Prolog

649 52 36
                                    

 Snik:
Decembrie 1989...
 
Imi privesc frații cum stau alaturi de mine in linia întâi,iar dincolo de bulevardul principal sta cordonul de gabori ce încearcă sa ne oprească,dar ce nu stiu ei,este ca numai dacă o sa tragă,o sa se întâmple lucrul asta. Fiindca doar moartea e în stare sa ne pună capăt. În rest,nimic pe lumea asta nu ne poate opri ca sa ne facem dreptate.
Noi si o tara întreaga ce lupta astazi pentru a le fi mai bine maine.
-Gata?intreb si privesc spre Devil,mana mea dreapta,iar el la randul lui isi arunca ochii spre următorul de langa el si mișcarea se repeta pana la ultimului pana cand cel din urma ridica o mana in aer si incepe sa răcnească cat il tin plamanii,iar picioarele mi se pun singure in miscare si alaturi de borfasi,ma arunc direct în lupta.
-Libertateeeee!!!!bubuie vocea lui Killer,iar huliganii mei incep la randul lor sa scoata sunete atat de monstruoase printre buze,incat vad cum majoritatea gaborilor se schimba la fata.
-Stati pe loc sau tragem!ne ameninta unul dintre ei si racneste cat poate de tare ca vocea lui sa răzbată printre urletele ce anunta o lupta pe viata si pe moarte.
-Uita-te in spate si mai gandeste-te gabore!zbier la el,iar cativa dintre ei isi rasucesc capatanele,apoi dau semnalul printre ai lor si intra in panica imediat ce vad brigada fratelui meu pe partea cealalta.
Danger,ce e cu doi ani mai mare ca mine si-a adus baietii,iar acum gaborii sunt înconjurați din toate partile si,desi nu-i vad decât ochii pentru ca la randul lui poarta o sapca pe cap si-o bandana pe fata,imi dau seama după sclipirea criminala ce ii arde in privire ca e pe cale sa săvârșească multe crime pe ziua de azi.
-La pamant sau muriți!racneste cu o voce in care se simte dorinta de a nimici fara pic de mila pe oricine vrea sa i se pună în cale.
Cativa dintre gabori se arunca pe jos,în timp ce alții îndreaptă armele cand spre noi cand spre ei si incep sa tragă,iar sunetul de focuri,ma face pe mine sa indrept mitralira spre cei rămași in picioare si sa apas pe trăgaci.
Gloanțele se descarca in secunda urmatoare,iar gaborii cad pe rand în vreme ce ma feresc de cei ce n-au intrat în raza mea vizuala și zbier ca un monstru cand incasez un glont in antebrațul stang.
-Snik!bubuie vocea fratelui meu si il vad cum se arunca peste gaborul ce a tintit spre mine.
Incepe sa-l ia la pumni,iar forta cu care loveste,ii zdrobește fata militianului pana cand il aduce la un pas de moarte și il lasa pe asfalt ca sa se chinuie pana cand isi da ultima suflare.
Prin haosul ce se stârnește in jurul nostru si cu durerea ce-mi racoseaza din brat pana in creier,continui sa fiu alături de borfasi si sa ii snopim in bătaie pe militienii ce lupta pentru o cauza pierduta si eronata totodată.
Fiindca toata lumea vrea schimbarea,insa ei continua sa tina cu partidul comunist ce o sa cada cat de curând pentru ca n-are cum sa mai reziste. Tuturor ne-a ajuns cuțitul la os,iar singura cale sa ne vindecam si sa ne primim libertatea de care am fost privati ani de zile,este sa tăiem tot greul indurat de la radacina.
-Ai grija Snik!!!!urla Devil cu panica în glas in vreme ce ma bat cu un gabor si-l vad cu coada ochiului cum se arunca spre mine.
Sunetul de arma descărcată undeva în spatele meu imi ridica parul pe ceafa,iar cand il aud in urechea mea cum icneste cand incaseaza glontul,vad negru in fata ochilor.
Ridic mana cu ura si bag teava de la mitraliera cu o asemenea forta in gura gaborului din fata mea ca isi inghite dintii inainte sa descarc gloanțele ce ii gauresc străfundul gatului,apoi ma întorc,iar Devil imi aterizează direct in brate.
Ma uit ca un criminal spre direcția din care s-a tras,dar nu e nimeni care sa ne amenințe viata,apoi il vad pe Killer cum se agita si imi face semn sa ies din incaierare.
-Scoate-l de aici!!!!imi cere si continua mai departe sa se bata si sa tragă în cei ce mai sunt pe langa el din brigada gaborilor.
Imi inclestez dintii si incuviintez din cap cu ura curgandu-mi precum lava prin sânge,dar totodată si cu recunostinta,ca de nu era el,probabil militianul reusea sa-mi gaureasca pana la urma ceafa,nu doar spinarea lui Devil.
-Hai frățioare,marai printre dinti. Te scot de aici și ai sa fii bine.
