Bab 2-Eric

4.6K 353 7
                                    

Apabila waktu pulang,"Arghh...siapa nak balik naik kereta JB??"kata Jackson sambil menggeliat.

"Saya!!"jerit semua orang.

"Tak payahlah...Korang semua ada kenderaan sendiri kan???"

"Bambam dan Yugyeom tak ada!"kata Youngjae.

"Pandai-pandailah dia naik seseorang"kata Junior.

Bambam dan Yugyeom pandang sesama sendiri."Budak tu tak balik ke??"bisik Jackson kepada JB.

Selepas mata pelajaran terakhir,
Erine terus tidur.Walaupun sudah dikejutkan oleh Eunji.Dia tetap juga ketiduran dan hanya tinggal GOT7 dengan Erine di kelas.

"Biarlah dia tu"kata JB.

"Risau pulak aku,dia perempuan kalau kena tinggal seorang diri macam mana?"kata Jackson.

"Kau nak bawak balik dia??Pergilah ajak dia.Nanti kaki kau patah bukan salah aku"

"Jeezz...korang ni!Itu pon nak gaduh ke??"Mark menggalas beg galasnya lalu pergi kearah Erine.

"Erine,kau tak balik ke??"tanya Mark dengan lembut sambil menggoyangkan badan Erine.

"Erine?Bangun,dah balik lahh..."kata Mark lagi.Erine sedikit tersedar.Perlahan-lahan Mark bangunkan dia.

"Dah balik ke??"tanya Erine separuh sedar.

"Ye"Erine sambung tidurya.

"Pfftt...Mark,kau buat apa tu??"tanya Junior.

"Haih...budak ni"Mark cuba mengurut badan Erine dan memperbetulkan kedudukan Erine.Mark kemaskan barang Erine.

"Erine-ahh,bangunlah dah balik lah"kata Mark dengan lembut lagi.Mata Erine sedikit terbuka.

"Dukung"kata Erine sambil tangannya di hayung untuk di dukung.

"Woyyhh!!Bangunlah!Dah balik!"Mark tidak dapat tahan sabarnya.

Erine sudah betul-betul bangun dari tidurnya."Dah balik ke???"tanya Erine lagi.

"Dah lama!"

Erine melihat barangnya di kemas,"Kau kemaskan ke???"Mark mengangguk."Terima Kasih"

Erine meninggalkan kelas dengan jalan terhuyung hayang.Masih lagi dalam mimpinya."Haihh...."

"Pandai kau Mark kejutkan dia tadi!"puji Jackson.

"Hmm..."Mark memasang headphonenya.

"Aku nak balik dengan siapa??"rungut Erine dia teringat yang ayahnya tidak boleh mengambil apabila pulang.

Erine duduk di satu bangku dan sambung tidurnya.JB ternampak Erine lena tidur di atas bangku."Kenapa dia masih tak balik lagi???"

JB pergi dekat kearah Erine yang lena tidurnya."Erine!Kau tak balik lagi ke?"tanya JB.Erine membuka matanya.

"Tak sebab tak ada siapa nak hantar"jawab Erine.

"Kalau macam tu balik dengan aku"pelawa JB.

"Betul ke?Terima kasih"Erine bangun lalu ikut JB dari belakang.

"Kau buat apa ikut aku?Kau tunggu sana kat pagar.Aku nak ambil kereta"

"Okay"jawab Erine sayu.

Dalam perjalanan mahu mengambil kereta."JB!"jerit Bambam.

"Kenapa?"

"Aku tak tahu nak balik dengan siapa!"kata Bambam.

"Junior kan ada!"

Tomboy Girl (Got7 Fanfic)Where stories live. Discover now