„Do prdele, proč sis nekoupil svůj?!“ vyhrkl Nova rozčíleně až se pár hlav kolem nich otočilo za hlukem. „Teď to mám kontaminovaný tvýma nechutnýma slinama,“ povzdechl si nešťastně.
Jordan neudržel vážnou tvář a potichu se zasmál. Nova ho probodl pohledem.
„To znamená, že už ho nebudeš? Klidně si ho vezmu.“
„Zapomeň,“ odsekl blonďák uraženě a strčil si brčko mezi rty. Svýho burgeru se ani nedotkl.
ČTEŠ
The Place I Called Home
Novela JuvenilJestli tu bylo něco, co Nova fakt neměl rád, tak to byli měšťáci a lidi, co upozorňovali na jeho neobvyklý jméno. Jordan byl oboje. Jenže ten bude celý letní prázdniny bydlet v pokoji vedle něho a musí se s ním naučit vycházet, aby práce na farmě od...