"Hello? Mark, kau kat mana?" tanya Bambam dalam talian yang disambungkan kepada Mark.
"Aku kat supermarket dengan Junior, Kenapa?" jawab Mark.
"Hati-hati, ada budak BTS kejar kita. Tadi aku dan Yugyeom kena kejar oleh Suga dan JB dan Youngjae kena kejar dengan 3 lagi. So, korang kena hati-hati" pesan Bambam.
"Baru je jumpa tadi"
"BARU JUMPA?!! Kau tak kena tangkap ke??"
"Tak,kitaorang halau mereka dan beri duit untuk beli gula-gula dan BAM! Mereka tak kacau lagi. Dah lah, Junior panggil aku. Bye" Mark memutuskan talian.
"Mark okay tak?" tanya JB sambil memandu kereta. Muka Bambam seakan terkejut.
"Mereka okay" jawab Bambam.
Matahari memberikan cahaya yang terang dan memenuhi cahaya di dalam Jackson. Perlahan-lahan mata Jackson membuka. Badannya menggeliat. "Huarrghh!!" dia mengaum.
"Dah pukul berapa?" mata Jackson melirik jam locengnya di sisi katil.
"Ouhh... 11:30 pagi" Jackson mencapai tuala dan membersihkan badannya.
Usai memakai baju, dia mengambil telefonnya dan turun ke ruang tamu. Mengambil snek dari almari dapur. Membuka telefon pintarnya.
"Apalah mereka berbual pagi-pagi ni??" Jackson membaca perbulan diantara Bambam dan Yugyeom dipagi hari.
Tiba-tiba matanya tertumpu pada nama BTS, "Mereka dikejar oleh BTS? Bangtan Boys?" Jackson seakan terkejut.
"Fuhhh.... Nasib baik aku tak keluar rumah tadi" Jackson menekan butang on pada remote televisyen. Telefon diletakkan tepi.
BTS berkumpul di tempat lepak mereka. Basketball Court dimana orang awam boleh menggunakkannya tetapi semenjak BTS mengambil alih. Semua tidak berani menggunakkan court.
"Suga?" tanya RapMon. Suga sedang tidur ditempat tidur bangun mendengar suara RapMon. RapMon sedang memapah Jin yang salit dibahagian perut bersama Jhope.
"Kau tak dapat members Got7 ke?" tanya RapMon pada Suga. "Nope, mereka laju sangat. Aku penat nak lari"
"Come on! Kau atlet terkenal tau!! Jaguh main basketball! Takkan lawan dengan budak macam tu kalah"
"Aku perlu tidur selama 20 jam baru dapat tenaga! Kau ni!!" marah Suga.
"Jin, kau tak apa-apa ke?" tanya Jhope pada Jin. Jin mengangguk menandakan dia okay.
"Harap, Jimin,Jungkook dan V dapat salah seoranh members Got7" kata RapMon.
"Awalnya korang sampai" sapa V.
"Korang pon tak dapat?" Jhope menanyakan soalan kepada Jimin. Jimin menggeleng. "Mereka banyak tanya, susah nak lawan"
"Ni mesti jumpa dengan Junior dan Mark" kata Jhope. "Well"
"Nampaknya Got7 lari daripada kita!
Kita kena paksa mereka jumpa dengan kita tak kira bagaimana. Kita pergi ke plan B. Mencari ketua kelas sekolah mereka" RapMon cuba menyelesaikan masalah."Siapa tahu ketua kelas mereka?"
"Seorang perempuan" jawab Jin.
"Perempuan?"
"Tak silap aku nama dia, Yoon Bomi" kata Jin.
"Susahlah kalau ketua kelas perempuan, takkan kita nak guna kekerasan keatas perempuan?" Jhope mempunyai sifat kasih sayang.
"Ah! Dengar cerita dia juara Taekwondo dan tali pinggang merah. Mesti dia lasak!"
"Tapi dia perempuan!"
"Ada aku kisah lawan dengan perempuan? Korang semua nampak kan aku kena tendang dengan seorang perempuan? Lepas ni, aku tak boleh kalah dengan perempuan!!"
