Aklımı sil

126 15 3
                                    

***
Belirsiz bir dinlenmeye sürüklendiğimi fark etmemiştim. Dizlerim kasılmıştı ve zihnim daha da daralmıştı. Bundan sonra ne olacağını bilmediğim için korkuyordum. Rüya görmedim, en azından hatırlanacak kadar önemli bir şey görmedim. Koridorda sesler duyduğumu, kapının hafifçe vurulduğunu hatırlıyorum.

Bu sadece benim hayal gücüm olabilirdi, bu noktada herhangi bir şey olabilirdi. Kafamın nerede olduğunu bilmiyordum ama dün geceden sonra kesinlikle pek iyi bir yerde değildi. Eve koşarken sanki ipler tarafından çekiliyormuşum gibi, rüzgarda savrulan ruhsuz bir cesetmişim gibi hissettim. Lavaboda duyduğumda dizlerimin uyuştuğunu hatırlıyorum, geleceğimin zihnimde taşa çakıldığını görüyorum. Sözlerinin nasıl zehir gibi beynime döküldüğünü düşünmek beni tedirgin ediyordu. Sadece onun düşüncesi... o sabah uyandığımda aklımdaki ilk düşüncenin o olduğu gerçeği. Kardeşi ve Lukas hepsi bir aradaydı. Eğer gerçekten isteselerdi beni bulabilirlerdi ve bunu da kolaylıkla yapabilirlerdi. Asansöre binerken bana nasıl baktığını, gözlerinde öfke ve tatmin olduğunu düşündüm. Tüm kapıları açmaya çalışırken nefes nefeseyken koridorda nefesini duyuyordum. Soğuk yatağımdan doğrulurken ensem ve alnım terliyor.
Perdeleri açmaya çalışan güneş ışınlarının acısıyla gözlerimi açtım. Her şeyin bir rüya olmasını umarak gözlerimi inleyerek ovuşturdum. İstemeyerek de olsa soğuk bacaklarımdan çarşafları çektim. Dün gece değiştiğimi bile hatırlamıyorum ama görünüşe göre değiştirmiştim. Yataktan kalkarken biraz sendeledim. Ayak bileklerim altımda bükülürken kendimi kapı pervazına yakaladım. Ayaklarıma baktım, görüşüm hâlâ bulanıktı. Bir anlığına rahatlamama izin verdim, görene ve gerçekten yürüyebilene kadar bekledim. Mutfağa girdim ve dün gece hazırladığım pantolonu giydim. Perdeleri açtım ve tanıdık siyah bir araba arama korkusuyla şehre baktım. Boş bulgularım beni rahatlattı ve arkama döndüm. Artık kapıyı net bir şekilde görebiliyordum, dün gece kilitlediğime yemin etmiştim.

"Eh, bu endişe verici." Ona doğru ilerledim, yürüyüşüm koşuya dönüştü.

Kıpırdatmak için yumruğumu üzerine koydum ve bunu yaparken hafif tutuşumun altında çöktü. Vidaların yere düşmesini ve kilidin çerçeveden çıkmasını izlerken geri gittim. Kilitledim, ben uyurken birisi kurcaladı. Tek başıma dehşet içinde dururken, tek bir şeyi düşünebildim:

Burada yalnız mıydım?

Kalbim hızlandı, bunun için henüz çok erkendi. Nefes nefese kalmaya başladım, çantamı ve bir çift ayakkabımı alırken nefesim öfkeyle dönüyordu. Kapıyı açtım ve geri kalan vidaları dışarı çıkarırken kapıyı arkamdan çarparak kapattım.

"Siktir et şunu." diye fısıldadım, asansörün yanından geçip merdivenlere doğru. Muhtemelen deli gibi görünüyordum ama üzgün olmaktansa güvende olmak daha iyi. Korkuluğu destek olarak kullanarak merdivenlerden aşağı koştum.

Uzak bir yolculuk değildi, sadece iki kattı. Lobiye ulaşmayı başardım, Lukas'ı odanın ortasında gördüğümde olduğum yerde kaldım. Konuştuğu adama ve bana baktı. Gülümsedi, gözleri biraz büyüdü. Başıyla bana doğru işaret ettiğini ve konuştuğu adamın arkasını döndüğünü gördüm. Bacaklarımdan başlayıp gözlerime kadar bana baktı. Onun bana baktığı gibi ben de ona baktım, bakışını yüzüne yerleştiremedim. O gülümsedi. Bir elini uzatarak yanıma yaklaştı.

