Bab 58: Orang

1.5K 90 17
                                    

Mianhae kerana lambat update rasanya nak dekat 4 bulan macam tulah...

Author minta maaf sangat-sangat!!! Author sibuk dengan sekolah!!
Mianhae Readers.
Takpe Author cuba update selalu!!

Selamat berpuasa.
Ohhh... Lupa Happy Anniversery 1st Book K-pop. Dah lebih satu tahun.

Thank You kepada Readers!!

Saranghae ~ ♥ From MissWaniey17

Rasanya pasti ramai tak baca ... Huhuhuhu....

--------------------------------

Kai dan Erine menuju ke lif untuk pergi bilik Erine. Kelihatan seperti ada seseorang menggunakkan lif dan berhenti dimana mereka berdua berdiri.

Kai menyembunyikan mukanya agar tiada sesiapa syak dia adalah Kai Exo. Erine memahami situai Kai. Dia hanya menunggu.

Ting!

Pintu lif terbuka.

"Oh My Gawd!!!! Erine!!!!" Baekhyun memeluk Erine sebaik sahaja pintu lif terbuka.

Erine terkejut perbuatan Baekhyun yanh tiba-tiba memeluknya. "Abende ni?!!" Ditolak badan Baekhyun masuk balik ke dalam lif nasib sempat ditangkap oleh Chanyeol.

"Erine, kau dah kenapa tolak ayah saudara kau sendiri?" marah Chanyeol.

"Ahhh... Mianhae, ingatkan lelaki mana peluk aku tadi" Erine berjbat tangan dengan Baekhyun tanda minta maaf.

"Ahhh.... Tak apa. Oppa faham" Baekhyun mengangguk.

"Dahlah jom masuk, kita nak kemas barang. Balik rumah" ajak Baekhyun masuk ke dalam lif.

"Kejap" Erine berlari kearah Kai. Dan menyuruhkan Kai masuk sekali ke dalam lif. Kai menerima.

Selepas pintu lif tutup,
Suasana amatlah sunyi sepi.
Hanya dapat mendengar bunyi lif sedang naik. Melihat nombor semakin lama semakin bertambah.

Di bilik Erine,

"Erine, kau pergi mana?" tanya Suho minum kopi sambil menonton televisyen.

"Pergi ambil angin" balas Erine.

"Tahu tak, ayah saudara kau risau sangat kau hilang.... Dia macam mak datin make up cair je.... Dah lah tak mandi lagi" kata Sehun berjalan sebelah Erine.

"Oh yeke? Biasalah Byun Baekhyun" puji Erine.

Pintu terbuka, melihat doktor yang merawat Erine masuk ke dalam bilik. Jantungnya hampir tercabut melihat members Exo berada di dalam satu bilik.

"Alaaaaamakkkk!!! Putera Raja jatuh dari langit!!!!" Lemah semangat doktor melihat bakal menjadi raja untuk anak-anaknya masa depan di depan matanya sendiri.

"Aaaaaaa!!!!!" Nurse perempuan hampir pengsan melihat 6 bias mereka di depan mata terutama Chanyeol.

Manakala seorang lagi, rileks. Dia tidak tertarik keenam-enam lelaki tampan lagi kacak di depan matanya. Malahh.... "Xiumin mana Xiumin? Kenapa tak bawa Xiumin ke sini?"

"Fuhhhh!!! Kenapa suasana menjadi hangat apabila aku masuk ke dalam bilik ni? Oh my goshhhhhhhh..... 6 putera raja di depan mataku~" Doktor pon tak sanggup masuk dalam bilik.

"..." Nurse juga tidak ada apa yang mahu dikatakan. Di dalam hati nak aja jerit.

***

"Buat masa ni, Erine dibenarkan pulang ke rumah. Sebab keadaannya stabil dan tekanan darahnya juga normal daripada sebelum ini" terang doktor kepada Erine. Erine mengangguk.

Tomboy Girl (Got7 Fanfic)Where stories live. Discover now