Bab 37: Trending

1.8K 134 4
                                    

"Ahhh..." Erine membersihkan mukanya ditandas perempuan. Mukanya penuh dengan darah Jin.

Erine memegang lebam pada mulutnya. Disebabkan Jin menumbuknya.

Dia teringat kata-kata sebelum dia meninggalkan BTS.

Flashback

"Kau Kim Ye Rine!!! Kau target kitaorang!" jerit Jin. Erine memandang setiap seorang members BTS. "Do I Care?"

"Kau masih tak kenal aku, Erine" Jin tersenyum sinis. Erine kenal sangat senyuman itu.

"Erine,jom balik ke sekolah..." Namjoo menarik lengan baju Erine lalu masuk ke dalam kereta mereka.

'Ahhh.... Ye! Mana Got7?' Erine teringat akan Got7 yang hilang serta merta.

End Flashback

Erine P.O.V

Ahhh.... Banyaknya luka!! Nanti kalau oppa tahu mesti dia marah!! Trzzzzz... Trzzz.... Henfonku berbunyi menandakan ada berita yang menjadi trending di sekolah.

Aku membuka telefonku lalu melihat berita.

★TRENDING★
BUDAK PEREMPUAN MEMBELASAH SALAH SEORANG DARIPADA MEMBERS BTS. HABIS TERUK KENA BELASAHHHH....

"Wait, Whattt....." aku mengetap bibir. Kenapa boleh jadi begini? Dah jadi trend? Omo! Tak ada sesiapa boleh tahu akulah yang membelasag budak tu!!

Cepat-cepat aku bersihkan darah lalu berlari masuk ke dalam kelas. "Erine, kenapa mulut kau nampak lebam?" tanya Yuri.

"Ah?! Ahhh.... Kena langgar dengan tiang" tipu aku.

"Iyeke? Nampak macam kena belasah je..." Taeyeon menyampuk.

"Tak adalah" Aku memberikan senyuman lebar agar mereka tidak tahu perkara yang seberna.

Ah! Ni mesti author lupa nak cerita kat readers bahawa Taeyeon, Yoona dan Yuri dah balik ke sekolah!! Mereka baru sahaja tamat buat konsert di Jepun.

Nak tahu tak?

Readers mesti tertanya-tanya, Betul ke Apink benci sangat dengan Eunji? Hahahah....itu memang dah dirancang.

Dalam perjalanan balik ke sekolah,

"Eunji!! Kenapa kau lari dari sekolah? Kau buat aku risau jelahh..."kata Chorong sambil memandu kereta. Eunji masih tidak menjawab malah dia memandang pemandangan luar tingkap.

"Eunji.... Chorong tengah cakap tu" pujuk Bomi.

"Kan koranh benci aku, kenapa korang kisah pasal aku? Rupa-rupanya korang pakai topenh depan aku!!" marah Eunji.

"Eunji,ahh...." Bomi memujuk Eunji lagi.

"Eunji... Ini hanya rancangan birthday kau je..." Chorong memberi tahu perkara yang seberna. "Rancangan?"

"Kaulah orang terakhir menyambut birthday.... Jadi, itulah rancangannya tapi tak sangka kau lari dari sekolah dan jumpa BTS. Lepastu Erine terpaksa lawan dengan BTS dengan teruk" jelas Namjoo.

"Jadi, ini hanyalah prank sempena birthday aku?!!" Suara Eunji makin tinggi. Semua mengangguk.

"Dan semua yang kau dengar kat kelas bukanlah kitaorang tetapi kitaorang upah seseorang" Choronh berkata.

"Kalau bukan korang, siapa? Hanya kita berenam dan Erine sahaja perempuan dalam kelas" kata Eunji pelik.

"Taeyeon"

"Yuri"

"Yoona"

"Mereka dah kembali?" semua mengangguk. "Sanggup korang buat macam ni...." Eunji pura-pura merajuk.

Tomboy Girl (Got7 Fanfic)Where stories live. Discover now