Hadif tersenyum sinis. Memang nak kena Emran kerana berani-beraninya mempermaikan dirinya.
"Khair..Aku nak kau korek semua maklumat yang boleh sumbat Emran dalam lokap" Arah Hadif ke anak buahnya. Memang silap besar orang tua bangka itu cari masalah dengannya.
"Baik tuan" Khair keluar dari office Hadif. Ini memang bidang kepakaran Khair. Hanya sekejap dia boleh mengetahui setiap maklumat mahupun maklumat sulit.
"I have gift for you Dato Emran. Just wait and see. Aku yakin mesti kau suka dengan hadiah daripada aku" Ujar Hadif. Senyuman sinis terlakar pada bibirnya. Berani orang tua itu mahu memerangkapnya.
Pintu office Hadif dirempuh oleh seorang wanita tidak bertudung yang wajahnya sudah penuh dengan air mata.
"Hadif..Help me" Rayu si wanita tanpa aba-aba. Hadif menjongketkan sebelah keningnya.
"Who are you ?" Hadif sebenarnya tahu di hadapannya ialah Ema anak Dato Emran.
"Dato Emran's daughter..Please Hadif help me. Only you can help me" Ema merayu.
"Kau ada nampak muka aku ni macam jabatan kebajikan masyarakat ke ?" Selamba sahaja Hadif berkata. Terkedu sebentar Ema.
"Hadif please. Daddy kena tahan..I nak you tolong I buktikan daddy I tak bersalah" Hadif memeluk tubuh. Bukan main lagi permintaan Ema.
"Masalah kau tak ada kaitan langsung dengan aku..Aku langsung tak berminat nak tolong kau" Ema sudah buntu. Semua tidak dapat menolong daddynya disebabkan terdapat bukti kukuh yang menunjukkan daddynya bersalah.
"Hadif please. Kalau you nak I jadi second wife you pun I sanggup yang penting tolong daddy I. I yakin daddy I tak salah" Ujar Ema tanpa berfikir panjang.
"Kau ? Jadi second wife aku ?" Ema menganggukkan kepala.
"Over my dead body" Adellia masuk ke dalam office suaminya. Kakinya melangkah merapati Hadif.
Hadif memandang ke arah punca suara. Tidak sangka isterinya juga ada di sini. Mangkuk tingkat yang dibawa oleh Adellia diletakkan di atas meja Hadif. Buat hilang mood betul malaon ni.
"Kenapa ? Terkejut ke ?" Soal Adellia dengan senyuman sinis. Ema cuba meneutralkan wajahnya. Dahi Hadif sudah berkerut.Apa ni.
"Y—you siapa ?" Soal Ema. Adellia melepaskan ketawa sinis.
I ? I pun tak tahu I siapa" Adellia senyum. Jari telunjuknya ditala ke diri sendiri.
"Why not kita tanya Tuan Hadif Ziqri"
" Who am I to you, abang ?" Adellia memandang ke arah Hadif yang berdiri tidak jauh darinya. Senyuman ditarik.
"Of course you are my one and only wife" Laju Hadif jawab. Adellia menghampiri Hadif. Lengan Hadif dirangkul.
"Now I dah tahu I siapa. But what about you ? Who are you ? Mind to introduce your self ?" Adellia memandang wajah Ema.
"Come on, cakap lah. Tadi I dengar you nak jadi madu I. Tapi bila I tanya you tak jawab" Ema masih tidak boleh berkata apa-apa. Dia ada lakukan sesuatu pada Adellia tadi di bawah.
YOU ARE READING
HADIF'S ©️
Non-Fiction"Maaf Encik saya tak sengaja" -Adellia Dahlia "Kau berjalan tak boleh tengok depan ke ? Mata kau dekat lutut ke?!" -Hadif Ziqri "Lantak encik lah nak cakap apa pun. Saya malas nak layan singa yang nak mengaum ni" -Adellia Dahlia Baru pertama kali be...