ℍ𝕒𝕕𝕚𝕗 𝔸𝕕𝕖𝕝𝕝𝕚𝕒-B31

3.8K 106 2
                                    

Hari yang dinanti-nantikan telah tiba

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Hari yang dinanti-nantikan telah tiba. Adellia
memakai gaun pengantin berwarna putih yang direka khas oleh ibu mertuanya. Hadif pula memakai tuxedo hitam yang juga direka khas oleh Zarina.

"Abang, Lia nervous. Lia tak biasalah" Adellia memeluk lengan suaminya. Terpampang riak gementar pada wajah Adellia. Tidak biasa menjadi tatapan umum.

"Hold me, Just focus on me" Pujuk Hadif. Adellia anggukkan kepala. Adellia memeluk erat lengan suaminya. Hadif mengelus tangan isterinya untuk memberikan ketenangan.

Pintu dewan dibuka. Hadif memandang ke arah isterinya dahulu sebelum melangkan masuk ke dalam dewan. Bunyi tepukkan memenuhi ruang dewan. Majlis perkahwinan yang diadakan sangat gilang gemiling. Lancer kamera memenuhi ruangan dewan. Pegangan pada lengan Hadif semakin diketatkan.

"Calm down sayang. Abang sentiasa ada dengan sayang" Pujuk Hadif sambil mengusap tangan Adellia yang berpaut pada lenggannya.

"Mengumumkan ketibaan pengantin yang dinanti-nantikan. Tuan Hadif Ziqri bin Hakim dan isteri tercintanya Puan Adellia Dahlia binti Yusof" Adellia mencuba untuk melakarkan senyuman. Adellia yakin pasti senyumannya nampak pelik.

"Wuhuuuuu" Suara Harith paling kuat. Adellia memandang ke arah Harith. Terlepas tawanya. Hilang sedikit nervous.

Khair terus menampar belakang kepala Harith. Hadif menjeling tajam wajah Harith, laju tangan Harith menekup mulutnya apabila melihat jelingan tajam tuannya itu. Tangannya diangkat sebagai tanda meminta maaf.

Hadif dan Adellia duduk di atas pelamin. Tangan isterinya diambil dan digengam. Adellia mencuba untuk melorekkan senyuman walaupun wajahnya sudah kebas akibat terlampau malu. Pandangan daripada tetamu membuatkan Adellia agak tidak selesa. Adellia bagaikan pusat perhatian.

"Dipersilakan Tuan Hadif Ziqri untuk menyampaikan sepatah dua kata" Gengaman tangan Adellia dilepaskan. Hadif bangun dan menuju ke arah emcee.

"First of all, I would like to thank everyone who attended my ceremony today. Seperti yang semua tahu saya sudah berkahwin 2 bulan yang lepas. Ramai yang masih belum mengenali siapa isteri saya jadi hari ini saya akan memperkenalkan isteri saya" Hadif menapak ke arah Adellia. Tangan Adellia digengam dan ditarik untuk berdiri di sebelahnya.

"This is my soulmate, my part of my life dan my forever one and only wife Adellia Dahlia" Hadif menatap wajah Adellia. Adellia menundukkan pandangan apabila ditatap begitu.

Bunyi 'awwww' memenuhi ruang dewan. Semakin malu Adellia dibuatnya. Pipi Adellia yang sudah merah disebabkan blush menjadi semakin merah apabila menjadi pusat perhatian.

"Mantap lah tuan. Tuan lah yang paling awesome!!" Suara Harith membuatkan kesemua tertamu melepaskan tawa. Sekali lagi Harith membuat hal.

Khair terus menutup mulut Harith dan mengheret Harith keluar dari dewan. Kalau dibiarkan lama takut-takut tuannya yang turun tangan nanti. Kalau Hadif turun tangan memang habislah Harith.

HADIF'S ©️Where stories live. Discover now