"Oh please tolonglah faham ! bukan aku tak bagi tapi tak ada !"
"Tolonglah faham aku ni juga ! aku merayu" soal malu letak tepi dulu. Yang pasti sekarang dia teringin sangat-sangat.
"Bagi je lah dia pergi"
"Kau cakap senanglah mana nak cari sawah padi tengah bandar ni?!"
"T-Tolonglah..."
Mereka mengeluh perlahan melihat Ayyash yang masih melutut memegang kaki Harraz. Puan Safia dan Encik Haqimi masih menatapnya dengan riak yang kasihan tapi tidak pula membantu. Tak tahu nak pujuk sebenarnya. Harraz pula berdiri tegak sambil memicit dahi.
"Ya Allah aku merayu kuatkan keimananku yang senipis tisu ini"
"Raz.."
"Eiy kau sabar jap" laju jarinya menaip di skrin telefon sebelum dihala tepat di wajah Ayyash. Berkerut kening lelaki itu.
"Kau nak tengok sangat sawah padi kan?" soal Harraz dengan jelingan malas. Tak semena Ayyash mula menjuih bibir. Dia memandang ke arah Encik Haqimi.
"Bah tengok anak abah ni" adu Ayyash.
"Raz...jangan main-mainlah kesian dia. Kamu ni pun" tegur Encik Haqimi perlahan. Mereka sudah lali dengan perangai manja Ayyash tapi kali ini mereka tak tahu nak pujuk macam mana.
Harraz meraup wajahnya seketika sebelum menatap tepat wajah Ayyash.
"Eh lahanat kau nak aku cari sawah padi dekat mana sekarang ni pukul 9.45pm tau tak ?! marah Harraz sambil cuba merungkai pelukan Ayyash di kakinya.
"Please Raz.. aku--"
"Assalamualaikum. Apa yang bising sangat ni? korang buat ap--"
Tergamam Aqeela melihat Ayyash meluru ke arahnya dan terus dipeluk perlahan. Yalah dia mengandung kan mana boleh kasar kang ada yang kena tidur luar.
Barang basah yang dipegangnya diambil perlahan oleh Haidar sebelum di bawa masuk ke dalam rumah menuju ke dapur. Mereka baru pulang dari pasaraya membeli barang basah.
Terjungkit keningnya memandang abang-abang dan mak abahnya di ruang tamu dengan wajah sukar ditafsir. Tangan naik menepuk belakang tubuh Ayyash sebelum meleraikan pelukan. Dia menilik segenap wajah yang basah dengan air mata itu. Perlahan mengesat air mata. Dia mengusap rambut hitam Ayyash.
"Kenapa ni, hm?" sempat dia tunduk mencium tangan kekar Ayyash sebelum dibalas dengan ciuman di dahinya oleh Ayyash.
"Angah tu. Hubby cakap nak pergi tengok sawah padi tapi dia tak bagi. Dia cakap sini tak ada lepastu dia marah" adu Ayyash. Lantas dia mencebik. Dia mencapai kedua tangan Aqeela sebelum mengucup sekilas kekura tangan mulus itu.
"Betul lah apa dia cakap. Sini kan bandar susahlah nak cari sawah padi" balas Aqeela lembut sebelum dia menatap tajam wajah Harraz. Cari pasal betul lah dia ni tak tau ke emosi mengidam ?! aku yang kena pujuk !
"Tapi cinta..."
"Macam nilah...kita balik Perlis nak? boleh tengok Tok Chah sekali. Amacam?" dia menjungkitkan keningnya berkali-kali dengan senyuman senget. Dapat dia lihat mata Ayyash seakan bersinar.
"Betul ke cinta? serius ni? bila nak pergi?" tergelak kecil dia melihat Ayyash seakan teruja. Alahai kenapa comel sangat ni ?!
"Pergi mana?" mereka berpaling ke arah ruang tamu.
"Nak balik Perlis !" jawab Ayyash teruja.
Terlopong mulut mereka sebelum tiba-tiba bersorak. Tak terkecuali juga Puan Safia dan Encik Haqimi. Sampai macam tu sekali pujukan dari Aqeela? Mudah.
YOU ARE READING
The Handkerchief
Storie d'amoreStand Alone #1 •[[ Ayyash Luthfi x Aqeela Suhaila ]]• Di mana ada si jejaka, pasti ada si gadis. Kadang kala mereka kerap bertengkar tetapi selalu bersependapat dan sering bersama sehingga orang menganggap mereka sebagai pasangan. Tetapi, berlakunya...