Eunji mengoyakkan borang tersebut lalu membuang ke dalam tong sampah. Dia menahan air matanya yang suci. Dia melihat keindahan taman.
Duduk dibangku, melihat itik berenang di atas kolam. Melihat juga ikan-ikan sedang berenang dengan gembira.
"Aku benci korang!!" jerit Eunji menahan air matanya.
Pada pukul 12:00 a.m. 18/8
Eunji disambut dengan gembira apabila tibanya hari istimewa dia iaitu, birthday dia. Dia dilayan begitu baik.
Di rumah ChoMiEun,
Members membuat kejutan dengan menghias rumah ChoMiEun menjadi sebuah majlis khas untuk dia. "Happy Birthday Eunji!!!"
Terkejut Eunji membuka pintu rumah, members telah menyiapkan semua kelengkapan hari jadi dia. "Happy Birthday To You~♪" mereka menyanyikan lagu Happy Birthday untuk Eunji sambil membawa kek besar.
Eunji menahan air matanya melihat members prepare semua ini khas untuk dia. "Buatlah hajat!!"
"Saya Hajat. Sempena hari jadi Jung Eunji, harini pastikan hari paling bermakna bagi Eunji!!" Eunji berhajat lalu meniup lilin di depannya.
"Yeayy!!!"
Namun...
Hajat tersebut tidak dimakbulkan,
Eunji berjalan menuju ke kelas. Dia mendengar ketawa Apink yang dari jauh kedengaran. Tangannya berhenti meletakkan pada tombol pintu, dia mendengar sesuatu...
"Kesian,kau. Youngjae! Nampaknya cikgu Kim sengaja nak mempermainkan kau" suara tu, suara tu mirip seperti Naeun.
"Itulah.... Borang yang cikgu Kim kasi tu,hanyalah palsu! Kau tak layak pon masuk sekolah tu!!!" Suara Bomi mengejek.
"Habistu, borang yang Eunji dapat tu??" Youngjae bersuara.
"Tu pon PALSU! Kan kita semua dahh rancang. Semua yang kami rancang pon palsu. Birthday dia pagi tadi, Erghh.... Tak ikhlas pon~ nanti kitaoranng juga yang kena kemas"
"Itulah! Waktu malam tu sepatutnya kitaorang kena tidur. Bukan sepatutnya kita sambut birthday orang!! Buang masa je!"
"Nanti dia akan tahu sendiri bahawa dia pon tak layak masuk sekolah tu! Biar cikgu Kim sahaja tahu..."
"Bijak betul korang!!" Jackson menyokong.
Hati Eunji hancur seperti dipijak oleh manusia yg kejam. Dia lag sakit daripada orang putus cinta. Tak sangka members Apink benci dengan dia.
Dan
Pad hari istimewa dia,
Adalah
PALSU...
Kasih Sayang?
Keikhlasan?
Juga Palsu.
Eunji masih berdiri di depan pintu. Tangannya menggigil lalu meletakkan ke dalam poket baju uniformnya.
Menahan air mata yang sakit.
"EUNJI! Kenapa tak masuk lagi??" Sapa Erine. Bahu bertemu bahu. Eunji sudah tahap marah.
Dia menolak Erine ketepi."Kenapa dengan Eunji? Nampak sedih je??"
Eunji menggeleng lalu berlalu pergi.
"Kau nak pergi mana tu? Kelas dah nak mula""Aku tak sihat. Aku nak ponteng" itulah jawapan Eunji.
Eunji senyap-senyap keluar dari sekolah untuk ponteng. Dia menenangkan diri dia di taman. Membaling batu ke dalam kolam membuatkan dia teringat semuanya yang berlaku tadi.
YOU ARE READING
Tomboy Girl (Got7 Fanfic)
FanfictionGot7 ialah group terkenal di sekolah. Group paling nakal dan paling comel. Mereka suka menyakat budak Junior di sekolah. Tetapi suasana berubah apabila tibanya seorang pelajar perempuan yang berani melawan mereka dan dia suka mahu menjadi lelaki. Da...