BAB 52 🥀

2.2K 84 0
                                    

Dia mencampakkan pisau itu ke atas lantai. Berdetang bunyi pisau berlaga dengan permukaan lantai simen. Kembali berpaling tubuh melihat wajah kaku masing-masing membuatkan dia ketawa kecil. Itulah nak ikut sangat kan padan muka.

"Luth..giliran kau pulak" ujar Rayden. Segera dia mengambil tempat Ayyash di sofa. Ayyash pula sudah menuju ke meja senjata.

Berkerut dahinya melihat pelbagai senjata tajam serta senjata api. Namun satu pun tidak terusik malah dia kembali ke arah sofa. Mereka menjungkit kening ke arah Ayyash.

"Senjata apa paling best?"

Rayden menunjukkan ke arah dinding dengan jarinya. Laju mereka semua menoleh. Terdapat sebuah panah dan satu busur emas terpampang elok di dinding. Semua menoleh semula ke arah Rayden dengan dahi berkerut.

"Kau ni tak beragak lah takkan tu senjata pulak ?!" marah Harraz. Main-mainlah beruk ni orang dah rimas tau tak dekat sini.

Rayden mengerut keningnya. Apa yang tak beragak nya ? betulah itu senjata juga kan ?

"Lah apa-"

Laju mereka semua memandang ke arah muka pintu yang dibuka dari luar. Hairan mereka semua melihat Simon yang melangkah masuk dengan tangan berbalut, kaki pun berbalut namun wajah dingin. Dah macam mumia. Melissa yang kelihatan terkejut terus meneutralkan wajahnya. Lantas tersenyum manis.

"Baby...how sweet of you to come here for saving me awww" ujar Melissa dengan nada meleret. Ceh ko ingat ko acah manja orang nak layan?

Namun Simon hanya beriak dingin memandangnya tanpa berbicara. Laju dia mengatur langkah ke meja senjata. Bibir mengorak senyuman senget sebelum mencapai sebuah katana kecil. Dia berpaling menuju ke arah Melissa.

"Who said I came here to save you?" sinis dia menyoal tanpa wajah secalit senyuman. Matanya menikam tajam ke dalam mata Melissa yang jelas bergetar.

"W-What do you mean baby? I know you're still love me right? Right ?!" jerit Melissa tiba-tiba. Mukanya mulai merah. Sudah penat diseksa tapi amarahnya makin membara.

"Poor little bitch wanna some attentions" terus dia mengelar lengan Melissa secara mengejut. Mereka yang lain tergamam tidak tahu nak berkata apa. Semua yang berlaku terlalu cepat. Rayden dan Hadwan hanya menyilang tangan melihat adegan itu.

Jeritan nyaring Melissa itu bergema segenap ruang bilik. Darah yang mengalir dari badan Melissa itu berjujuran hingga ke lantai. Mawar sudah menangis teresak-esak ketakutan di sebelah. Sungguh dia rasa lelaki-lelaki di hadapannya amat menyeramkan.

"That was for my brother, Farhan Naim" jelas dia melihat Melissa terkaku. Bibirnya tersenyum sinis tengok perubahan Melissa.

"Ring the bell huh? of course you'd knew him. He was your ex boyfriend right? But, you cheated on him with another guy. He kept loved you till his last breath. You're such a fcking stupid whore left someone who has a pure heart for you. But good enough you left him because he didn't deserves you anyway" sinis dia memandang Melissa.

Dia yakin Melissa kenal arwah adiknya. Kerana mereka pernah bercinta selama setahun lebih namun arwah adiknya memilih untuk pergi dari dunia hanya disebabkan Melissa berlaku curang dengan lelaki lain iaitu Taufiq yang diceritakan oleh Aqeela. Agak bodoh tapi dia sendiri tidak boleh berbuat apa kerana dia sendiri menjadi saksi dimana arwah adiknya bersusah payah untuk mempertahankan hubungan mereka. Jadi dia rapat dengan Melissa hanyalah untuk membalas dendam demi arwah adiknya.

Melissa dan Mawar mula mengalirkan air mata. Menangis teresak-esak. Naik bingung mereka yang lain. Orang lain yang disoal tapi orang lain yang menangis dah kenapa?

"Hey why did you're also crying?" soal Simon bingung. Pahal minah ni? Sedih sangat ke cerita aku tadi?

