Kaki dihayun ke dalam bilik kurungan Ikmal. Sebelah tangan memegang baldi. Baldi yang berisi air disimbah ke muka Ikmal. Terketar-ketar bibir Ikmal melihat gerangan dihadapanya. Perasaan menyesal menyelubungi diri.
"You're awake" Hadif tersenyum sinis. Semakin dekat Hadif mendekati Ikmal semakin laju Ikmal berundur kebelakang.
"Tu-tuan a-apa salah saya" Ketakutan Ikmal sudah mencecah tahap maksimum apabila melihat wajah bengis Hadif.
"Salah kau ? Kau tanya aku apa salah kau ?"Suara jerkahan Hadif memenuhi ruang.
Mata Ikmal tertutup mendengar jerkahan Hadif.
"Kau rasa kan, apa salah kau pada aku ? I mean apa salah yang kau dah buat sampai kau kena kurung dekat sini ?" Ikmal mengelenggkan kepala.
"Saya tak tahu apa salah saya. Saya minta maaf tuan" Ikmal mahu mendekati Hadif namun Hadif menghalang dengan kayu ditangannya.
"Dekat mana kau sentuh isteri aku !" Kayu yang dipegang Hadif tepat di hadapan mata Ikmal.
"Is-isteri ?" Ikmal menelan kesat air liurnya. Seiingatnya orang yang terakhir dia sentuh ialah Adellia Dahlia.
"Ya! Isteri aku. Adellia Dahlia" Kayu ditangan Hadif dibaling sehingga menyebabkan hujung kening Ikram terluka.
"Arghh Ma-maafkan saya tuan" Ikmal terlalu takut sekarang ni. Dahinya yang sudah mengalirkan darah ditekup.
Orang yang menyuruhnya memang tak guna. Dia tidak memberitahu siapa suami Adellia.
"Tangan jijik kau tak patut sentuh isteri aku!" Hadif memijak jari tangan Ikmal.
"Arghhhh. Ma—Maafkan saya tuan" Sudah tiada kata lain yang boleh dikatakan oleh Ikmal selain kata maaf.
"Siapa yang arah kau buat semua tu ?" Ikmal memejamkan matanya.
Hadif merentap rambut Ikmal. Matanya menatap tepat mata Ikmal.
"Zu—zu" Hadif terdiam mendengar nama tersebut. Zulaika? Sepupu isterinya.
"Zulaika ?" Laju kepala Ikmal angguk.
"Zulaika suruh saya jumpa Lia sebab dia kata Lia masih tunggu saya" Jujur Ikmal.
"Stupid !" Hadif melepaskan gengaman pada rambut Ikmal.
"Ray" Rayden menghampiri Hadif.
"Bagi dekat Lily..Lily belum makan kan ?" Rayden tersenyum sinis mendengar arahan tuannya.
"Belum tuan" Rayden melangkah ke arah sangka jaguar milik Hadif. Pintu sangka dibuka.
Kecut perut Kamal melihat jaguar menghampirinya.
"Tu-tuan to-tolong ma-maafkan saya. Saya sanggup buat apa aja" Air mata sudah mengalir deras. Sedaya upaya dia melarikan diri jauh apabila terlihat Lily.
"Kau ingat aku akan lepaskan kau ke lepas apa yang kau buat dekat adik aku ?!" Rayden menarik rambut Ikmal. Hadif hanya tersenyum.
Ikmal terdiam. Menyesal sungguh dia. Zulaika menjanjikkan jika dia mengikut arahannya dia akan memiliki Adellia. Tetapi apa yang Zulaika katakan jauh beza dengan apa yang berlaku pada dirinya ketika ini.
YOU ARE READING
HADIF'S ©️
Non-Fiction"Maaf Encik saya tak sengaja" -Adellia Dahlia "Kau berjalan tak boleh tengok depan ke ? Mata kau dekat lutut ke?!" -Hadif Ziqri "Lantak encik lah nak cakap apa pun. Saya malas nak layan singa yang nak mengaum ni" -Adellia Dahlia Baru pertama kali be...