NATASHA mengesat peluh didahinya. Sekarang sudah petang dan dia sedang menyapu dihalaman rumah. Bosan juga kalau asyik tengok TV je.. nak buka laman sosial? Ceh. Liputan hanya untuk whatsapp je.Nak buka instagram atau social media yang lain langsung tak boleh. Susah untuk dapatkan line di kampung ni..
PIN PIN!
Tersentak Natasha apabila kedengaran bunyian hon dari jauh. Tersenyum dia apabila melihat Iqbal yang sedang membonceng Ariff.
"Pergh berat siak kau. Kau makan gajah ke apa?" Tanya Iqbal yang sudah berhenti dihadapan Natasha. Ariff terkekeh ketawa. Dia turun dari motor.
"Well. Berat dengan pahala. Kau tahu apa?" Tanyanya lalu menjungkit kening pada Iqbal. Iqbal berdecit lalu turun dari motornya. Malas nak melayan si Ariff tu.
Ariff berpaling ke arah Natasha yang sedang memandang Iqbal. "Tasha. Nak join kami ke dusun durian tak?" Natasha senyum lebar. "Na--"
"Tak payah la. Dia tak boleh kena panas. Nanti demam. Aku taknak dia demam." Ujar Iqbal sambil merenung mata Natasha. Natasha senyum. Agak terharu apabila Iqbal menjaganya dengan sangat rapi.
Ariff berdecit. "Alah kau ni. Tak panasnya masa macam ni. Dah pukul 5 petang kan? Panas apanya. Elok la kau bawa Tasha join sekali. Mesti dia pun suka tempat-tempat macam tu."
Natasha mengangguk laju. "Suka. Tempat dia macam kebun getah ke?" Tanyanya dengan teruja. Iqbal menjeling isterinya yang kelihatan sangat teruja apabila bercakap dengan Ariff.
Ariff mengangguk dengan senyuman. "Yap. Lebih kurang macam tu la. Nak ikut tak?" Natasha mengangguk laju. "Naaaakkk. Saya suka tempat macam tu."
Ariff mengangguk perlahan. "Kalau macam tu, nanti kita jumpa di rumah saya pukul 5.30 petang." Natasha sengih lalu mengangguk.
"Hmm dah jom mandi." Ujar Iqbal lalu menarik tangan isterinya. Hampir terjelumpuk Natasha apabila Iqbal menariknya secara tiba-tiba. Dia terus memberikan penyapu kepada Ariff.
"Sapu kejap tau hehe. Nak mandi dengan suami kejap." Ujar Natasha tanpa rasa bersalah. Ariff mendengus. Sudahlah buat orang single cemburu, diberi pula kerja kepadanya. Benci lah!
*:・゚✧*:・゚✧
TERKEDIP-kedip mata Natasha apabila suaminya memakaikan hoodie tebal kepadanya. Dizipkan baju itu dari bawah hingga ke atas. Hampir tercekik Natasha dibuatnya. Iqbal terus menutup kepala Natasha dengan hoodie.
"Dah siap." Ujar Iqbal lalu mengelus kepala Natasha. "Kenapa kena pakai macam ni? Bukan cuaca panas ke?" Tanya Natasha dengan riak hairan.
Iqbal mengangguk. "Memang la. Tapi aku taknak aurat kau terdedah walau sedikitpun. Lagi pula dekat sana banyak nyamuk. Aku taknak la badan kau lebam sebab nyamuk. Cukup-cukup ke lah gigitan aku je yang lebamkan kau ye dak?"
Tanya Iqbal dengan senyuman senget. Natasha memuncung. "Yelaa.. tapi panas la saya nanti.." Iqbal menjungkit bahu. "Pilihlah nak panas atau nak nyamuk gigit. Choose."
Natasha mendengus. "Ye lah! Saya pakai je macam ni. Puas?" Iqbal sengih lalu menepuk perlahan kepala isterinya. "Good. Jom. Mesti Ariff tengah tunggu." Ujar Iqbal lalu menarik tangan isterinya.
Natasha sengih lalu mengekori suaminya dengan langkah terkedek-kedek. Yeayy dating dengan suami dekat dusun durian!
Ehh kejap. Rasa macam tak sedap hati pula..
"Korang nak pergi mana?"
Hmm aku dah cakap. Mesti ada je suara langau yang mengganggu aku dan suami..
YOU ARE READING
IQBAL : SCENT OF LOVE [C]
Romance"Kalau dah miskin tu miskin je la. Tak payah nak paksa diri tunjuk kaya. Nampak sangat attention seeker tau?" - Natasha Syaquilla "Kenapa kurang ajar sangat ni? Kau letak adab kat mana?" - Muhammad Iqbal "Tak guna la muka lawa tapi perangai hauk mac...