10 vote please...🥲
Matahari yang sudahpun terpacak menunjukkan jam 10 pagi. Namun, kedua manusia yang masih berbungkus selimut sedikit pun tidak terganggu dengan cahaya yang menerangi bilik mereka.
Becky dan Freen masih lagi berpelukan tanpa busana. Aircond yang menyejukkan suasana bilik tersebut membuatkan Becky memeluk Freen semakin erat.
Tanpa mereka sedar, sudah 3 kali ketukan di pintu, tapi masih tidak mengusik mereka walaupun sedikit.
Tok. Tok. Tok
"Bec, bangun dah siang. Tak nak sarapan ke?" Bibik yang sejak pagi membersihkan rumah berasa hairan kerana Freen mahupun Becky masih tidak turun. Selalunya pukul 8.30 mereka berdua akan bersarapan bersama.
Seakan tidak ada sahutan, bibik kembali mengetuk pintu bilik Becky.
"Bec, Freen, bangun. Dah lewat sangat ni."
Mendengar ketukan terakhir membuatkan Becky tersedar secara mengejut lalu menyahut panggilan bibik.
"Ya bik, dah bangun." Tanpa dia sedar, tangannya yang masih berada di dalam vagina Freen, ditarik begitu sahaja membuatkan Freen bangun dalam kesakitan.
"Auu Bec. Sakit. Hiss." Kenih Freen berkerut menahan pedih di dalam vaginanya.
"Sorryyyy babyyy.. Lupa. Sakit sangat ke?" Becky mengusap kepala Freen.
"Kenapa tarik terus. Geraklah dulu bagi licin. Baru cabut. And boleh awak tanya sakit ke tak. Mestilah sakit. Awak tarik macam tu je kot."
"Sorry.. Saya tak sengaja. Terkejut bibik panggil." Becky mencium pipi Freen sedikit
"Nak saya tolong?" Becky memegang Vagina Freen.
"Jangan nak mengada. Gatal punya budak. Pergi mandi. Saya last. Bagi hilang nyeri dulu." Freen menampar tangan Becky yang memegang vaginanya.
"Hehehe. Saya nak tolong ja. Mana tahu ok kan." Ujar Becky lalu terus ke bilik air untuk bersih2 sementara Freen masih menahan rasa nyeri yang beransur hilang.
Bec's Corp
Keesokkan harinya, Becky dan Freen memulakan minggu baru dengan melalukan pelbagai pekerjaan yang menumpuk.
Tok. Tok. Tok
"Masuk." Arah Becky
"Boss, hari ni, kita ke restaurant untuk pelancaran menu baru. So, boss kena turun hari ni." Irin mendekati Becky dan berdiri di hadapan meja Becky.
"Hmm ok. Pukul 11 kita pergi. Ajak Freen sekali. Kita lunch sekali."
"Okay bos. Saya keluar dulu lah." Baru sahaja Irin pusing, Becky memanggilnya sekali lagi.
"Irin, duduk kejap. Ada benda saya nak tanya."
"Apa dia bos. Serious nampak. Bos sakit ke? Nak suruh saya urus company? Boleh je. Gaji lebih sikit eh." Ujar Irin dengan mata berbinar.
Becky menatap Irin malas.
"Eh2 budak ni, aku ketuk juga kepala tu nanti. Saya tak yanya lagi kan. Laju2 nak pergi mana?" Becky sudah mengangkat file di meja untuk memukul Irin.
"Bos ni, saya saja ja. Bos tak payahlah serious sangat. Dengan saya pun nak serious. Haiss.. Tanya la. Nak tanya apa." Irin menyandarkan badannya di kerusi.
"Macam mana nak tahu kalau kita cintakan seseorang?" Becky menongkat dagunya dengan tangan kanan.
Mendengar soalan dari Becky, mata Irin melotot. "Oh my God, bos jatuh cinta? Seriously? Dengan siapa? Saya kenal? Wah ini berita gembira ni. Nak buat press conference tak. Bila nak kahwin? Dah tunang? Arhhh tak sabarnya nak tengok bos kahwin. Mesti bos..."
Pap.. Kepala Irin diketuk Becky.
