BAB 60 🥀

2.3K 74 23
                                    

"Calm down honey. You're not gonna shoot me" tidak berkelip Aqeela memandang lelaki itu. Dia tidak boleh bertindak melulu kerana Alex dipegang oleh lelaki itu dengan pistol di hujung kepala. Jika dia tersilap langkah, maka dengan sekali tembakan Alex akan lesap dari dunia. Tidak ! dia takkan biarkan Alex mati !

"Put the gun down Caspian" suara Aqeela hanya dicelahan gigi. Dia mengetap rahang menahan marah. Jantungnya berdebar dengan situasi sekarang.

Lelaki yang bernama Caspian itu hanya tersenyum sinis. Tidak pedulikan tatapan tajam itu. Semakin dia seronok mencengkam belakang leher Alex sehingga berdesis dibuatnya.

"Bodoh kuku jijik kau tu tajam lah sial ! dah macam kuku setan ! buruklah leher aku" jerit Alex sambil meronta. Kepalanya ditunjal oleh Caspian memandangkan lelaki warga Sepanyol itu tidak memahaminya.

"The heck you're talking about?! shut the hell up" bidas Caspian. Seketika dia kembali mengukir senyuman senget melihat wajah wanita yang pernah merosakkan perniagaannya di Sepanyol bulan lepas. Tidak lupa juga dia merampas kapal wanita itu.

"Honey, if you've listened to me you wouldn't have to be in this kind of situation. Just come here, let's go back to Spain"

Sekilas Aqeela memandangnya atas bawah sebelum tiba-tiba bibirnya mengukir senyuman nipis.

"Are you trying to negotiate with me now?" soalnya memandang tepat ke dalam mata Caspian yang beriak selamba namun senyuman sinis ditayang. Argh ! dia benci senyuman itu !

"Maybe or maybe not"

"Never.Touch.Her" terus Dariel bergerak perlahan ke hadapan mahu melindungi Aqeela namun ditarik pula ke belakang Aqeela. Manakala Aqeela pula melangkah ke hadapan tidak lepas memandang wajah Caspian. Sesekali dia melirik mata milik Alex seakan memberi signal sebelum kembali memandang Caspian.

"So you wanna play with me?" soalnya perlahan dengan nada berbisik.

"Till the end"

"Game on" setelah berkata, terus lampu dewan terpadam. Kedengaran bunyi erangan dan tumbukan saja. Apabila lampu kembali menyala, Alex, Dariel, Rayden dan Fatteh sudah berdiri di belakang Aqeela yang kini mengacukan pistol tepat ke arah Caspian. Sama juga Caspian yang mengacukan pistolnya ke arah wanita itu.

Terlopong mereka yang lain melihat situasi itu. Memang sekelip mata tiba-tiba semuanya berubah. Keluarga Aqeela ternganga menyaksikan aksi ganas oleh satu-satunya puteri mereka.

"You tricked me !" marah Caspian. Nafasnya tidak teratur. Dadanya berombak laju. Mata memerhati sekeliling. Kesemua anak buahnya sudah tewas kini tinggal hanya dia seorang. Shit !

"No I didn't. I'm just lucky" santai saja suara Aqeela walaupun wajahnya tegang. Jarinya semakin erat memegang pistol.

"You're such a crazy whore ! you fcking ruin everything ! my businesses ! my shares ! my ships ! you're a bitch !" amarahnya tidak dapat dibendung lagi. Semakin lama semakin benci dia tengok wajah wanita itu.

"Glad that you'd knew who I am" sejurus itu terus dia melepaskan tembakan tepat di alat sulit Caspian. Terus menjerit kuat lelaki itu serentak melepaskan pistolnya ke bawah. Tangan laju menekap di bawah seluarnya. Darah membuak keluar. Sakit yang tak terhingga.

"Oof sakit mat" serentak Irsyad dan Qalish berkata. Hampir kesemua kaum Adam di dalam dewan itu berkerut kening seolah merasa kesakitan yang sama. Ayyash pula menelan kesat liurnya melihat aksi isterinya. Ibu ! Luth tachod !

"Fcking bitch ! Ergh !" Aqeela hanya menayang wajah beku sebelum dia mendekati lelaki itu dan menolak kasar bahu Caspian dengan kasut tumit tingginya sehingga terbaring ke lantai pentas.

The HandkerchiefWhere stories live. Discover now