Erine membuka matanya,
Langsir biliknya dibuka,
Cahaya matahari masuk kedalam biliknya menandakan sudah pagi.Dia mengambil tualanya lalu membersihkan badannya. Selesai mandi, dia memakai baju. Ada bau yang menusuk ke dalam hidungnya.
Bau yang sedap.
Ahh...baru ingat!
Exo tinggal rumahnya sebab itulah ada bau sesuatu. Mesti D.O masak sebab dia masak sedap. Tak perlulah dia masak.
Membuka pintu,
Melihat setiap pintu bilik lain, semua tertutup kecuali bilik D.O. Pasti dia dah bangun. Erine menuruni tangga. Terdengar suara orang tergelak.
"Siapa pulak yang gelak besar tu??" Erine menuruni tangga dan melihat Chanyeol berada di depan televisyen sambil makan roti.
"Chanyeol, kau pagi-pagi dah buka tv sepatutnya bersenam ke...apa ke... Selain tv" tegur Erine.
"Mmm...yelah"
Erine ke meja makan sambil menungu D.O selesai masak. "D.O~ masak apa harini" usik Erine.
"Masak lerr..." D.O membawa sepinggan nasi goreng ke meja makan.
"Sepinggan je? Mana cukup untuk semua orang" kata Erine sambil melihat D.o sudah bersedia mahu makan.
"So? Siapa lapar, masaklah sendiri. Itu prinsip aku. Lagi,satu kau tu perempuan. Rajinlah sikit...." kata D.O lalu menyuapkan sesudu nasi goreng ke dalam mulutnya.
"Hishh... Dia ni, ingatkan masak semja orang" marah Erine.
"Gurau jelah.... Ambillah kat dapur tu, ada banyak. Bawa kat meja makan" arah D.o apabila melihat Erine pergi ke dapur.
Erine menahan marahnya. Ada simbol tanda marah dikepalanya. Alahh....dalam kartun banyak. Tanda marah kat kepala, yg warna merah. Petak-petak.... Sorrylah, author terangkan macam budak-budak.
Erine meletakkan mangkuk besar yang diisi dengan nasi goreng. "Makanlah" pelawa D.O.
"Chanyeol, kau nak makan tak??" jerit Erine. Chanyeol hanya mengangkat tangannya tanda 'Tunggu Sekejap'
"Mana yang lain?" tanya Erine pada D.O sambil mencedok nasi goreng lalu meletakkan atas pinggannya. D.O mengangkat muka Mukanya seakan menyampah mendengar pertanyaan Erine.
"Masih tidur lagilah tu..." jawab D.O selamba.
"Tak kej-"
"Kalau kejut, mereka takkan bangun. Percayalah!"
"Tak pernah tengok perempuan kejutkan" Erine melipatkan lengan bajunya yang panjang sehingga ke siku.
D.O mengangkat kening sebelah, "Betul ke kau boleh kejutkan diorang. Belum mandi lagi..." D.O meneruskan makan.
"Kita mulakan yang senang, Park Chanyeol" Erine melirik pada Chanyeol yang masih leka menonton televisyen.
"Habiskan makan dulu"
Tak sangka, D.O rupa-rupanya baik.
Suara dia lembut bila bercakap. Kekekekekeke...... Gurau jer!Selesai makan,
Mereka membasuh pinggan masing-masing. Erine terus pergi ke ruang tamu dimana Chanyeol berada.
Sasaran pertama,
Park Chanyeol, yang leka menonton televisyen dan tidak selalu makan pagi. "Chanyeol, jomlah makan..."ajak Erine sambil menggoyong bahu Chanyeol.
"Sabarlah,tunggu ceri-"
YOU ARE READING
Tomboy Girl (Got7 Fanfic)
FanfictionGot7 ialah group terkenal di sekolah. Group paling nakal dan paling comel. Mereka suka menyakat budak Junior di sekolah. Tetapi suasana berubah apabila tibanya seorang pelajar perempuan yang berani melawan mereka dan dia suka mahu menjadi lelaki. Da...