BAB 61 🥀

2.2K 80 8
                                    

Bam !

Terangkat bahu mereka semua yang ada dalam rumah. Mata memandang ke arah pintu masuk. Hairan melihat wajah pucat Ayyash dan wajah selamba Aqeela.

"Ni dah kenapa? pucat macam nampak hantu" soal Encik Luthman.

"Siang pun ada ke?" sampuk Haidar tanpa malu.

"Hantu drift baba" lemah saja suara Ayyash menjawab. Dia terus melangkah ke ruang tamu. Duduk di sofa dengan tersandar lesu. Makin hairan mereka.

"Hantu pun pandai drift?" soal Encik Haqimi bingung. Dia melirik ke arah anak bongsunya. Selamba sangat muka tu tahulah dia anaknya yang buat hal. Dia menggeleng perlahan.

Mata Ayyash mula meliar sekeliling. Seketika membulat besar. Mulut juga ternganga. Besarnya rumah dia. Ini baru ruang tamu mat belum yang lain. Wow.

Ruang tamu ;

Encik Luthman yang perasan itu terus mengerut kening

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Encik Luthman yang perasan itu terus mengerut kening.

"Apa yang jakun sangat ni malulah dekat orang" tegur Encik Luthman ke arah Ayyash. Anak siapa entahlah.

Ayyash berdehem. Dia menggosok belakang lehernya. Qalish dan Irsyad terus meluru ke arahnya membuatkan dia menjungkit kening.

"Bro. Best gila rumah Qee weh. Siap ada ruang teater, gim, dapur pun ada 2 weh sana satu bawah satu. Class bini kau nyah" ujar Qalish dengan teruja. Dia menunjuk ke arah dapur dan juga ke arah tangga.

"Iye doh. Ruang solat pun cantik. Tapi yang paling aku suka, tempat lepak serius lawa. Padu lah kau Qee" sampuk Irsyad. Mereka sudah tinjau satu rumah beramai-ramai diketuai Alex. Katanya teringin nak jadi 'tour guide'.

Aqeela hanya tergelak kecil melihat mereka. Dia melabuhkan punggung di sebelah Ayyash yang masih tercungap-cungap bernafas. Perlahan kepalanya digeleng. Dia mendongak memandang kesemua mata yang turut memandang ke arahnya. Laju dia mengerling sekeliling. Mencari dan mencari. Matanya tertancap di kawasan dapur. Lantas dia mengertap rahang. Aku suruh tunggu bukan mengorat anak dara orang. Si Julia ni pun melayan !

Terus dia bangun mendadak meluru ke dapur. Dari jauh dia dengar ketawa gedik yang dibuat-buat oleh si jejaka. Pickupline la tu huh ! Menyampah !

Laju dia menarik telinga diheret sosok tubuh itu ke ruang tamu. Dihempas kasar ke atas sofa. Mereka yang lain terkejut dengan aksi mengejut itu.

"Sakitlah El ! kau ni kenapa?!" bengang Alex menggosok telinganya. Tak tahulah merah ke capang hmm. Lagi malu sebab ramai tengok.

"Duduk ! bodoh ke pekak kau ni aku suruh tunggu kan? duduk jela sini main game ke tidur ke tengok tv ke bukannya aku suruh kau tackle bibik aku ! kau nak malukan aku lagi ke hah?!" marah Aqeela memandang tepat ke wajah cemberut Alex.

"Tak yang kau nak marah ni kenapa?! lama sangat aku tunggu tau tak?! kau pikir aku baik dengan kau, kau boleh pijak kepala aku?!" balas Alex tak kurang lantang. Dia mencekak pinggang berdiri di hadapan Aqeela.

The HandkerchiefWhere stories live. Discover now