Semua members Got7 berkumpul di rumah AmeriThaiKong membincang tentang BTS. JB selaku ketua memulakan perbincangan.
"Nampaknya BTS sedang mencari kita. Kita kena larikan diri daripada mereka. Korang nak ke jadi macam dulu? Habis maruah kita tercalar disebabkan mereka"
"Please JB. Jangan cerita pasal benda lepas. Aku malulah!" Youngjae seakan tidak suka JB mengungkit perkara yang lepas.
"Tak! Ni sebab kita kena perlu ada strategi untuk lari daripada diorang!"
Yup! Semua members Got7 memang tak suka berjumpa dengan BTS. Pernah sekali, apabila Got7 ditubuhkan sebagai group pembuli terkenal, BTS sengaja mengajak Got7 lepak tetapi mereka diperdaya.
Mereka perlu berlawan basketball dengan BTS dan tumpas atau tewas dengan mereka. Jika mereka kalah, mereka perlu tunaikan permintaan BTS selama berapa yang mungkin jika masih bertahan.
Namun sifat setia kawan, mereka tetap bersatu, mereka tunaikan apa sahaja permintaan BTS kalau tidak, mereka akan dibelasah teruk. Banyak permintaan yang mengarut diberikan oleh BTS.
Got7 sanggup buat walaupun maruah mereka tercalar dan Youngjae sudah berjumpa dengan budak yang sabotaj dia dahulu, Namanya Jeon Jungkook.
Youngjae masih marah dengan Jungkook kerana sabotaj. Sebab itulah Youngjae tidak suka mengingat masa lampau. Pandang sahaja muka Jungkook, pasti menyampah melihatnya. Kadangkala dia suka membuli Jungkook.
Selepas tamat tempoh diberikan oleh BTS, akhirnya mereka bebas. Got7 bercadang agar jangan sesekali berjumpa atau bertegur sapa dengan BTS agar perkara yang tidak diingini berlaku.
Tetapi semuanya berlaku pada hari minggu ketika Got7 sedang berseronok. "Haihh.... Kenapa mereka mahu mencari kita?" rungut Jackson.
"Aku benci mereka, tahu tak kita baru sahaja bebas dan mereka cari kita lagi? Apa diorang dengan kita lagi?"
"Sudah! Nanti kita bincang lagi, tapi dengar cakap aku, jangan sesekali jumpa BTS. Kalau jumpa, lari daripada mereka. Jangan bagi mereka mencalar maruah kita lagi!"
JB memberi kata-kata semangat."Yeah!! Got7 fighting!!"
~Skip!~
Bomi orang pertama masuk ke dalam kelas. Dia meletakkan begnya diatas kerusi. Terlihat sekeping kertas dalam lacinya.
Dia membuka kertas tersebut.
To: Yoon Bomi
Saya suka awak!
Boleh tak kalau awak jumpa saya lepas balik sekolah kat belakang kedia makan XXX?
Saya teringin sangat mahu jumpa awak!!From: Secret
Bomi ketawa kecil lalu menyimpam kertas tersebut dalam poket kecilnya.
Tetapi ada seseoranh sedang memerhatikan dia di luar kelas."Hello, RapMon.
Ye, Bomi dah membaca surat tu...
Mungkin dia akan pergi" kata orang tersebut lalu pergi dari kelas.Nampaknya ada sesuatu akan berlaku pada Bomi?
Siapa orang tu?
Siapa pulak mahu jumpa Bomi sebernanya?
Apa yang berlaku?Nantikan chapter seterusnya!
Hey!
Nantikan chapter seterusnya!
What U Got?
I★GOT7
YOU ARE READING
Tomboy Girl (Got7 Fanfic)
FanfictionGot7 ialah group terkenal di sekolah. Group paling nakal dan paling comel. Mereka suka menyakat budak Junior di sekolah. Tetapi suasana berubah apabila tibanya seorang pelajar perempuan yang berani melawan mereka dan dia suka mahu menjadi lelaki. Da...