CB -Chapter bonus
Tok! Tok! Tok!
Pintu rumah diketuk banyak kali,.
"Chanyeol,tolong buka pintu!!" pinta Erine. Hanya mereka berdua sahaja kerana members yang lain sudah balik ke rumah masing-masing."Siapa pulak ni??!!" Dengan lemah, Chanyeol pergi ke pintu
Chanyeol membuka pintu dan tiba-tiba ada seorang perempuan memeluk dia,Chanyeol hanya berdiri dan kaku melihat kelakuan perempuan tersebut.
"Erine!!! Jom pergi jalan-jalan!!" semakin kuat pelukan. Chanyeol hanya terkejut.
"Bomi, apa kau buat tu??" tanya Erine apabila melihat kelakuan Bomi yang tiba-tiba memeluk Chanyeol. Chanyeol hanya mampu berdiri.
"Kalau tu Erine, Siapa pulak yang aku peluk??" fikir Bomi lalu mengangkat mukanya. Terlihat Chanyeol sedang memandangnya dan senyuman terlekat di muka.
"Warrghh!!! Chanyeol!!" Bomi terus meleraikan pelukan tersebut dengan
menolak Chanyeol sehingga kepalanya terhantuk pada sofa."Auchhh!! Ahahaha.... "Walaupun sakit Chanyeol tetap mengekalkan senyuman dimuka.
Tawa Chanyeol membuatkan Bomi menjadi malu, Eunji yang melihat turut terkejut. "Amboii... Bomi, gatal nampak" usik Erine.
"Jangan salah faham, aku ingatkan Erine buka pintu, So, nak peluk dia kuat-kuat tapi.... Tak tahu pulak Si Chanyeol ada" terang Bomi. Mukanya dah merah.
"Cute gitu..." Chanyeol bangun lalu berdiri sebelah Erine.
"Kenapa koranh datang sini??" tanya Erine. Mereka tidak jawab tetapi mata mereka memandang Chanyeol. Tak tahu kenapa....
"Kenapa korang pandang aku??" tanya Chanyeol dengan pelik. Members Apink sudah berada di depan pintu.
"Kenapa Chanyeol ada kat rumah Erine??" soal Chorong. Mulut Chanyeol terkunci. Dia memandang Erine supaya Erine menerangkan perkara yang seberna.
"Dia nak tumpang rumah sekejap" tipu Erine.
"Iyeke??" kata ahli Apink dengan serentak.
"Betul"
"TIPU~"
"Sudahlah.... Jangan kisah pasal Chanyeol ni, kenapa korang datang kat sini??" tanya Erine lagi sekali tetapi tangannya menolak Chanyeol ketepi.
"Kitaorang nak ajak jalan, jomlah!" pelawa Eunji.
"Ahhh...jalan! Boleh je.... Naik ape?"
"Kitaorang bawa Van... Sekarang Park Chorong leader kita murah hati belikan kitaorang van. Nasib baik cantik" jawab Namjoo.
"Korang masuklah dulu, layan Chanyeol yang duduk sorang-sorang. Aku nak bersiap"
Awkard~
Suasana menjadi sepi jika bersama,
Chanyeol sedang bermain dengan gitarnya untuk me'REKA' lagu baru sempena comeback."Aikk...kenapa senyap sangat ni??" Erine memakai jam tangannya.
"Dah siap... Jomlah kita pergi"
Skip!
Mereka akhirnya berangkat pergi ke bandar Seoul dimana semua remaja suka pergi. Shopping Mall!! Terutama sekali members Apink yang suka sangat memboroskan duit mereka di shopping mall.
Erine tidak tertarik dengan satu benda pon, setiap kali pergi ke kedai, pasti dia hanya menunggu members Apink membeli barang seperti seorang suami menunggu isterinya beli barang.
"Bomi!! Jom teman kita pergi tandas sekejap!!" Bomi sedang mencari baju dress cantik ditarik oleh Naeun.
"Tapi....tunggulah sekejap! Aku nak--" Bomi ditarik keluar kedai dan menemankan Naeun pergi ke tandas.
Ada orang mencuit bahu Erine,
Dia menoleh, Hayoung membawa dia masuk kedai. Semua orang berkumpul. "Kenapa?"tanya Erine melihat muka diorang menjadi serius."Esok birthday Bomi... Jadi,kitaorang plan nak buat kejutan birthday dia pukul 12:00 tengah malam. Erine, kitaorang minta tolong kat kau, tolong kitaoranh jayakan birthday Bomi" pinta Chorong.
