Bab 55

1.9K 158 36
                                    

Erine berjalan sambil mendengar lagu Exo-Unfair bergema di dalam telinganya. Suara Bapa saudaranya membuatkan dia jatuh hati. Hehe, author reka je. Lagipun, dia boleh melupakan artikel yang dia dapat pagi hari.Sambil dengar lagu Unfair, Erine berbalas mesej dengan Jiya.

To:Erine
From:Jiya

Erine, aku ada berita tak baik untuk kau!! Pasti kau akan terkejut dengar berita ni!!

[Erine]
Berita apa?!!

[Jiya]
Ren!! Dia ada hubungan dengan BTS!!

[Erine]
Hubungan? Hubungan apa? Berilah tahu.

[Jiya]
Semalam, aku ikut Ren pergi ke suatu tempat. Rasanya taman kot, aku nampak Jimin dan Ren bersama walaupun tak rapat. Jimin suka menyakat Ren dan bukan main mesra lagi. Lepastu BTS datang mengejek mereka berdua. 'Eleh... Orang baru couple dah sweet depan mata'. Kalau kau baca kau kena ada perasaan yang berdebar tau. Cuba kau tengok artikel sekarang!! Dikhabarkan mereka berdua sah menjadi pasangan couple!!

Lagu Unfair Exo bertukar menjadi Overdose Exo. Someone call the doctor!! Itu membuatkan hati Erine bara.

[Erine]
Weyy, jangan main-main dowhh.... Tak mungkin Ren dan Jimin couple dowh. Kalau aku mak dia, pasti aku tak benarkan!! Siapa sanggup nak couple dengan penjenayah seperti mereka!!

[Jiya]
Weyh, cakap tu baiklah sikit. Mereka bertujuh tu hensem dowh. Ramai kot nakkan diorang. Terutama sekali Jungkook. Tapi Got7 apa kurangnya. My Cutie Bambam!! ♥

[Erine]
--"

Tiba-tiba Erine mendapat satu artikel. Iaitu artikel tentang:

Salah seorang daripada members  BTS sudah berpunya?!!

Kini kita dah kenal siapa sebernanya siapa BTS. Bangtan Boys iaitu terkenal dengan kejahatan dan kezaliman mereka. #maaf terkurang ajar dann dahulu kita terkenal gadis tomboy Ren yang pernah bersama dengan JB Got7.

Tetapi sesiapa tak sangka, Ren juga ada menyimpan perasaan terhadap salah seorang members BTS. Tak sangka bukan, orang sejahat mereka ada juga orang nak.

Ren dikhabarkan bersama dengan salah seorang members BTS iaitu Park Jimin. Dahalu, Ren dan BTS bergaduh dan menjadi musuh tetapi tak sangka musuh boleh jatuh cinta. Dahulunya Ren bersama dengan JB Got7 kerana terpaksa dan sekarang dia bersama dengan Jimin BTS.

Daebak! Nilah berita tergempak penulis pernah tulis. Ren budak tomboy dahulu juga ada perasaan terhadap budak gangster. Haha!! Apa perasaan semua perempuan berebut Jimin? Adakah anda jealous? Mereka disahkan bercouple okay!! Jangan jealous...

Erine membacanya. Rasanya mahu aja patahkan telefonnya menjadi dua dan campak ke laut. Lagu Overdose ditukarkan menjadi Oh My Got-SEVENTEEN. Kenapa lagu tepat dengan situasi yang dihadapi pada gadis ni?!!!

"Tak mungkin, Ren dengan Jimin?" bisik Erinee. Rakan baiknya sendiri.

[Jiya]
Kau dah baca artikel tu? Percaya tak? Dengar cerita penulis tu sendiri adalah fans BTS. Jadi tak kisahkan dia buat artikel tu. Ada ayat kurang hajor kat situ.

[Erine]
Kau serius ke ni? Atau ni palsu... Jangan main-mainlah!! *marah*

[Jiya]
Tak percaya sudahlah!! Nanti kita tanya sendiri kat dia. Betul ke tidak!! Atau kau sendiri tanya kat Jimin BTS.

Ren menggenggam tangannya. Terasa kemarahan dan juga kebencian di dalam hati membuatkan jalannya makin laju. Rasanya dia memang marah.

Dia dapat melihat mangsanya di depan matanya. Mangsanya memakai earphone di telinga dan bermesej dengan seseorang.

Tomboy Girl (Got7 Fanfic)Where stories live. Discover now