RUMAH BECKY
"Hah. Penatnya. Banyak betul kerja." Becky duduk di sofa ruang tamu dan meletakkan kakinya di atas meja.
"Bec, saya mandi dulu. Kejap lagi kita makan. Bibik tengah panaskan lauk. Awak jangan tidur. Tak elok tidur peluh2 tu." Pesan Freen lalu Freen naik ke atas untuk membersihkan dirinya.
Becky yang ditinggalkan di ruang tamu memejamkan matanya dan tanpa sedar dia telahpun tidur dengan nyenyak.
Sementara dalam bilik Becky, Freen sudah siap berpakaian lengkap dan hendak turun. Belum sempat dia membuka pintu biliknya, telefon Freen berbunyi.
Freen mengambil telefonnya dan melihat ke skrin telefon dan hanya membiarkan panggilan itu tidak dijawab lalu dia turun mendekati Becky.
Freen yang melihat Becky tertidur sambil duduk sementara kepalanya mendongak ke atas menjadikan sandaran sofa sebagai alas kepalanya.
"Becky, Becky. Awak ni comel tapi garang. Kalau awak lembut, mesti lagi comel. Freen memainkan jarinya di hidung Becky untuk mengejut Becky.
Becky berasa terganggu dengan perbuatan Freen akhirnya menangkap tangan Freen.
"Not now Freen. Saya nak tidur." Becky melepaskan tangan Freen dan merebahkan badannya di atas sofa.
"Tak boleh Bec. Awak kena mandi, lepas tu kita makan. Saya dah lapar."
"Awak makanlah Freen. Saya penat." Becky menutup mata dengan kedua-dua lengannya.
"Tak ada cara lain dah ni." Batin Freen. Freen duduk di samping Becky dan mendekat ke telinga Becky.
"Mandi sekarang or no more eat me." Bisik Freen membuatkan Becky membeliakkan matanya sambil melihat Freen.
Tanpa banyak suara, Becky berlari ke atas menuju biliknya. Freen hanya boleh ketawa sedikit. Dan menyalakam TV sementara menunggu Becky turun.
"Freen, Becky tak turun lagi? Makanan dah ready." Bibik mendekati Freen apabila melihat Freen sedang fokus menonton movie.
"Kejap lagi dia turun bik."
"Ok lah. Bibik ke belakang dulu. Nak kemas dapur lepas tu masuk bilik. Nanti dah habis makan, letak je dekat situ. Nanti bibik bersihkan."
Freen menganggukkan kepalanya dan kembali fokus pada siaran di TV.
Becky pula yang baru sahaja keluar dari bilik air dikejutkan dengan panggilan telefon dari telefon Freen.
-Brad-
"Angkat je lah." Batin Becky.
"Hello. Who is this." Becky mencekak pinggangnya menunggu jawapan dari orang di seberang.
"Hello, saya Brad. Boleh saya cakap dengan Freen?"
"Kejap saya panggil." Becky meletakkan telefon Freen diatas katil lalu membuka pintu biliknya dan menjerit memanggil Freen. Freen yang sudahpun sampai di bilik tersebut tertanya2 mengapa Becky memanggilnya.
"Ada orang call. Tu atas katil." Freen mengambil telefonnya dan menjawab panggilan tersebut.
"Hello Brad. Kenapa call." Tanya Freen dengan nada tidak suka.
Becky yang berada di depan almari berasa hairan dengan nada bicara Freen. Dia mendekati Freen dan memeluk Freen dari belakang dan menciumi leher Freen sambil mendengar perbualan Freen dan lelaki bernama Brad.
Cukup lama dia memeluk Freen dan berasa muak. Becky pun mendudukkan dirinya di atas katil menghadap Freen yang masih berbual di telefon.
Tiba2 terlintas di fikiran Becky untuk menganggu Freen. Dengan perlahan dia mencium perut Freen lalu Becky menarik Freen mendekatinya dan berdiri di celah kakinya. Freen membesarkan matanya memberi kod kepada Becky untuk tidak melakukannya.
Becky menghiraukan larangan Freen dan tanpa rasa bersalah, dia menarik Freen yang masih berbicara dengan Brad menindih tubuhnya. Nasib menyebelahi Freen apabila Freen dapat menahan jeritannya dek terkejut dengan perbuatan Becky. Freen sedikit menampar dada Becky.
Becky memberikan senyumannya kepada Freen dan mencium bibir Freen sekilas. Setiap perkataan yang Freen cakap, Becky akan cium bibirnya.
Tidak mahu Brad curiga, Freen mematikan panggilan telefon tersebut dan menatap geram ke arah Becky.
"Bec. What are you doing. Kalau dia dengar macam mana?" Freen baru sahaja mahu bangun dari tubuh Becky namun ditahan Becky.
"Saya tak kisah dia dengar." Becky mencium bibir Freen sekali lagi. Namun kali ini lebih lama. Freen yang memahami arah ciuman tersebut menghentikan Becky.
Memandangkan tangan Becky yang sudahpun menjalar di area belakang Freen, Freen berinisiatif untuk menghentikan perbuatannya.
"Jom makan dulu. Saya lapar." Freen bangun dari tubuh Becky.
"Haihh.. Baiklah. Turun dulu. Saya pakai baju dulu. Tak sempat pakai tadi." Freen keluar dari bilik dan Becky kembali membuka almari dan mengambil pakaiannya.
Kini mereka berdua sudahpun duduk di meja makan dan makan bersama2. Setelah itu, Becky mula membuat kerjanya sambil menemani Freen menonton movie di ruang tamu..
TBC
YOU ARE READING
Satu Rasa Hati
FanfictionKarya pertamaku, maaf jika kurang ekspektasi kalian. Becky seorang gadis introvert yang mula berjumpa dengan Freen yang mulanya bersahabat sehingga muncullah kasih sayang di antara mereka. Becky yang awalnya mempunyai rasa cinta dan sayang terhadap...