Alex en ik proberen al heel de vakantie een originele en leuke manier te vinden om oudejaarsavond door te brengen. Ik ben blij dat mijn gipsen er ondertussen af zijn, dat maakt het allemaal wat makkelijker.
Het moet leuk zijn, en een mooie start van het nieuwe jaar. En ik heb een idee, plotseling. Ik sms hem meteen. En dan belt hij me op. Alex sms't niet vaak, hij belt liever. 'Ik hoor liever je stem', zei hij een keer, en dat is een enorm compliment. Daarbij vind ik het ook gewoon leuk dat hij de tijd neemt om een echt gesprek te voeren met me. 'Hey, my queen. Wat is je geniale idee?' vraagt hij. 'Hmm', zeg ik, 'misschien moet ik het een verassing houden?' Hij lacht. 'Nee, ik dacht dat we naar het strand konden gaan. Net zoals die date die we gehad hebben? Het lijkt me wel een mooie manier om het nieuwe jaar te starten. Gewoon jij en ik.' Hij beaamt wat ik zeg: 'Super idee. Ik zorg voor het eten.' 'En waar zorg ik voor?' Hij antwoordt: 'Je gezelschap, duh, dat is meer dan genoeg.' Alex is en blijft een schatje. Na het incident met Kerst hebben we geen ruzies meer gehad. 'Ik breng drank mee,' zeg ik. We spreken nog het uur af, en dan leggen we af. Ik heb nog twee dagen om een outfit te zoeken. Alex is aan het studeren, dus hem moet ik niet vragen om mee te gaan. Daarbij lijkt het me ook wel leuk om hem te verassen. Snel bel ik No. Gelukkig is ze thuis. Ze komt me ophalen en dan gaan we naar het winkelcentrum.Het is best lang geleden dat we elkaar gezien hebben. Ik vertel haar over m'n val, over Luke en Alex ... Zij vertelt over haar opleiding, haar feestjes. 'En hoe is het in de liefde?' vraag ik. De stilte die volgt zegt al iets. Er is iets gaande, dat merk ik aan haar. Maar wat? 'Vertel!', zeg ik enthousiast. Ze zucht. 'Ik weet niet of ik dit wel moet vertellen.' Ik trek m'n wenkbrauwen op. 'Het is mij, hoor. Kom op, vertel.' Ze zucht, neemt een slokje van haar drankje en begint dan. 'Oké, er was een jongen waar ik wel wat mee had, zeg maar. Niets serieus, maar we maakten het gezellig op vrijdagavond. Op een gegeven punt ging hij nogal romantisch doen, en normaal gezien zou ik dat wel leuk gevonden hebben. Maar dat vond ik niet.' 'En toen?' vraag ik, benieuwd naar het vervolg. 'Wel, toen vroeg ik me af hoe dat kwam. En toen belde Louis.' Ik trek grote ogen. 'En toen hebben we afgesproken. We zijn erachter gekomen dat we best goed matchen. Dus nu zijn we soort van samen.' 'Wacht, wat?' vraag ik, 'jullie zijn samen?' Ze haalt haar schouders op. 'Dat denk ik. Ik weet niet, oké? Het voelt zo aan, en ik denk dat hij het ook zo aanvoelt.' Ik neem een slok van m'n drankje. 'Wow.' Ze glimlacht. 'Maar weet je, het is allemaal niet zo officieel, het is niet dat hij me gevraagd heeft of zo, maar we kussen wel en zo, dus ik denk dat we samen zijn? Ik snap wel dat aanvragen een no-go is, maar het zou wel heel wat verduidelijken.' Ik glimlach. 'Doe dat dan gewoon. Als hij het serieus met je meent, zal hij je dat echt niet kwalijk nemen.' Ze knikt. 'Maar goed, even terug naar Alex, hoe serieus zijn jullie?' Ik haal m'n schouders op. Ik heb zin om 'heel serieus' te zeggen, want ik zie ons trouwen. Maar ik ben zeventien jaar, ik kan echt niet m'n trouw al aan het plannen zijn. 'Het voelt echt heel serieus aan', zeg ik. 'Ik ben blij om dat te horen. Je verdient een goed iemand.' 'Hoe ver zijn jullie al?' vraagt ze serieus. Ik antwoord: 'We hebben nog geen seks gehad, maar emotioneel zijn we wel ver, en we kussen en knuffelen ook wel.' Ze knikt. 'Doe het gewoon op je eigen tempo, en veilig.' Ik knik. 'Moet ik nog iets anders voorzien?' vraag ik. 'Goh, zorg dat je verse kleren meehebt. Oh, en ga meteen erna na de Wc. Maar eh, heb je plannen?' Een kleine grijns verschijnt op haar gezicht. 'Niet echt, maar ooit zal het er wel van komen', zeg ik. Ze knikt. 'En nu je outfit!' We verlaten het terras en gaan richting de winkels. 'Wat zoek je precies?' vraagt No. Ik weet niet wat ik zoek. Uiteindelijk zoekt No heel wat outfits voor me uit, en moet ik ze allemaal passen. De kleren die ze uitgekozen heeft variëren nogal. Er zitten korte, lange en midi-jurken bij, maar ook een broek en een of ander ingewikkeld broekpak waar ik niet uit geraak. No moet me helpen om het gedrocht af te doen. Ik kies uiteindelijk voor een simpele, maar aangename zwarte maxi-jurk. Ik koop ook nog een jasje voor erop. Wanneer ik het geheel aanheb voel ik me echt mooi. En ik meen het. Het jurkje is gedetailleerd, het jasje heeft iets schattigs. Ook No vindt me er mooi mee staan. Ik kan niet wachten tot oudejaarsavond.
JE LEEST
Chainsmoker ft. Luke Hemmings
FanfictionElla is een onpupulair meisje dat haar vrijdagavonden met pizza en series doorbrengt. Luke is een populaire jongen die zijn vrijdagavonden met sigaretten en alcohol doorbrengt. Twee volledig verschillende werelden, maar toch slaat de vonk over. Het...