Youngjae duduk sebelah Hayoung.
Hayoung sedikit terkejut dengan keadiran Youngjae."Kau buat apa kat sini??"tanya Youngjae.
"Tak de apa-apa"jawab Hayoung.Tangannya masih mencbut kelopak bunga.
"Muka nampak macam sedih jerr"
"Tak sediih pon"
"Dah lah Hayoung.Bagitahu jelah"
"Buat apa??Kau bukan kawan padahal kau musuh aku"
"Siapa yang kata begitu??"
Hayoung mendiamkan dirinya.Dia melihat dirinya di dalam air.
'Aku nak ceritakan tapi dia bukan boleh diharap'Hayoung bermain dengan air.Dia masih mendiamkan dirinya dan tidak mampu mengeluarkan perkataan.
"Harini hari jadi Hayoung kann??"Youngjae bersuara.Hayoung memandang Youngjae.
Dia terlupa akan hari istimewa dia.
Selepas dia kena marah,dia lupa.
Dia lupa semuanya termasuk birthday dia sendiri."Kalau hari ni hari istimewa,kenapa nak perlu bersedih??Senyumlahh"kata Youngjae.
"Aku lupa harini hari jadi aku"
"Tapi kenapa hari jadi aku tahun ni,paling teruk???Kenapa?!!"Hayoung mencampakkan bunga yang tiad kelopak kedalam tasik.
"Cuba Hayoung berfikiran positif"
"..."
"Aku pergi dulu.Nak pergi makan.Nak Join sekali???"
"Takpelah.Belikan Hayoung roti je"
"Okay"
-SKIP-
Hayoung sudah pulang ke kelas.Dia boleh tenangkan perasaannya tetapi jika memandang Chorong.Pasti dia kekok mahu bercakap.
Pergelangan tangan kanan Hayoung terpaksa dibalut gara-gara Chorong.Chorong memang rasa bersalah.
Jackson pula,dia terpaksa dirawat di bilik rawatan kerana perlanggaran antara dia dan Hayoung membuatkan badannya sakit kerana dia terlanggar benda di dalam kotak.
"Hayoung"panggil Erine.
"Ye?"
"Nanti malam pukul 9.45 pergi ke Pawagan di XXX.Ada satu movie yang best kat sana.Erine ajak satu kelas.Nanti Naeun dan Namjoo ambil tiket.Hayoung perlu datang kul 9.45 jerr"
"Movie?Movie apa???"
"Adalahh...Pakai baju cantik-cantik tau!!!"
"Ummm....okay"
Waktu pulang,Hayoung masih lagi menjadi pemandu.
"Hayoung,nanti kalau pergi pawagam.Nanti Bomi,Eunji dan Chorong yang ambil Hayoung pergi sana.Kitaorang berdua mahu ambil tiket dari Erine"kata Namjoo.
"Cho-Chorong??"
"Kenapa dengan Chorong??"
Hayoung menelan air liurnya lalu memulakan perjalanannya.
Setibanya di rumah mereka.Namjoo dan Naeun menarik Hayoung pergi ke bilik mereka."Hayoung,nanti pakai baju yang cantik tau.Nah,unnie kasi baju gaun unnie"kata Naeun sambil menunjukkan Gaun Putih labuh dia.
"Rasanya mana sesuai kalau pakai gaun pergi pawagam.Cer pakai baju ni.Baju dress paras lutut warna biru??"
"Ha'ah.Cantik sikit"
"Kenapa korang berdua tiba-tiba suruh Hayoung pakai baju ni???"tanya Hayoung.
"Umm..."Mereka saling berpandangan.
YOU ARE READING
Tomboy Girl (Got7 Fanfic)
FanfictionGot7 ialah group terkenal di sekolah. Group paling nakal dan paling comel. Mereka suka menyakat budak Junior di sekolah. Tetapi suasana berubah apabila tibanya seorang pelajar perempuan yang berani melawan mereka dan dia suka mahu menjadi lelaki. Da...