"Yeni sakinimiz siz misiniz?" Elini benimkine doladı ve bana bakarken sıkıca salladı.

"Umarım şu ana kadar konaklamanızdan memnun kalmışsınızdır."

"Evet... memnunum." Lukas'a baktım. "Oldukça büyük bir deneyim." Yüzüme sahte bir gülümseme yerleştirdim ve elimi tutan iri adama baktım.

"Ve siz..?"

"Özür dilerim, Dr. Stacey Campbell, kompleksin yöneticisi benim." Elini elimden aldı ve parmaklarını çenesine koydu.

"Aman Tanrım, çok genç görünüyorsun. Şimdi kaç yaşındasın?" Garip bir tavırla sordu.

"On sekiz." Rahatsızca kıpırdanarak cevap verdim.

"Bunu bildiğim iyi oldu." Fısıldadı. Boğazını temizledi ve ellerini birbirine çarptı.

"Kaçmam lazım, yapacak işlerim var. Güvende kal canım." Kara gözlerini kırpıştırarak beni şaşkına çevirdi. Her iki parmağını da dağınık kahverengi saçlarının arasından geçirdi ve yürürken takımının eteğini düzeltti.

Başımı salladım ve kendimi doğrulttum. Başımı kaldırdım ve Lukas'ın orada durup boş boş bana baktığını gördüm. Binadan çıktığımda gözlerimi ona diktim. Ona güvenemedim, öyle hissediyorum.

Otoparkta koşarken sokağın hemen ilerisinde bir kafe gördüğümü hatırladım. Güzel bir yürüyüş ve gerçekliğe güzel bir mola olurdu. Yola baktığımda bir kafe gördüm. Aslında kahve istemiyordum... İştahım yoktu. Sadece uzaklaşmak istedim. 24 saat geldi ve çoktan tükenmiş durumdayım. Parmaklarımı saçlarımda gezdirdim, çok çılgın görünmemek için elimden geldiğince bukleleri matlaştırmaya çalıştım. Yürümeyi bıraktım ve hayal kırıklığıyla homurdandım. Çantamı yere çarptım ve yenilgiyle saçlarımı bağladım. Yüzümün etrafında uçuşan saçların arasından bakarak hızımı korudum.

+++

Dükkana girdim ve espresso kokusu ile karşılıklı sohbetle karşılaştıktan sonra kendimi daha az maruz kalmış ve biraz daha güvende hissettim.

"Günaydın! Tek kişilik mi yoksa tek kişilik mi?" Arkamdan gelen neşeli bir ses sordu.

Elinde bir not defteri tutan kısa boylu, sarışın baristaya bakmak için döndüm.

"Sanırım bir tane alacağım." Durdum ve ona baktım. Gülümsedim.

"Pekala. beni takip edin." Bana sokağın güzel bir görüntüsünü verecek şekilde pencerenin yanındaki ön köşeye doğru ilerledi. Gerçekten çok hoş bir manzaraydı.

"Bugün neyle başlamak istersin?" Ben oturduktan sonra neşeyle sordu.

"Sadece kremalı ve şekerli bir kahve, sıcak lütfen." Pencereden dışarı bakarak cevap verdim.

"Her şey hazır, yakında geri döneceğim." Koşarak uzaklaşıp mutfağa geri döndü.

Dış dünyadan ve o adamlardan kendimi güvende hissederek pencereden dışarı baktım. Gülümsedim, artık daha rahatlamış hissediyordum. Tam sakinleşmeye başladığımda, arka kapının açıldığını duydum ve müşterilerden sesli nefesler gelmeye başladı. Sandalyelerin gıcırdadığını ve insanların koşarak uzaklaştığını duyduğumda etrafıma baktım. Herkesin baktığı yöne doğru döndüğümde lavabodaki adamın aynı karanlık, uğursuz sırıtışıyla karşılaştım. Koşuya hazır bir şekilde çantamla ayağa kalkarken onunla göz temasını sürdürdüm. Masadan uzaklaştım ama başka bir adamın kaya gibi sert gövdesine çarptım. Arkamı döndüğümde kardeşinin orada olduğunu gördüm. Sağıma baktım, diğer ikisi de oradaydı. Sıkışmıştım.

"Onu dışarı çıkar." Silahını çekerek aradı.

Büyük ellerinin etrafıma dolandığını, beni kapıdan dışarı sürüklediğini hissettim.

"Dur!" Ağzıma bastırdığı elinin altından seslendim.

Sadece kafamı boşaltmak istedim ama silahla.

***

Satan reincarnate (TR)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin