Bab 59

1.1K 84 15
                                    

Di pagi waktu yang indah,

Namun tidak seindah bagi seorang psiko, seorang perempuan mundar mandir di gudang yang kosong. Tiba-tiba seorang lelaki memakai pakaian yang segak dan juga kemas masuk ke dalam guang sambil membawa satu fail."Woohyun, mana mangsa kita?" tanya perempuan tersebut.

"Polis sedang mencari mangsa kita. Malah,member kita juga hilang" kata Woohyun sebagai Inspektor atau Penyiasat polis sambil membuka fail di tanganya. Perempuan tersebut memandang Wooohyun dengan tajam. 

"Jadi kau boleh selesaikan?" tanya perempuan tersebut dengan nada agak tinggi.

"Mungkin" balasnya acuh tak acuh.

"ingat ye, kau satu-satunya aku harapkan. Target kita sebernanya Kim Ye Rine. Kau mesti cari Ren secepat mungkin. Kita perlukan dia. Beri tahu perkembangan kes ini lagi lanjut" Perempuan tersebut berkata.

"Nae"

###

Di depan kedai makan bapa Ren telah dikerumuni banyak polis. Masayarakat penduduk juga mahu mengetahu apa yang berlaku. Manakala Si Bapa sedang dia disiasat ooleh polis. Nmapaknya berita tentang Ren sudah tersebar luas. 

Berita ini telah mengejutkan seluruh warga Korea. Nampaknya pembunuh bersiri telah beraksi dan mahu menunjukkan dirinya.

Sehingga Baekhyun yang berada di tempat kejadian tiada sesiapa perasan.

Kereta Baekhyun lantas memecut laju ke sekolah. "Pelik" balas Baekhyun setelah memarkir di tempat letak kereta. Dia memandang Chanyeol disebelahnya yang amat tinggi untuk dilihat.

"Wae?" Balas Chanyeol.

"Aku dapat rasakan ada sesuatu yang pelik bakal berlaku"

"Nae?"

"Hati aku tak sedap"

"Usah risaulah Baekkie" Chanyeol mengusap kepala Baekhyun seperti mengusap seekor kucing.

*"*

Berita tentang kehilangan Ren sudah menjadi trending di sekolah. Malah, hampir seluruh warga sekolah menceritakan tentang kehilangan Ren yang pelik.

Got7 duduk tidak senang. Baru sahaja pergaduhan antara Ren dan Erine berlaku, kini Ren diculik. Apa yng berlaku selepas ini?

Mark cuba menutup matanya. Dia mahu dirinya tenang dan cuba pekakkan telinganya dari mulut orang.

Orang yang dia sayang diculik? Itu tidak boleh diterima bagi Mark.

JB juga tidak duduk dengan tenang, malah dia sanggup keluar dari kelas dan duduk atas bumbung sambil memikirkan tentang Ren. Dia dapat drngar juga mulut budak sekolahnya tentng hubungan dia dan Ren.

Manakala,

Cikgu Suzy hanya duduk diam di bilik guru. Dia memusingkan pen di tangannya tanda dia cuba tenangkan diri.

Melihat pada buku nota kecilnya,
Terdapat banyak nama orang sudah dipotong kecuali nama Ren. Dia membulatkan nama Ren dengan menggunakkn pen warna merah lalu ditulis GAGAL.

"Sikit lagi" katanya perlahan.

Tiba-tiba telefon pintarnya berbunyi menandakan ada satu mesej masuk. Dia mengenakan kata kunci dengan betul(apa kena dengn bahasa ni?)

Tomboy Girl (Got7 Fanfic)Where stories live. Discover now