mahalle abisinin duyguları olamaz mı?Abin ile kavgalıydın. Onu nişanlısından kıskanmıştın, laflarınla da kızdırmıştın. Ama aranızda ne geçerse geçsin abiydi o. Yağmurlu bir günde okuduğun liseden çıkarken, ıslanarak ev yürümene gönlü el vermemişti. Mahalleden bir çocuğa haber etmiş, seni okuldan almasını söylemişti.
Sen çantanı omzuna atarak okuldan çıktın. Kapşonunu başına geçirip yürümeye başladın. Karşıya geçmek için yola bir adım attığında, önünü bir araba kesmişti. Sen korkmuş, geriye zıplamıştın.
-"N'apıyorsun be, davar!"
Yuşa camı açmıştı. Sen tanıdık simayı gördüğünde gözlerini kıstın. Yuşa ise seni gördüğünde gülümsedi.
-"Mehmet abi gönderdi, seni eve bırakıca'm. Bin."
Sorgulamadın, mahalledendi zaten, sorun çıkmazdı. Yan koltuğa bindin. Çantanı yere attın.
Yuşa sürüp okuldan uzaklaştı. Sana baktı, güldü. O güldüğünde, ona kaşlarını çattın.
-"Komik birşey mi var?"
-"Yok estağfurullah. Tipin kaymış. Ondan."Aynayı indirip kendi yüzüne baktın. Gerçekten de tipin kaymıştı. Kapşon saçını bozmuş, ıslanan makyajın bozulmuştu. Sen saçını düzeltip göz altına akan maskaranın parmaklarınla silerken Yuşa sana doğru eğildi. O torpidoya uzanırken, sen yanlış anlamış ve onu itmiştin.
-"Ne yapıyorsun ya!"
-"N'aptım ben şimdi amına koyayım!"
-"Ne yaklaşıyorsun!"
-"Kızıl torpidodan ıslak mendil alıca'm yüzünü gözünü sil diye! Sapık mı belledin sen de beni!"Sen kaşlarını kaldırdın. Yuşa torpidoyu açıp ıslak mendil paketini senin kucağına attı.
-"Pardon."
Senin mahçup ifadene baktığında güldü Yuşa. Paketini çıkarıp dudakları arasına bir dal alırken, sana da uzattı paketi.
-"Kullanmıyorum, sağol."
-"Yemezler. Gördüm."
-"Ne?"
-"İçerken, seni gördüm."Sen kaşlarını kaldırıp sorgular gözlerle Yuşa'ya baktın. Yuşa da sana döndü.
-"Arkadaşlarınlayken gördüm. Parkta içiyordun. Ha, merak etme, ötmem abine."
Bir dal sigara alıp kucağına bıraktın. Islak mendil ile makyajını sildim. Çantandan rujunu çıkarıp tekrar sürdün. Biraz alt dudağını taşırdın. Seni göz ucuyla izleyen Yuşa, bunu fark etmişti.
-"Taştı."
-"Neresi?"Kırmızı ışıkta Yuşa durdu. Sana doğru eğilip baş parmağıyla dudağını sildi. Onun gözleri senin dudaklarına bakarken sen bu haraketten baya etkilenmiştin. Çaktırmamaya çalıştın, kendi elini sıktın. Fakat bu sırada, yandaki arabadan bir flaş parladı. Bunu gören Yuşa öfkelenmişti.
Arabadan inmeye kalkıştığında Yuşa, onu yakalamıştın.
-"Noluyor!"
-"Şu kodumun ibnesi bizi çekti! Sikicem dalağını!"Yeşil yanıp diğer araba hareket ettiğinde Yuşa da bastı gaza. Diğer arabanın peşine takıldı.
-"Yuşa saçmalama ya! Napacaksın yakalasan da!"
-"Çektiği kamerayı götüne sokucam!"
-"Niye delirdin bu kadar? Ünlüsün sen be!"
-"Seni çekti amına koyayım, beni siktir et!"
-"Yuşa yavaşlar mısın! Yuşa!"Sen Yuşa'nın vitesteki elini tuttuğunda, Yuşa'nın gözleri oraya kaydı. Çatık kaşları yumuşadı. Gazdan hafif çekti ayağını. Sigarasının son dumanını alıp izmartini dışarı fırlattı.
-"Sırtım dönüktü zaten, birşey olmaz."
-"Ne bileyim, kızdım öyle amına koyayım."Sen elini geriye çekecekken elini yakaladı, senin elinle birlikte tuttu vitesi. Senin gözlerin açıldı, şaşırmıştın. Bir parkın yanına çekti, durdu Yuşa. Ona merakla bakan gözlerine döndü.
-"Bakma öyle lan, ben de insanım, benim de yüreğim var."
Elini bıraktı Yuşa. Sen hala meraklı gözlerle bakarken bir başka sigara yaktı. Dur, mahallede karşılaşmalarınız, geceleri sokağından geçmesi, arkadaşlarınla arkadaş olması tesadüf değil miydi? Yuşa bunları sana yanık olduğu için mi yapıyordu?
-"Sen beni sevdiğin için mi beni kolluyordun?"
Başını kaldırıp sana baktı Yuşa. Birşey demedi. Başını sallamakla yetindi.
-"Hiçbir şeye karşılık vermek zorunda değilsin. Seni beni sev diye zorlayamam. Ama durum bu."
Sen camdan dışarıya baktın. Yuşa'ya şuan evet desen sana dünyaları verecek bir adamdı. Hayır desen seni yine sevecek, seni yine kollayacaktı.
-"Ya abim yakalarsa?"
-"Evet mi demek bu?"
-"Sadece soru."Omuz silkti Yuşa.
-"Aksiyon olur, kaçırırım seni falan."
Güldün. Yanağından makas aldı Yuşa.
-"Yürüyelim mi?"
Başını salladın. Yağmur kesilmişti. O sana elini uzattığında arabanın diğer tarafından nah çektin ona alttan.
-"Ya rabbim ya! Çocuk musun sen, gel şuraya!"
Sen gülüp yanına gittin. Elini tuttu.
-"Amaç abini ayar etmek, çok istediğimden değil yani."
-"Yedim ben de, aynen."İkiniz el ele sizin evin sokağına girdiniz. Başınızı kaldırdığınızda, balkonda sigara içen abini gördün. Sen Yuşa'nın elini bırakmak istedin fakat Yuşa daha da sıkı yakaladı.
-"Abim!"
-"Kızım ayar edice'z işte, bekle iki dakika!"Abiniz sizi fark ettiğinde içeri koştu. Siz onun tüfeğini almak için koştuğunu anladığınızda, ellerinizi bırakmadan sokağın dışına koştunuz. Yuşa kahkahalar atarken, siz Yuşa'ya küfürler yağdırdınız.
___________________________________________
by Erdm
İstek, buyrun.