"Tepat 12:00 tengah malam? Hmm..."
Erine berfikir."Nanti aku fikirkan, kenapa korang beritahu aku harini! Sepatutnya bagitahu aku 3 hari yang lepas,kalau tak aku dah tempah Dewan besar"
"Yelahh.... Kitaorang lupa nak beritahu"
"Kalau macam tu, aku ada plan" Erine mendapat idea. "Apa plan tu??"
"Korang nak beli hadiah Bomi tak??"
Semua mengangguk."Okay, nanti kalau Bomi mahu membeli sesuatu,korang ambil dari dia supaya dia tak boleh beli. Biarkan dia tak dapat beli satu barang pon. Nanti bila hari jadi dia, korang berikan barang yang dia nak beli pada Bomi sempena hari jadi dia" terang Erine.
"Jadi, kita tak boleh Bomi beli apa-apa? Dan barang Bomi beli tu kitaorang beli nanti jadikan barang yang kita beli dijadikan hadiah?" Choronh cuba memahami satu persatu penarangan Erine. Erine mengangguk.
"Jadi, aku perlukan pertolongan Got7" Erine mengeluarkan telefon pimtarnya. "Kalau perlukam pertolongan Got7, pergi panggil mereka supaya memeriahkan lagi surprise Bomi" Nampaknya maknae sudah tidak sabar mahu menyambutnya birthday unnienya.
"Orait! Korang jangan keluar dari shopping mall ni, sebab disinilah kejutan bermula"
Skip!
Erine pergi entah kemana kerana dia mahu membuat kejutan.
Bomi pula menyambung memilih baju yang mahu dibelinya, "Wahhh....cantiknya baju ni!!! Bomi! Kita teringin sangat nak beli baju ni!! Boleh tak kalau Naeun nak beli??" Naeun memulakan plan birthday Bomi. Bomi teragak memberi kepada Naeun.
"Tapi...."
"Bomi! Tak ingat ke semasa kita datang sini, Naeun teringin nak beli baju ni!!!" Naeun merayu.
"Err..." Bomi memanggil pekerja di kedia tersebut.
"Umm.... Ada baju lain tak selain baju ni??" tanya Bomi kerana dia juga mahu baju tersebut.
"Maaf,baju ini sudah habis. Yang terakhir" ujar pekerja tersebut. Nampaknya pekerja tersebut juga termasuk dalam plan birthday Bomi.
Bomi sedikit kecewa.
Dia memberi kepada Naeun. "Betul ke unnie beri kat Naeun?" tanya Naeun untuk kepastian. Bomi mengangguk lemah. Senyuman dia juga pudar.
Members yang lain melihat muka Bomi yang kecewa. Mereka semua tahu, Bomi memang teringin mahu beli baju tersebut sehingga dia sanggup mengumpulkan duit untuk dapatkan baju tersebut.
Akhirnya Naeun membayar baju tersebut.
Bomi hanya melihat beg berjenama di dalamnya ada baju kesayangan tersebut. "Sorrylah Bomi..." Naeun meminta maaf.
"Takpe... Unnie lebih tua, sepatutnya unnie kalah dengan dongsaeng" senyuman Bomi semakin lama semakin pudar.
Sudah malam,
Mereka tidak keluar dari shopping Mall dan menghabiskan duit mereka dengan beli barang. Bomi pula, dia tidak beli apa-apa sebab dia terpaksa gadaikan barang yang mahu dia beli.
Makan malam,
Bomi duduk sambil melihat members mereka makan dengan berselera. Matanya tetap melihat barang yang mahu dia beli
Tiba-tiba ada orang menghantar mesej kepada dia
'Kalau kau nak kawan kau selamat, kau kena menjadi orang terakhir dalam shopping mall sehingga 11:50 malam. Kalau kau keluar, satu persatu kawan kau akan aku ambil...
Jangan main-main dengan aku"
Bomi membaca mesej tersebut. Dia menelan air liurnya. 'Tak mungkin, ni pasti menipu. Lebih baik aku keluar dari sini' bisik hatinya.
*********************************
Tunggu Part 2!
What U Got?
I★GOT7
YOU ARE READING
Tomboy Girl (Got7 Fanfic)
FanfictionGot7 ialah group terkenal di sekolah. Group paling nakal dan paling comel. Mereka suka menyakat budak Junior di sekolah. Tetapi suasana berubah apabila tibanya seorang pelajar perempuan yang berani melawan mereka dan dia suka mahu menjadi lelaki. Da...