PRETTT....
Cikgu Kook meniup wisel menandakan masa sudah tamat dam bola tidak masuk ke dalam jaring.
"Masa dah tamat" kata Cikgu Kook."Kita seri" nampaknya tiada perasaan puas diantara kedua-dua pihak.
"Bagus kamu semua bermain. Pelajar perempuan dah improve kamu semua kelemahan" puji Cikgu Kook.
"Pelajar Lelaki memang ada semangat kerjasama" puji Cikgu Kook.
"Baiklah,masa cikgu dah habis. Kamu boleh masuk ke kelas balik. Terima kasih,class"
"Terima Kasih cikgu"
"Mark,JB" panggil Erine. Mereka berdua berhenti lalu menoleh belakang.
"Hulurkan tangan" Mark dan JB menghulurkan tangan, Erine meletakkan sehelai kertas diatas telapak tangan mereka berdua.
"Jumpa tau!!" Erine pergi meninggalkan mereka berdua.
Mereka membaca kertas yabg diberi oleh Erine.
Kedua-dua kertas tertulis
Jumpa kat taman kul 5 petang.
Bawa semua members.
Pastikan datang. Ada perkara mustahak yang mahu dibincangkanMark dan JB saling berpandangan.
"Perkara mustahak?" fikir Mark.
"Perkara yang Erine nak bincangkan?""Erine, hebatlah kita main tadi" kata Bomi sambil membetulkan rambutnya di depan cermin.
"Alahh...biasalah"Erine mengelap peluhnya.
"Weyhh!! Korang!! Sini,sini!!" panggil Hayoung sambil bermain telefon pintarnya.
"Kenapa?" semua berkumpul.
"Baekhyun! Baekhyun Exo! Dia sakit teruk sehingga tak boleh balik Korea" Hayoung seakan seperti mulut gossip.
"Hah? Baekhyun tak boleh balik??" Hayoung menganguik.
"Habistu, dia ada kat mana??" tanya Bomi.
"Kat China dengan Exo-M. Exo-K dah balik Korea kecuali Baekhyun" Hayoung membaca artikel tersebut.
"Kesiannya dia"
Erine mendengar gossip yang keluar dari mulut Hayoung,dia terdiam. Kain yang dilap peluh digenggam kuat. "Oppa tipu" bisik hati Erine.
Mereka masuk ke kelas dan memulakan pembelajaran seperti biasa. Erine tidak boleh fokus dalam kelas kerana dia memikirkan keadaan Baekhyun.
Waktu Pulang,
Erine mengemas bukunya kedalam beg. Badannya sedikit lemah. Matanya seakan lemah. "Penatnya" keluhnya sambil memasukkan bukunya.
Dia mengangkat begnya lalu berjalan menuju ke pintu kelas. Dia membuka pintu, "Baaa!!!" Jiya menterkejutkan Erine
"Wahhh!!!" Erine terkejut.
Sudah lama tidak nampak Jiya seceria ni, dah lama tak berjalan dengan Jiya dan Ren. "Erine, nanti petang teman pergi ke cafe Jepun" ajak Jiya.
"Cafe Jepun?"
"Tu kedai ayahnya,ayah dia orang Jepun. So, dia bekerja di situ dan kedai tu baru buka. Jomlah kita pergi" ajak Jiya sambil menarik tangan Erine.
'Tapi aku ada benda nak cakap dengan Got7. Takpelah,sekejap je ni...' fikir Erine.
"Jom!" Erine menerima.
"Yeay!! Kul berapa kita nak pergi??" tanya Jiya.
"Kul 4 lahh..." cadang Erine.
"Awal sikit boleh tak??" Jiya mula bercadang.
YOU ARE READING
Tomboy Girl (Got7 Fanfic)
FanfictionGot7 ialah group terkenal di sekolah. Group paling nakal dan paling comel. Mereka suka menyakat budak Junior di sekolah. Tetapi suasana berubah apabila tibanya seorang pelajar perempuan yang berani melawan mereka dan dia suka mahu menjadi lelaki. Da...