Bab 3-Kuasa Cinta

4.3K 299 4
                                    

Erine cuba berjalan dengan cepat kerana dia sudah lambat dengan kelasnya dan waktu pertama adalah guru garang,Cikgu Jeahya(Hentam je nama).

Pintu kelas dibuka,tiada kelibat cikgu Jeahya.Nafas lega dikeluarkan.

Alangkah terkejutnya,Cikgu Jaehya duduk tempatnya dengan senyuman sinisnya.Cermin matanya diperbetulkan."Kenapa kamu lambat ke kelas saya?"

"Sa-saya...Saya...Umm...Saya..."
Cikgu Jaehya memandangnya dengan jelingan yang tajam.

"Saya nampak kamu peluk dengan seorang lelaki.Siapa dia??"

"Dia abang kembar saya"jujur Erine.Dia tidak boleh membuka matanya kerana takut melihat jelingan tajam Cikgu Jaehya.

"Mesti dia tipu je,cikgu!!"jerit Jackson.

"Jangan masuk hal orang!"

"Sorry"

"Takpe kali saya maafkan,lain kali jangan buat macam tu"

"Terima Kasih,cikgu"

"Apa ni!!Sepatutnya cikgu denda dia"bisik hati Jackson.

Waktu pembelajaran,Erine tidak menumpukan perhatian semasa belajar.Dia bermain dengan pennya."Erine??"panggil Eunji.

Erine memandang,"Tumpukan perhatian!Nanti kena denda dengan Jaehya"kata Eunji.Erine mengangguk.

Waktu rehat,

"Erine kenapa kau nampak sedih??"tanya Jiya.

"Aku terfikir macam mana aku nak balik kalau Eric balik.Tak ada sesiapa nak hantar"

"Takpe,balik dengan kami"nyampuk Namjoo.

"Betul ke?Korang naik apa??"

"Aku,Naeun dan Hayoung duduk satu rumah dan kami bertiga naik kereta.Jadi,kau boleh tumpang dengan kitaorang"

"Terima Kasih,Namjoo"

"Sama-sama"

Erine berjalan sekitar sekolah sekolah bersama Ren dan Jiya.Erine terjumpa papan kenyataan.

"Orang yang mengharumkan nama sekolah"Erine membaca tajuk besar.

"Ouhh...ini orang yang mengharumkan nama sekolah.Kumpulan yang digemari oleh orang ramai!EXO!"kata Ren.

★★★★★★★★★★★★★★★

Orang yang telah mengharumkan nama sekolah.

Terjadi sebuah kumpualan yang bernama EXO.EXO terdiri 12 oranng tetapi 2 telah keluar.
EXO terbahagi kepada dua.
EXO-K dan EXO-M.
Tetapi EXO-K telah mengharumkan nama sekolah.

EXO-K terdiri daripada 6 orang.
Suho selaku ketua kumpulan dan diikuti oleh Kai,Do,Baekhyun,Chanyeol dan Sehun.

Mereka telah memasuki pertandingan menari dan memenagi tempat pertama dan menjadi terkenal.

★★★★★★★★★★★★★★★

"Baekhyun??"

"Kenapa dengan nam Baekhyun??"tanya Jiya.

"Tak ada apa-apa"

"Boleh tak kalau kasi duit tu je!!"bentak seseorang.Jiya,Ren dan Erine sedikit terkejut.Mereka mencari suara tersebut.

Mereka ternampak GOT7 membuli seorang budak lelaki(Junior)."Kenapa nampak takut??Kalau kasi,selasailah!!"kata Jackson.

"Apa yang diorang buat"bisik Erine kepada Ren dan Jiya.

"Seperti biasalah...Mereka suka membuli budak-budak Junior"jawab Jiya.

"Baiklah...tak nak kasi sudahlah!Pergi kau!!"arah JB.

Tomboy Girl (Got7 Fanfic)Where stories live. Discover now