Bulan madu yang indah buat Nuh dan Izzah. Nuh menjanjikan kelainan buat Izzah kerana dia ingin mencipta banyak kenangan bersama dengan isterinya. Tidak kira berbulan madu di rumah mahupun luar, bagi Nuh masa tidak akan pernah mengejarnya dan peluang bersama-sama tidak akan pernah disia-siakan.
"Sayang..." panggil Izzah lembut. Dia mengelus lembut pipi suaminya yang masih nyenyak tidur itu. Dua kali Izzah memanggil Nuh tetapi Nuh masih dalam lenanya.
"You..." Nuh masih diam. Izzah merapatkan badan ke arah suaminya. Jari Izzah bermain di telinga itu. Nuh hanya diam. Izzah mula geram. 'Tak boleh jadi ni..' Dia kemudian menggigit manja di telinga itu.
Nuh sembunyi senyumnya. Dia sudah bangun dahulu sebenarnya. Sengaja dia mengusik Izzah dan ingin melihat sejauh mana Izzah bersabar untuk melayan karenahnya.
"Sayanggg..bangunlah..you ni kan???" Izzah menggoncangkan tubuh badan suaminya. Nuh buat tidak tahu sahaja.
"Fine!!! I cancel skill baru untuk malam ni.." Izzah mengugut. Nuh terus mencelikkan matanya.
"Mana boleh ugut-ugut.." balas Nuh dan dia menarik Izzah ke dalam dakapannya. "Ohh..cakap pasal benda tu, laju aje eh.." Izzah geram. "He he he..yang tu, kalau I tolak I rugi tau sayang." "Gatal!!!!" Izzah memukul manja dada bidang itu.
"Jom mandi. I nak masakkan untuk you." Nuh memujuk isterinya.
"You nak masak apa sayang?" Soal Izzah.
"Selain masak you, I seorang suami yang rajin memasak untuk isteri tau.."
"Masak ke gasak sayang?" Nuh tertawa. "Patutlah jadi doktor, bijak!" Izzah geram sahaja melihat wajah suaminya yang tersengih itu.
"Love you, sayang.." "Love you too, sayang.." Nuh mengucup dahi itu lama. "Sayang.." panggil Izzah. "Kenapa sayang?" Balas Nuh. "I suka duduk sini, I tak nak balik.." balas Izzah manja.
"I pun suka. Lagi dengan you ada di sisi I. I rasa bermakna sangat hidup I." Izzah pamer senyumnya. "Sweet betul suami I ni.." Izzah mencium bibir itu. "Thanks sayang.." Izzah memandang suaminya. "Thanks untuk?" Tanya Nuh. "Puaskan I.." Izzah tersenyum nakal.
Nuh geram sahaja dengan jawapan isterinya. Dia kemudian mengambil posisi seksi itu dan Izzah tayang wajah menggoda itu. "I dah janji dengan you tak nak bagi you jumpa siang.." "Lepas tu?" Soal Izzah polos. "Jom? Awal lagi ni.." Izzah menggigit bibir bawahnya. "Tadi kata nak masakkan untuk I." Kata Izzah. "Kejap lagi boleh, tapi sekarang I macam nak mengulit diri you, sayang." Balas Nuh dan Izzah faham dengan senyuman nakal itu.
"Tak penat?" Tanya Izzah. Nuh menggeleng kepalanya.
"Sayang penat?" Soal Nuh pula. Izzah menggeleng perlahan. "Perlu ke kita buang masa sayang?" Soal Nuh menggoda. Pandangan mereka bersatu dan bahasa tubuh itu sangat memerlukan antara satu sama lain.
1 jam kemudian..
"Jom mandi sayang." Nuh berehat seketika. Menitik peluh mereka berdua.
"Kejaplah sayang. Panas ni.." Izzah bersandar di headboard katil itu. Penat dirasakan kerana kedua-duanya asyik berbuat aktiviti.
Beberapa minit kemudian, mereka terus sahaja membersihkan diri menunaikan kewajipan mereka bersama-sama.
"You nak rehat, rehatlah tau. I nak masak kejap." Kata Nuh kepada isterinya.
"Masak sorang aje ke?" Izzah melentok manja di bahu suaminya.
"Nak teman I ke, sayang?" Izzah mengangguk kepalanya. "Jom.." ajak Nuh. Izzah tersenyum dan dia hanya memakai baju t-shirt Nuh yang besar sehingga separas peha itu.
YOU ARE READING
Nuh Luqman (COMPLETE)
Romance❗️Untuk lebih faham, sila baca Izz Syakir terlebih dahulu..❗️ ❌Dilarang Plagiat hasil perahan idea saya❌ Cerita dan watak hanyalah rekaan semata mata dan tiada kena mengena dengan yang hidup mahupun telah meninggal dunia.