Matanya terpisat-pisat dicelik perlahan sambil tangannya mula meraba di tempat sebelah. Kosong !
Terus dia mencelik mata melihat sekeliling. Dia memincingkan matanya ke arah bilik air. Lampu terbuka jadi pasti ada orang. Seolah tersedar, bingkas dia menuju ke depan pintu bilik air dan tangan naik menguak laju. Membulat matanya seketika. Terus dia bercangkung di sebelah figura yang sedang memuntahkan segala isi perut ke dalam mangkuk tandas.
Tangan naik mengusap belakang figura itu perlahan. Risau dibuatnya melihat keadaan sebegitu sejak seminggu lalu. Lepas balik dari Sabah bulan lepas, terus mereka menyambung kerja. Tapi sejak seminggu yang lalu, diserang penyakit entah apa tiba-tiba asyik ulang tandas.
"Awak okay ke ni? pergi klinik lah. Dari dulu saya ajak. Jom?" tanya Aqeela perlahan sambil memicit belakang leher Ayyash tak henti. Ayyash hanya mengangguk kemudian menggeleng perlahan. Tak terdaya untuk berbicara. Dia menoleh ke arah isterinya dengan senyuman hambar.
"Awak baring dulu saya nak turun ambil air suam kejap" dia membantu Ayyash untuk bangun dari lantai bilik air. Tubuh Ayyash dibaring perlahan ke atas katil. Kakinya dinaik serta merta sebelum selimut ditarik menutupi separuh badannya.
Baru saja hendak melangkah ke pintu, langkahnya terhenti seraya lengannya ditarik perlahan. Kembali menoleh ke arah katil dia menjungkitkan kening.
"Stay" arah Ayyash perlahan dengan suara serak. Banyak sangat muntahannya keluar sehingga suara serak dan tekaknya juga mulai rasa perit.
Aqeelae hanya membalas dengan senyuman nipis sebelum dia memanjat katil dan baring di sebelah Ayyash. Terjerit kecil dia apabila Ayyash tiba-tiba menarik pinggangnya dan memeluk tubuhnya dari sisi. Tetapi dikalihkan tubuh ramping itu untuk menghadapnya sebelum dirapatkan lagi tubuh itu sehingga terkena abdomennya. Lantas dia menyembamkan wajahnya ke ceruk leher jinjang itu. Hah nyaman.
Mengeras tubuh Aqeela kini dengan tindakan pantas dari Ayyash. Dengan keadaan yang begitu intim, dapat dia rasa jantungnya berdegup laju. Lagi terkaku saat dia dapat rasakan lekuk bibir Ayyash di ceruk lehernya mulai membentuk senyuman. Bukan senyuman senget tapi...lega ?
Tanpa sedar, tangannya naik mengelus lembut rambut Ayyash dan mengurut sedikit belakang leher lelaki itu. Makin lebar bibir Ayyash membentuk senyuman. Dia mendalamkan lagi wajahnya di ceruk leher jinjang itu. Dapat dia rasakan tangan Aqeela terhenti sebelum menyambung semula urutan itu.
"Kenapa manja sangat ni, hm?"
"Tak tahu. Tapi bau awak...hmm" terus dia menolak kepala Ayyash menjauhinya. Merengek lelaki itu dengan wajah cemberut.
"Bau saya? kenapa? busuk ke?" soalnya hairan. Tapi Ayyash menggeleng kepala sebelum disembam kembali wajahnya di ceruk leher Aqeela.
"Bau awak wangi je. It calms me down from sick" jawab Ayyash perlahan sambil cuba menggesel hidungnya ke ceruk leher itu untuk mendapatkan lagi bauan. Namun wajahnya ditolak lagi.
"Ermm janganlah. Awak rimas ke? kalau rimas tak apalah. Dah tak sayang lah tu" dia mencebik kecil sebelum berpaling membelakangi Aqeela.
Terkebil-kebil Aqeela melihat perilaku Ayyash. Lah? merajuk? aku nak terkencing ni. Hm lantak kau lah bang.
Dia segera turun dari katil dan memasuki bilik air. Ayyash yang menyedari itu terus mencebik sebelum tubir matanya mula bergenang. Tak pasti kenapa sedih sangat malam ni.
Usai saja urusan di tandas, dia menapak keluar dan menutup pintu. Baru saja dia hendak melangkah ke katil, dia terdengar bunyi esakan kecil. Matanya meliar sekeliling. Aduh masa ni lah kau nak kacau. Terus dia berjalan laju memanjat katil dan menyelubungi tubuhnya dengan selimut. Dia baring secara mengiring menghadap belakang tubuh suaminya.
YOU ARE READING
The Handkerchief
RomanceStand Alone #1 •[[ Ayyash Luthfi x Aqeela Suhaila ]]• Di mana ada si jejaka, pasti ada si gadis. Kadang kala mereka kerap bertengkar tetapi selalu bersependapat dan sering bersama sehingga orang menganggap mereka sebagai pasangan. Tetapi, berlakunya...