Part 15

514 34 4
                                    

Jam sudah menunjukkan tepat jam 6 pagi. Freen kini baru sahaja bangun dari tidurnya. Freen enggan membukakan matanya kerana rasa mengantuknya yang masih bersarang pada matanya.

Setelah mengumpulkan tenaga, Freen membukakan matanya.

"Arhh Becc..." Freen menjerit sedikit kuat kerana melihat Becky yang berada di atasnya dengan kedua tangan Becky menampung badannya sambil merenung ke arah Freen.

"Bec, kenapa tenung saya macam tu. Seramlah awak ni." Freen menolak sedikit bahu Becky namun empunya badan tidak berganjak walaupun sedikit.

"Mimpi apa? Senyum ja dari tadi. Pujaan hati masuk mimpi ke?" Becky semakin menajamkan pandangannya ke arah Freen.

Freen menelan ludahnya. Kini jantungnya semakin laju ketika bertatapan dengan Becky.

Merasa tidak mendapat jawapan dari Freen, Becky menyambar bibir lembut milik Freen. Kembali menyambar dengan kasar sehingga membuatkan Freen kewalahan barulah dia melepaskan bibir Freen.

"Jawab Freen. Jangan senyap. Atau saya tak akan boleh kawal diri sendiri." Becky mengangkat sebelah keningnya dan masih menatap Freen.

"Saya tak mimpi apa-apa lah. Mana saya tau saya senyum. Yang pasti saya tak mimpi." Freen membuat muka comelnya tanda memohon kepada Becky.

"Okey." Pendek dan tegas. Becky mengambil towel dan terus masuk ke dalam bilik air.

Freen menghembus nafasnya dengan kuat. Sejak semalam, sikap Becky sangat tidak dapat diduga. Terlebih sensitif. Freen bangun dari baringnya dan mengemas katilnya dan mengambil pakaian kerjanya lalu pergi ke bilik bersebelahan dengan bilik Becky.

Bec's Corp

"Irin, petang ni, kita pergi restaurant. Saya nak check keadaan dekat sana. Sekaligus kita lunch." Becky yang baru sahaja sampai di pejabatnya terus memberikan arahan kepada Irin dan masuk ke dalam biliknya tanpa mendengar balasan dari Irin.

"Aikk? Boss dah kenapa? Mood ke laut dah pagi2 ni." Irin mengomel seorang diri lalu kembali menjalankan tugasnya.

"Irin, boss ada? Saya nak jumpa." Alex membawa beberapa file yang diminta oleh Becky semalam. Pagi2 sekali, Becky meminta Alex membawa file2 projek yang belum selesai.

"Alex. Boss kenapa?" Irin mengetuk dagunya dengan pen ditangannya.

"Kenapa? Apa jadi?" Alex meletakkan file2 tersebut di atas meja Irin.

"Pagi ni mood dia tak ok. Semalam ada something terjadi ke?"

"Aku tak ada dengan dia semalam. Aku pergi jumpa Tuan Neo. So aku tak sempat jumpa dia. So aku tak tahu." Alex mendekap kedua tangannya di dada.

Ketika sibuk bersoal selidik, Freen datang ke bilik Irin untuk mengambil file2 yang dibawakan Alex.

"Alex, ni file yang boss suruh ambil kan. Saya bawa masuk eh. Dia dah minta." Baru sahaja ingin mengangkat tumpukan file tersebut, Irin menahan tangan Freen dari pergi.

"Freen, boss kenapa? Mood dia lain hari ini. Saya pun takut nak tegur." Soal Irin.

"Oh, dia tak sihat kot. Tak apa lah, saya masuk dulu. Nanti dia marah pula." Alex dan Irin mengangguk dan Freen pun beredar dari bilik Irin menuju ke bilik Becky.

Tok, tok, tok.

"Masuk." Becky terus fokus ke arah komputernya tanpa melihat ke arah pintu.

Freen meletakkan file2 tersebut dia atas meja berdekatan dengan sofa lalu melihat ke arah Becky.

"Emm Bec." Freen memanggil namun hanya dibalas singkat oleh Becky.

"Hmm." Ketikan jari Becky di keyboard semakin lancar dan terus berjalan tanpa henti.

Berasa diabaikan, Freen mendekati Becky lalu menarik kerusi Becky ke belakang dan duduk di atas ribanya.

"Awak kenapa Bec?" Freen mengelus pipi Becky yang hanya mematung menatap Freen dek kerana terkejut dengan sikap Freen.

"Nothing. Saya just nak habiskan benda ni. Terlalu banyak." Becky membelai sedikit paha Freen yang terekspos.

"Irin dengan Alex tanya saya tadi, awak kenapa.. Sebab mood awak tak ok."

"Nothing. Saya okay. Penat sikit kot. Dari pagi tadi hadap kerja." Becky melemparkan senyumannya kepada Freen.

Melihat senyuman di bibir Becky, membuatkan Freen mengingati kejadian semalam dan pagi tadi. Betapa handalnya Becky menciumnya sehingga dia kewalahan.

Tanpa menunggu lama, Freen mendekatkan bibirnya perlahan lalu menyambar bibir Becky. Ciuman yang awalnya lembut kini semakin kasar. Suara decapan dari ciuman mereka terdengar di seluruh bilik itu. Freen yang semakin ghairah mencengkam rambut belakang Becky dan lehernya. Menekan kepala Becky supaya Becky tidak melepaskan ciuman mereka.

Seakan keberanian yang muncul entah dari mana membuatkan Becky semakin menaikkan tangannya, membelai paha Freen dengan lembut.

"Emhh Bec." Desahan yang keluar dari mulut Freen membuatkan mereka semakin mendalamkan ciuman mereka.

Ghairah Becky semakin berada di puncak, membuatkan dia mengangkat Freen dan meletakkan tubuh Freen di atas meja kerjanya. Becky semakin mendekatkan tangannya ke milik Freen.

"Bec.. ahh.. wait.." Freen menahan tangan Becky dari mendekati miliknya. Freen sedar bahawa mereka masih di pejabat. Tidak mungkin mereka meneruskan kegiatan mereka.

"Not here. Saya tak nak dekat bilik ni." Freen turun dari meja kerja Becky dan berjalan ke arah sofa milik Becky. Becky hanya mengikuti langkah Freen dan duduk di sebelahnya.

"Awak okey?" Becky melihat Freen yang memejamkan matanya sambil meneutralkan nafasnya.

Freen menganggukkan kepalanya. Becky menarik kepala Freen untuk berbaring pada lengannya.

"Sorry sebab tak boleh kawal diri. Saya cuba kawal okey." Becky membelai kepala Freen lalau memberikan kecupan.

"No need. Saya pun menikmati. Cuma bukan sekarang. And not in your office." Becky mengangguk tanda faham dengan tolakan dari Freen. Lalu ia hanya membiarkan Freen terus bersandar di bahunya.

TBC

Need your vote ya.. cukup 10, min update mlm ni..

Satu Rasa HatiWhere stories live. Discover now