"Hm good job each of you. Nanti aku transfer dalam akaun. Adam, kau pergi ikat mamat tu dekat bilik sana. Syakir, kau pergi ikat mamat tu dekat bilik satu lagi. Haa kau Mawar, kau pegang kunci semua bilik tu. Aku ada benda nak bincang dengan jantan ni"
"Faham bos" serentak mereka menjawab sebelum melakukan tugas masing-masing seperti diarahkan.
Dia mula menapak perlahan ke arah Ayyash yang masih pengsan di kerusi. Bibirnya mengukir senyuman senget. Dia menunduk paras menyamai kepala Ayyash.
Ralit matanya memerhati segenap wajah tampan itu. Dia akui dia mulai jatuh suka akan lelaki itu sejak di universiti lagi. Lelaki itu pernah menolongnya mengangkat barang di pentas teater. Ya pada hari keusahawanan tahunan ! Tetapi dia tidak boleh mendekati lelaki itu kerana dia punyai kekasih hati pada ketika itu.
Namun, dia sering kali mengawasi segala perilaku lelaki itu sehingga dia dapat tahu yang lelaki itu menyukai musuhnya, Aqeela Suhaila. Gadis itu bukan sahaja musuh akademiknya tetapi musuh abadi. Kerana kekasihnya juga meminati gadis itu dalam diam sehinggakan membunuh diri kerana kecewa gadis itu sudah disukai oleh Ayyash yang tiada tandingan. Sejak itu dia mula membenci akan Aqeela dan Ayyash kerana baginya, mereka itu punca kekasihnya mati.
Terhenti lamunannya apabila mendengar erangan perlahan dari Ayyash. Lantas dia menjauhkan tubuhnya dan berdiri tegak di hadapan lelaki itu. Matanya mula tajam bagai ada pisau.
"Ergh. Dekat mana sia" perlahan saja tutur kata Ayyash. Matanya yang kabur dikedip berkali-kali sehingga jelas kelihatan sekeliling. Matanya tepat memandang ke hadapan. Berkerut keningnya melihat gerangan yang berdiri menyilang tangan.
"Melissa?" terangkat sebelah keningnya mendengar namanya disebut oleh lelaki itu.
"Oh ? ingat lagi rupanya?" soalnya sambil tersenyum sinis. Ayyash mengetap bibir, wajahnya mula merah menimbulkan urat tegang di leher dan dahi.
"Kenapa kau culik aku hah ?! mana kawan-kawan aku ?! eh perempuan sial kau nak apa hah ?!"
Pang !
Terteleng kepala Ayyash ke kanan akibat pipi ditampar kuat. Dia menoleh perlahan ke arah gadis itu dengan matanya yang tajam. Anak mata hazelnya kini berubah menjadi koko gelap.
"Kau tak payah nak jeling aku macam tu lah. Aku cuma nak balas dendam je dekat kau. Bila aku cakap keluarga kau dalam bahaya kalau kau tak dengar cakap aku, maksudnya keluarga kau memang dalam bahaya !! tapi kenapa kau masih rapat dengan betina tu ?! kau memang nak aku bunuh betina tu ke apa ?! ke kau nak aku bunuh keluarga kau ?!" tempikan nyaring itu bergema di segenap ruang bilik itu.
"Sial !! kau sentuh keluarga aku memang mampus kau aku kerjakan !!" jerkah Ayyash.
Melissa hanya ketawa terbahak-bahak mendengar ugutan itu. Ketawanya terhenti mendadak. Matanya mulai tajam. Bibirnya tersenyum senget. Dia menapak ke arah Ayyash lalu selamba dia melabuhkan punggung di atas riba lelaki itu.
Kejung badan Ayyash dengan perilaku Melissa yang diluar jangkaannya. Dia tidak boleh buat apa-apa kerana tangan dan kakinya diikat kemas di kerusi. Shit !
"Ooh poor you baby. Why so angry hm? Rileks lah Luthfi janganlah marah sangat...Erm apa kata kita enjoy dulu sementara tunggu heroin you datang? sebelum dia rasa you apa kata I yang rasmi dulu? I tahu walaupun korang dah kahwin mesti korang tak buat lagi kan sebab yalah Aqeela tu bukannya rela nak jadi isteri you pun. So why the heck she should give her body to you right?" usai berkata, jarinya naik membuka kemeja milik Ayyash lalu dicampak ke atas lantai.
"What the fuck you're doing?! lepaslah sial jijik tau tak bodoh !!" jerkahan Ayyash itu tidak diendahkan malah semakin laju dia membuat kerja. Dia mengusap perlahan dada bidang Ayyash lalu jarinya dibawa menurun ke tempat yang menjadi titik lemah seorang lelaki.
Ayyash semakin tidak senang duduk. Dia cuba menghentak kepalanya ke kepala gadis itu namun tidak boleh. Walau bagaimanapun, dia tetap lelaki.
Belum sempat tangannya mahu membuka seluar slek Ayyash. Kedengaran bunyi bising di luar bilik membuatkan dia mengukir senyuman senget. Heroin dah sampai !
Dia mengangkat wajahnya memandang tepat ke arah wajah Ayyash. Dia membuat tanda merah seketika di leher lelaki itu. Dia merapatkan wajah mereka laju bibirnya membenam di bibir merekah Ayyash. Kejung badan Ayyash diperlaku begitu. Dia merasa marah dan jijik lantas dia menggigit bibir gadis itu sekuat hati melepas rasa marah.
"Erghhh!!" teriak Melissa bibirnya digigit. Dia menampar kuat bahu Ayyash untuk melepaskan gigitan itu. Terlepas saja bibirnya, dia terus bangun dari riba Ayyash. Dia menampar kuat pipi Ayyash sehingga hujung bibirnya berdarah.
"Bodoh !! berani kau gigit bibir aku !! jantan tak guna sakitlah sial !!" jerit Melissa. Dia mencapai pisau kecil lalu terus menikam bahu kiri milik Ayyash.
"Arghh !!" dia menarik kasar pisau itu lalu menggores sedikit lengan lelaki itu.
"Arghh sial !!" tempik Ayyash tidak menahan sakit.
Ish kurang ajar punya perempuan berani dia sentuh hak milik Aqeela !! eiyy author maghoh ni maghoh !! apapun korang jangan lupa vote dan komen tau kasi meriah vote tu sikit haa. Author tak nak cakap banyak rasa geram dengan Melissa tu ish. Mueh semua <3
YOU ARE READING
The Handkerchief
RomanceStand Alone #1 •[[ Ayyash Luthfi x Aqeela Suhaila ]]• Di mana ada si jejaka, pasti ada si gadis. Kadang kala mereka kerap bertengkar tetapi selalu bersependapat dan sering bersama sehingga orang menganggap mereka sebagai pasangan. Tetapi, berlakunya...