BAB 63 🥀

2.3K 74 2
                                    

"Cinta, awak kena rehat awak demam ni yang. Mana boleh gerak sana sini. Ya Allah buasnya perempuan ni" bebel Ayyash kegeraman. Dia menatap tajam ke arah Aqeela yang tersengih polos.

"Alaa hubby. Saya bosan tau tak asyik makan tidur makan tidur je. Demam je pun bukannya mengandung. Saya kuat--"

"Apa cinta? mengandung? awak mengandung ke? alhamdulillah" ucap Ayyash menyeka muka tanda syukur.

"Eh? bukan lah gila ! bila ketika masanya saya mengandung ish hubby ni. Itu perumpamaan je" Aqeela mencebik kecil.

"Lah yeke" kendur bahu Ayyash. Baru nak seronok dapat baby hmm.

Aqeela yang perasan wajah muram itu terus tersenyum kecil. Dia memeluk erat tubuh tegap itu. Tangan kanannya naik mengusap belakang Ayyash.

"Sabar eh? kalau ada, ada lah. Kalau tak ada--"

"Kita usaha lagi dan lagi-- awh ! sakitlah cinta" rengek Ayyash perlahan. Sakit pinggangnya dicubit kejap oleh si isteri. Tak salah pun apa dia cakap kan?

Terus Aqeela mengusap lembut sisi pinggang yang dicubit tadi. Tiba-tiba tangannya terhenti seketika buatkan Ayyash meleraikan pelukan.

"Kenapa ni?" soal Ayyash perlahan. Tak henti matanya renung segenap wajah jelita itu. Ah cantiknya ! putihnya ! omo omo !

"Saya lupa nak bagitahu yang saya nak ajak awak keluar beli barang dapur"

"Lah yeke. Tak apa biar hubby je pergi"

"Ala nak ikut"

"Eh eh budak ni. Awak tu demam tau tak. DEMAM" dia mengeja satu persatu. Lantas Aqeela mencebik.

"Dah lega sikit. Mak kata kalau masa demam kena keluar rumah hirup udara segar. Pleaseee" dia mengedipkan matanya berkali-kali. Sesi membodek.

Ayyash mengerling sekilas sebelum mengeluh. Terpaksa jugalah dia mengalah kalau macam ni gayanya. Risau juga nak tinggal budak ni seorang.

"Yelah pergi bersiap" terus Aqeela menepuk tangan. Tersenyum riang dibuatnya. Namun seketika dia menggaru keningnya. Macam mana dia boleh lupa lagi nak bagitahu si suaminya yang dalam rumahnya ada dress room. Dalam dress room tu pula memang ada segala jenis baju formal dan casual. Dress room itu ada juga baju yang dia pakai untuk misi. Cuma, baju tidur dan harian saja dia simpan di bilik mereka. Dia tersengih janggal di muka pintu bilik. Terus dia memandang ke arah Ayyash yang terkebil-kebil.

"Saya lupa lagi nak bagitahu. Dalam rumah ni ada closet lain. Hehe" terus dia menarik lengan Ayyash untuk ke satu bilik yang terletak bersebelahan bilik tidur mereka. Terpapar di muka pintu bilik itu ada papan tergantung 'DR'.

"Dr?" soal Ayyash hairan. Dia menoleh ke arah isterinya yang tersenyum.

"Dress room" jawab Aqeela. Ayyash menggangguk perlahan. Lantas Aqeela membuka pintu bilik itu dan menampakkan seluruh ruang bilik itu. Ternganga mulut Ayyash sebelum melangkah masuk. Boleh tahan mewah isterinya.

Dress room ;

Dress room ;

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
The HandkerchiefWhere stories live. Discover now