"Th—Theo" Adellia seperti tidak sangka gerangan yang ada dihadapannya. Tak akanlah Theo khianat suaminya.
"Puan" Theo cuba untuk menenangkan Adellia. Riak wajah Adellia yang ketakutan membuatkan Theo yakin yang Adellia tidak percaya dengannya.
"Dont worry, saya tak betray tuan" Theo melakarkan senyuman.
"Saya minta maaf lambat selamatkan puan" Adellia masih diam tidak bersuara. Wajah Theo dipandang.
"Puan amik air ni. Minum dulu. Bibir puan pucat" Perlahan-lahan tangan Adellia mengambil air yang dihulur oleh Theo. Air diteguk rakus. Lega dapat basahkan tekak.
"Tuan akan datang..trust me" Adellia mengalirkan air mata. Dirinya diselubungi rasa takut, rasa tak berdaya.
"Saya harap puan dapat bertahan. Saya akan tolong puan. Jangan risau" kata Theo.
Theo berlalu keluar dari bilik kurungan Adellia. Dia perlu memastikan rancangan tuannya berjaya.Adellia menyandarkan tubuhnya pada dinding. Dia perlu kuat.
"Tuan! Semua dah ready" Ujar Harith. Hadif menganggukkan kepala."Harini bagi chance aku headhunter" Aryan menepuk bahu Hadif dan terus berlalu ke check pointnya. Bukan selalu dapat spot headhunter.
"Anif kau follow Rayden..Khair dengan aku yang lain backup" Melihat anggukan anak buahnya, Hadif memulakan misinya.
"Ni ada lauk untuk korang" Zulaika membawa tiga orang lelaki ke dalam bilik kurungan Adellia.
"Tapi. Dia pregnant" Ujar salah sorang dari mereka.
"Sekarang ni nak ke tak nak ?" Laju kepala mereka angguk.
"Dah cepat aku bagai korang chance" Senyuman sinis terlakar pada bibir Zulaika.
"Mampus kau kali ni perempuan!" Gumam Zulaika dan terus beredar dari situ. Senyuman terlakar pada bibir. Jika dia tak dapat bunuh Adellia, dia akan musnahkan hidup Adellia.
Adellia tersadar dari lenanya apabila pipinya diusap.
"Apa ni !" Adellia menjerit ketakutan. Tubuhnya semakin dirapatkan pada dinding. Tangannya memeluk lutut.
"Shhhhh" lelaki tadi mengusap pula lengan Adellia. Adellia sudah ketakutan.
"Jangan. Tolonglah jangan" Adellia merayu-rayu. Mukanya sudah basah dengan air mata.
"Kau diam je..bagi kitaorang settle dulu kerja kitaorang okay ?" Adellia menepis tangan lelaki tadi yang mahu menyentuh pipinya.
"Abang" Hanya satu nama suaminya yang meniti di kepalanya. Tidak putus-putus doa agar Hadif cepat menyelamatkannya.
"Diam !" Lelaki tadi menjerkah. Tudung Adellia ditarik. Lelaki tadi membuka zip seluarnya. Sudah tidak sabar.
"Lepas Zam bagi aku pula" lelaki lagi sorang sudah mengosok-gosok tangannya. Sudah tidak sabar.
"Arggg lepas" Adellia mencuba menolak badan Zam yang semakin dekat dengannya.
YOU ARE READING
HADIF'S ©️
Non-Fiction"Maaf Encik saya tak sengaja" -Adellia Dahlia "Kau berjalan tak boleh tengok depan ke ? Mata kau dekat lutut ke?!" -Hadif Ziqri "Lantak encik lah nak cakap apa pun. Saya malas nak layan singa yang nak mengaum ni" -Adellia Dahlia Baru pertama kali be...