"F-Farhan Naim. H-He was my friend in high school" tergagap-gagap Mawar menjawab. Mereka semua mengangguk.

"Oh" ringkas saja balasan Simon. Laju dia menikam perut Melissa tanpa amaran. Dia berpaling ke arah Rayden dan yang lain.

"I'm done" arahnya mengerling sekilas wajah Melissa yang sudah berkerut menahan sakit. Berkerut kening mereka. Rayden hanya mengangguk.

"She?" soal Qalish bingung memandang ke arah Mawar. Namun Simon hanya menggeleng kepala seketika.

"If you still wanna torture her, go ahead. But she's my daughter." jawab Simon sebelum dia melangkah keluar dari bilik itu. Mereka hanya menggumam. Mawar menghela nafas perlahan.

"Bapak apa siot tak merayu pun untuk kita lepaskan anak dia? betul ke anak dia?" soal Irsyad perlahan memandang sekilas wajah Mawar.

"Anak ikan kot" jawab Harraz selamba.

"So...back to the our situation" mereka berpaling memandang ke arah Rayden dan Melissa. Rayden menayang senyuman sinis melihat wajah Melissa jelas pucat itu. Laju dia mengangkat pistol.

Bang !

"Itu untuk kau culik Qee 4 tahun lepas" tegas Rayden bersuara.

Bang !

"Itu pula untuk kau seksa fizikal dan mental Qee sepanjang dia hidup" matanya sudah berubah menjadi gelap. Makin membuak rasa marah.

Bang !

"Itt untuk kau cuba hancurkan hidup Qee dan kebahagiaan dia"

Bang !

"Itu untuk kau cuba ganggu hak dia"

"Bapak lah brutal betul dia" bisik Harraz dengan anggukan semua.

Bang !
Bang !

"ITU UNTUK KAU LANGGAR DIA SAMPAI KOMA DAN CUBA UNTUK BUNUH DIA SEJAK 4 TAHUN LEPAS !!! EH BETINA SIAL KAU DENGAR SINI BAIK-BAIK EHH !!! SEKALI KAU KACAU AQEELA SUHAILA MEMANG SAMPAI KUBUR AKU CARI KAU BIAR KAU MATI BERULANG KALI FAHAM ?!!!" jerkah Rayden lantang. Terangkat bahu mereka dengan jerkahan mengejut itu. Sehinggakan mereka sekali merasa gerun dengan lelaki itu.

"Dasar perempuan bodoh !! selagi aku hidup memang sampai mampus aku akan jaga Aqeela Suhaila !! kalau aku mampus sekalipun aku akan tetap jaga dia dari iblis macam kau !! dasar perempuan murah ! gila ! bodoh nak mampus ! tak sedar diri kubur dah panggil ! kau pikir kau vip ke sial nak kena bentang karpet merah masuk kubur hah ?! takpe biar aku je mudahkan urusan kau eh" tak sempat untuk sesiapapun bersuara namun Melissa terjatuh di atas lantai dengan tubuhnya yang kini sudah kaku.

Kepalanya berlubang tepat di dahi, dadanya juga berlubang, perutnya ditikam serta lengan yang ditores. Memang keadaan agak ngeri dengan tubuhnya sudah berlumuran darah namun sedikit pun Rayden tidak terkesan. Nak dibandingkan dengan situasi Aqeela dulu memang tidak dapat ditandingi kerana Aqeela diseksa habis-habisan sehingga nyawa hampir 50-50. Oleh itu, dia berdendam dengan Melissa. Mereka yang lain hanya menelan liur tak sanggup nak menyampuk.

Kling !

Tersentak mereka dengan bunyi detangan daripada katana kecil yang bertembung dengan permukaan lantai.

Rayden memandang ke arah Hadwan dengan keningnya terjungkit sebelah.

"Suruh Azim bakar mayat ni lepastu buang tulang-tulang dia dalam sungai takpun laut je lantaklah mana pun asalkan jauh dari ma'am" dingin suara Rayden dengan wajah bengisnya. Hadwan mengangguk tanda faham. Terus dia melangkah keluar sebelum diekori ramai oleh mereka yang lain. Mahu ke hospital.

Klak !

"Eh?"

Haa apa tu apa tu? eh eh eh sakit hati semua nak luah haaa gitchewww sabar eh :)) mueh semua bubye <3

The HandkerchiefWhere stories live. Discover now