"Jawab soalan saya boleh? Yang awak beria sangat kenapa. Sampai press conference jadinya. Satu ja soalan saya. Sepuluh awak tanya balik ya."
"Apa ni boss. Lama2 kepala saya masuk dalam sebab kena ketuk dengan bos." Irin memayunkan bibirnya.
"Tak nak jawab sudah. Keluar kau. Hush Hush." Becky menghalau Irin dengan sapu tangannya.
"Bos halau saya macam anjing eh. Nanti saya keluar. Sekarang saya nak jawab soalan boss. Macam mana nak tahu kita cintakan seseorang eh? Boss ada rasa jantung boss laju tak.?
Becky mengangguk.
"Boss selalu senyum2 tak bila tengok dia walaupun dari jauh."
Becky mengangguk lagi
"Cukup 2 tu dulu. So betullah boss dah jatuh cinta?" Soal Irin lagi.
Becky mengangkat kedua keningnya untuk menjawab soalan Irin.
"Wah. Tahniah bos. Bertuahnya siapa dapat bos. Nanti bos kenalkan dekat saya ya."
Becky yang sudah mula menyampah untuk melayan Irin terus menyuruhnya keluar.
"Sudah2 keluar. Buat kerja. Ingat pukul 11 kita pergi. Jangan lupa bagitahu Freen."
"Siap bos. Saya keluar dulu." Irin berjalan dengan gembira apabila mendengar Becky sudah jatuh cinta kerana itulah pertama kali bosnya jatuh cinta. Dan dia bahagia untuk Becky.
Tepat jam 11 pagi, Becky, Irin dan Freen kini telah pun menuju ke restaurant milik company Becky.
Memandangkan perjalanan mereka terlaku sunyi, Irin memulakan perbicaraan.
"Freen. Awak nak tahu. Saya ada berita tergempar nak cerita." Irin mencuri pandang sedikit.
"Cerita apa?"
"Boss kita kan dah jatuh cinta." Ujar Irin sedikit menjerit. Becky yang mendengar serta merta menekan brek membuatkan Irin yang berada di belakang membentur kerusi.
"Bos. Apa ni. Brek mengejut." Marah Irin sambil menggosok kepalanya.
"Kenapa? Ada something ke?" Freen sedikit khawatir dan melihat ke arah Becky.
"Eh tak. Sorry Irin saya terkejut." Becky kembali menjalankan keretanya. Namun tidak dapat dipungkiri, telinga Becky mulai merah.
Seakan terlupa dengan apa yang diceritakan Irin, mereka kembali senyap. Namun, Irin kembali membuka mulut.
"Bos, bos ok? Kenapa telinga bos merah. Bos tak sihat? Kalau tak sihat kita stop tepi. Saya drive. Kita tunda dulu kerja hari ni." Freen yang mendengar terus melihat ke arah Becky.
"Haahlah. Awak ok tak. Kalau tak sihat, kita pergi hospital. " Smabung Freen.
"Betul tu bos. Kita pergi hospital la."
"Sial Irin. Sebab kaulah telinga aku merah." Batin Becky. Becky memegang telinganya sebentar lalu kembali fokus memandu tanpa menghiraukan permintaan Irin dan Freen.
Tidak mendapat jawapan dari Becky, Freen meletakkan tangannya menyentuh dahi Becky.
"Eh Freen. Kenapa." Becky sedikit terkejut dengan perlakuan Freen.
"Saya nak check je awak ok ke tak. Senyap je dari tadi." Freen masih dengan risaunya kepada Becky.
"Saya ok jangan risau. Kita terus ke restaurant. Irin. You better watch your words." Seakan memahami penyebab bosnya seperti itu, Irin mengangguk dan tersenyum.
Freen pula sedikit bengong dengan arah perbicaraan Becky. Tanpa mengambil pusing, Freen hanya membiarkan sahaja dan lebih memilih untuk melihat telefonnya.
TBC
YOU ARE READING
Satu Rasa Hati
FanfictionKarya pertamaku, maaf jika kurang ekspektasi kalian. Becky seorang gadis introvert yang mula berjumpa dengan Freen yang mulanya bersahabat sehingga muncullah kasih sayang di antara mereka. Becky yang awalnya mempunyai rasa cinta dan sayang terhadap...