Jungkook dengan malu bertanya pada Erine. "Umm....awak. Boleh tak kalau saya pinjam duit awak? Nanti saya ganti balik" minta Jungkook. V hanya memerhati sambil menahan tawanya.
"Cakap dengan saya ke??" Erine tanya balik dengan Jungkook. Jungkook mengangguk.
Erine mengeluarkan beg dompetnya.
"Nak berapa??" tanya Erine. Jungkook pergi pada V."Nak minta berapa??" bisik Jungkook.
"Umm...RM 30 (x tahu dalam Korea, kekekeke)"
Jungkook kembali dan melihat Erine.
"Umm....RM 30" Jungkook senyum kambing."Nahh" Erine mengeluarkan note RM 20 dan RM 10.
"Terima Kasih! Nanti saya ganti!!" kata Jungkook dengan gembira. Jiya dan Ren hanya ketawa kecil melihat gelagat Jungkook.
"V!!! Aku dapat duit!!" jerit Jungkook dengan gembira. Seakan menang $ 1 JUTA.
"Jom!! Kita belasa Jimin hyung!!" ajak V.
V dan Jungkook pergi kearah Jimin yang menunggunya. Mereka berlakon tidak mendapat duit. "Jimin....bagi lah balik duit kami" pinta Jungkook tetapi di dalam genggamannya ada duit.
Jimin tersengih.
"Apa ni, ambil duit orang!! Tak baik tau!!" rajuk V.
Jimin ketawa kecil sambil melihat karenah Jungkook dan V seperti kanak-kanak meminta ais krim pada ibunya.
"Kamu tak dapat pinjam, kamu tak dapat duit" Jimin menyilangkan tangannya.
"PANCING!!!"(Budak lelaki selalu guna perkataan ini di sekolah) Jerit Jungkook dan V. Mereka menunjukkan duit yang diperoleh.
Jimin hanya ternganga.
"Pulangkan duit kami!!" jerit Jungkook dan V dengan serentak. Semua orang memandang mereka. Jimin? Hanya tanggung malu dengan line maknae ni.
"Yelahh....nah" Jimin tunaikan janjinya, dia memberi dompet yang dicuri daripada dongsaeng dia.
Dongsaeng adik kan?? Dlm bhas Korea?? Kannn???"Jom,kita cari perempuan tadi...kita pulangkan duit dia!!" ajak Jungkook.
Ren dan Jiya melihat Erine yang dari tadi asyik tersenyum je. Macam ada yang tak kena. "Erine, kenapa kau asyik tersenyum??" tanya Jiya.
"Tak ada apa-apa"jawab Erine.
"Ni mesti sebab lelaki yang minta kau duit tu kan??" fikir Ren. Erine hanya tersenyum tetapi senyumannya makin lebar.
"Dia comel" puji Erine.
Jiya dan Ren ketawa besar. "Nampaknya ada orang SUKA seseorang" ejek Jiya. Muka Erine kembali serius apabila mendengar ejekan Jiya. Seperti muka D.O yg selalu serius tp comel bila dia marah.
"Mana ada!!" marah Erine.
"Yelah tu!! Suka lah tu!! Kena tegur dengan lelaki yang 'COMEL' tu!!!" ejek Jiya.
Jam tangan Erine berbunyi menandakan dia perlu pergi ke taman untuk berjumpa dengan Got7.
"Korang,jom teman aku pergi kat taman. Aku nak jumpa sekejap dengan Got7" ajak Erine.Jiya okay jer kerana dia dapat jumpa Bambam dia tetapi masalahnya Ren yang tidak berapa suka sangat Got7
"Boleh ke tak, Ren?" tanya Erine.
"Okaylah...tapi sekejap jerr"
Mereka dalam perjalanan pergi ke taman.
Kumpulan JB sudah menunggu di taman begitu juga dengan Kumpulan Mark. Got1 Yugyeom juga menunggu kedatangan Erine.
YOU ARE READING
Tomboy Girl (Got7 Fanfic)
FanfictionGot7 ialah group terkenal di sekolah. Group paling nakal dan paling comel. Mereka suka menyakat budak Junior di sekolah. Tetapi suasana berubah apabila tibanya seorang pelajar perempuan yang berani melawan mereka dan dia suka mahu menjadi lelaki. Da...