NL❤️IS 23

3K 125 103
                                    

Nuh terjaga awal kerana dia merasakan sesuatu di atas badannya. Apabila dicelik matanya, Izzah rupanya tidur di atas badannya itu. Nuh tersenyum. Kenangan manis malam tadi bersama
Izzah masih terngiang dalam ingatannya. Semua tentang Izzah sangat indah dan malam itu Izzah menjadi miliknya secara rasmi.

"Sayanggggg..." panggil Nuh lembut.

"Ermmmm.."

"Sayangggg..bangun jom.."

"Sayangg..I penat tauu.." balas Izzah dengan suara seraknya. Izzah menggelengkan kepalanya tanda tidak mahu bangun.

"Heyyyy sayangg..kita kena mandi wajib, solat lagi.." lembut sahaja bicara Nuh.

"Hurmm..sayangggg..." panggil Izzah lembut dan dia mendongakkan sedikit kepalanya memandang Nuh.

"Kenapa sayang?"

"I want more, sayang.." balas Izzah sambil dia  memuncungkan bibirnya. Nuh tertawa kecil. "You want more, sayang? Habis tu siapa yang takut sangat malam tadi? Nak I ingatkan balik tak?" Usik Nuh.

"Erghhh..mana ada I takut. Buat-buat takut aje.." balas Izzah manja. Nuh mencekup pipi isterinya geram. "Kita sambung dekat tempat honeymoon..sekarang ni, bangun..mandi, solat.." Monyok sahaja wajah itu. Izzah membenamkan muka di dada suaminya itu. Nuh tersenyum sendiri. "Terima kasih sayang I.." Nuh memeluk erat tubuh itu. "Untuk?" Soal Izzah pura-pura. "Untuk malam tadi..." Izzah tersenyum. "Thanks juga sayang I ni. Sayang seksi tau. I suka. Sebab tu I want more and more.." balas Izzah sambil menggoyangkan kakinya.

"Ha ha ha.." Nuh tertawa. "Tapi..I mengantuk lagi sayang.." Izzah masih tidak mahu bangun. Mana tidaknya, mereka baru sahaja tidur dua jam yang lepas. "Cepat kita siap, cepat kita boleh baring balik. Pandang I sini.." kata Nuh. Izzah hanya menurut.

"Kita ni Allah bagi rezeki senang, ada kerja bagus..tapi, kita nak lambatkan suruhan dia pula. Kan tak baik macam tu. I nak, kita saling ingat mengingatkan. Boleh tak sayang I ni?" Kata Nuh penuh dengan nasihat itu. Izzah pamer senyumnya dan dia mengangguk tanda boleh. "Jom.." ajak Nuh. "Nak dukung???" Pinta Izzah manja. Nuh melayan sahaja kehendak isterinya. Pertama kali Nuh dapat melihat sisi Izzah yang manja seperti itu. Sebelum ini, Izzah kuat mengusik dan kini dia lebih berani kerana tiada batas lagi antara mereka.

Usai semuanya, Nuh mengajak Izzah berbaring semula di katil. Dia tahu Izzah pasti letih. Sementara menunggu masa untuk breakfast, mereka mengambil masa berehat seketika.

"Sayanggg.." panggil Izzah.

"Yee sayang.."

"Boleh ke I tanya?" "Boleh..tanya aje.." balas Nuh.

"Alma..."

"Kenapa dengan Alma?" Soal Nuh.

"Hurmm..dia tahu kisah you dengan Dilla?" Soal Izzah ingin tahu. Nuh sembunyi senyum. Dia tahu, pasti Izzah sedang berfikir sesuatu.

"Tahu..Alma tu kawan lama I tau sayang. Sebelum dia join modelling secara aktif dulu, dia sempat kerja dengan I dalam setahun macam tu. Dulu lagi, Alma tu memang dah start buat modelling, tapi dia perlahankan kerjaya dia sebab dia berkahwin. Tapi, lepas dia cerai..dia kerja dengan company I dekat Kuala Lumpur tapi masa tu I dah ada dekat Sabah. So, dia juga yang banyak tolong Ghazi masa dekat Kuala Lumpur. Tapi, lepas tu dia dapat balik offer buat modelling..then, terus aje dia berhenti dan dia aktif balik." Jelas Nuh.

Nuh Luqman (COMPLETE)Where stories live. Discover now