Tangannya naik menyilang ke dada. Matanya menikam tajam ke arah lelaki di hadapan. Bibirnya mula memuncung.
"Where have you been all this time? I miss you baby"
Lelaki itu berdecit halus. Bibir mengoyak senyuman senget. Mata naik bertentang dengan sepasang masa di hadapan.
"Miss? did you also miss me when you're so busy ride some guy?" sinis lelaki itu menyoal. Jelas dia melihat gadis itu terkedu. Heh.
"W-What you're talking about? you wanna say that I'm cheating on you? no baby !" bentak gadis itu mahu mencapai kedua tangan kekasihnya. Namun tanganya ditepis.
"You rode him like you never ride anyone before. You always out with him and forgot about me. Now you're asking me where I've been, like I'm the one in the wrong ?! did you really think you're the right one here ?! you've crossed my limits and I already told you I hate betrayal"
Terdiam terkaku gadis itu tidak berani melawan. Sejahat dia pun masih takut ditengking oleh lainan jantina. Lagipun dia tidak melihat lelaki ini marah.
"I.Fcking.Hate.Betrayals. Did you think you're good enough in crimes ? oh poor you little girl" dia bangun menapak perlahan ke sebelah gadis itu. Tunduk merapati tubuh ramping itu. Bibirnya mendekati telinga kiri si gadis.
"A woman like you might need some advices. But don't worry I assure you that time will comes. Sit back and wait" terus dia melangkah pergi meninggalkan gadis itu.
•••••
[Sedikit scenes yg tidak berkaitan ya. Untuk pengetahuan semua, inshaAllah sya akan buat special chapters untuk setiap pasangan, tapi for the cousins, mungkin hanya ebook. Jadi kumpul duit siap-siap ya? ❤️]
"Pa...kan Mika dah cakap Mika tak nak kerja dengan papa. Mika dah kerja dengan Luth kan buat apa nak kerja dekat syarikat papa pulak. Eiy !" rengek Qalish menjuih bibir.
"Kamu seorang je anak papa kalau bukan kamu siapa lagi nak sambung jawatan papa tu? takkan anak jiran sebelah kita pulak?" soal Encik Zarith. Susah betul nak pujuk anaknya ini !
"Lah anak jiran sebelah tu pun sepupu Mika jugak. Dah si Syad tu pun kerja sekali kitorang papa ambiklah Darwisy tu. Apa susah"
"Eh kamu ni. Si Darwisy tu baru umur 24 tahun-"
"Haa eloklah tu. Umur tu dah sesuai untuk berkerja. Suruh dia masuk belajar dari bawah dulu belajar selok belok syarikat nanti bolehlah naik pangkat" pintas Qalish.
Encik Zarith mengeluh perlahan. Tangan naik memicit dahi. Memang betul apa yang anaknya katakan tapi dia nak anaknya yang menyambung legasinya.
"Biar jelah Mika ni bang. Dia dah selesa kerja dengan sepupu. Elok juga kerja dengan kenalan sendiri, zaman sekarang ni susah nak percaya orang" lembut Puan Lailatul bersuara. Dia menapak ke ruang tamu duduk bersebelahan suaminya.
"Kamu ni pun satu. Bila nak matangnya Qalish Mikael? sambung legasi kerja je bukannya minta suruh kahwin. Ke kamu nak dikahwinkan? boleh je mama cari"
"No mama no ! A big no lah mama. Mika dah cakap kan kalau Luth kahwin baru Mika kahwin. Buat masa sekarang mama pun tahu kan keluarga kita semua dalam bahaya. Mana boleh kahwin waktu macam ni ma.." bentak Qalish menjuih bibir kecil.
"Yalah mama pun tahu. Mama saja je tanya. Itupun nak marah huh" Puan Lailatul menjeling anak tunggal itu lantas menyandar kepala di atas bahu suaminya.
Qalish mengeluh perlahan. Dia mahu juga berkahwin tapi dia tidak tahu dia dapat bertahan sampai mana. Apa yang pasti dia perlu melindungi keluarganya dulu.
•••••
"Eh apa pulak ?! kau jangan nak buat hal eh Qee ! Eiy aku taknak lah pergi dengan dia taknak taknak !" marah Manisha menghentak-hentak kakinya. Aqeela hanya menggeleng kepala perlahan.
"Aku kena jumpa Luthfi kejap lagi. Dia pun last minit bagitahu nak buat macam mana? alaa bukannya kau tak kenal mamat tu kau pergi jelah dengan dia. Tak lama pun kan?" dia mencapai beg tangannya sebelum mendekati sepupunya. Monyok dah muka haha !
"Ish malaslah nak layan kau" terus Manisha berlalu meninggalkan Aqeela di dalam pejabat. Aqeela menguntum senyuman nipis.
"Aku pun malas nak layan diri sendiri"
Ayokk apa maksud Aqeela tu? ish janganlah buat saspen Aqeela ni pun haih. Sabar ye saya update ni mengikut kesesuaian internet. Tak lama dah nak complete huwaa sebak pulak rasa sobs sobs. Jangan lupa vote dan komen ya ? Saya masih cari idea nak post di tiktok huhu tapi lambat sikit lah hmm. Stay tuned semorang !! mueh sekalian alam <3
YOU ARE READING
The Handkerchief
RomanceStand Alone #1 •[[ Ayyash Luthfi x Aqeela Suhaila ]]• Di mana ada si jejaka, pasti ada si gadis. Kadang kala mereka kerap bertengkar tetapi selalu bersependapat dan sering bersama sehingga orang menganggap mereka sebagai pasangan. Tetapi, berlakunya...