-Snik...imi bolboroseste numele in timp ce imi bag bratele pe sub ale lui si il prind bine ca sa-l pot misca din loc.
Cu teava de la mitraliera îndreptată in fata,pasesc apasat pe zăpada îmbibata in sange si imi mut doar o clipa ochii de pe drum ca sa vad in ce stare se afla fratele meu de cruce.
Mi se opreste inima cand sangele ce-i iese cel mai probabil printre buze ii pateaza atat de mult bandana ce-i acoperă chipul,incat picura din ea,iar ochii ce in urma cu câteva minute sclipeau intr-un verde crud,acum ii devin tot mai lipsiți de viata.
-N-are rost Snik...ingaima printre accese de tuse.
-Nu mori!ma rastesc cu ciuda la el si incep sa pasesc mai repede ca sa il scot din bulevardul principal.
Vad borfasii cum incep sa ne păzească spatele in vreme ce el încearcă sa rada,dar nu-i iese deloc fiindca mai mult se ineaca,iar cand ajung cu el pe un trotuar și vreau sa-l bag printre blocuri,se prinde cu o mana de coltul unui bloc pe langa care trecem și ma opresc ca la comanda.
Il las pe jos in fund si il lipesc cu spatele de zid,apoi ma las pe vine si ii trag bandana in jos de pe fata,iar ochii incep sa-mi arda de durere in cap fiindcă printe buzele lui ies șiroaie groase de sange proaspăt.
-Te astept dincolo,dar vezi sa nu te grăbești deloc,continua sa se forteze ca sa vorbească,iar la final ranjeste exact ca un drac,cu toate ca secundele ii sunt numărate.
Se infioara pielea pe mine,fiindca,desi am stat de multe ori fata in fata cu moartea,era pentru ca eu o aduceam dupa mine,dar pana la vârsta de 21 de ani,n-am simtit-o niciodata sa imi dea târcoale atat de aproape ca in momentul de fata cand vrea sa-mi ia unul dintre frați de langa mine.
-Imi pare rău,marai printre dinti,iar chinul meu se simte în fiecare cuvânt pe care il rostesc apasat.
-Stiu,dar mi-ar părea rău sa știu ca mor ca prostul,Snik. Asa ca,fa ziua asta sa conteze. Lupta pana la capat si schimba destinele golanilor. Musca letal ca sa ramai în viata,fiindca trebuie sa faci un lucru pentru mine ca sa plec impacat de pe pamant,zice cu greu,dar cu toate astea mintea mea il înțelege perfect.
-Ce?intreb si inchide ochii pentru cateva secunde cat sa mai tragă o gura adanc de aer in piept.
Durerea se ridica mai tare in mine si ma ia cu asalt fiindca sunt constient ca e ultima data cand am sa-l mai aud vreodata vorbind.
-Ai grija de Eva ca ochii tai din cap,imi cere si incuviintez mecanic inainte sa-i jur.
-Promit ca sora ta nu o sa ducă lipsa de nimic si am sa o pazesc pana cand o sa-mi sune și mie ceasul,fac legamantul si inchide ochii liniștit,apoi pieptul nu-i mai urca si nici nu-i mai coboara,iar inima mea pentru cateva secunde se opreste in loc,apoi isi revine si incepe sa bubuie doar cand sunetul de gloante ajunge la urechile mele,iar eu ma mobilizez imediat.
Ma indept de spate si imi ridic in brate fratele de pe jos fara sa bag o secunda durerea din antebrat in seama,apoi cu ura clocotindu-mi prin vene si cu durerea dandu-mi afara din sufletul ce-mi e patat de păcate,intru in gangul dintre blocuri si ma indrept spre cartier ca sa-l duc părinților lui.
„Nu merita sa rămână a nimenui pe strada. Borfas sau nu,a luptat pentru dreptate si a murit ca un erou. A sfidat moartea cat a putut si-a incasat-o pentru mine. Lucru ce nici toti banii din lumea asta nu-l pot cumpăra,insa legamantul meu o sa includă si asa ceva. Chiar daca i-am promis ca o sa am grija de sora lui,am sa-i ajut și familia cu tot ce pot. Datoria nu am sa o pot acoperii in vecii vecilor,dar macar atat sa fac pentru ai lui ce nu au de mai nici unele. Fiindca mi-a fost alături mereu,iar eu n-am cum sa uit nimic din tot ce am trăit alaturi de el. N-am cum sa uit de loialitate,de frăție si de juraminte.”
Incep sa marai in urma gandurilor fiindca mi se pare nedrept ca a murit. Si eu am incasat un glont,dar la el rana a fost mortala,iar asta din cauza mea. Pentru ca m-a salvat pe mine.
-Sa-mi bag pula!injur printre dinti. Cum mortii ma-sii sa apar cu tine la usa pe brate si sa te duc părinților tai mort? Dar mai presus de toate cum pula mea sa le spun ca ești fara suflare fiindca m-ai salvat pe mine?vorbesc singur cu toate resentimentele curgandu-mi precum smoala prin vene si imbaxindu-mi sistemul cu otrava lor.
Imi scutur capul fiindca n-am alta cale si trebuie sa fac un lucru de neimaginat,iar in vreme ce ma indrept spre scara lui,nu dureaza mult pana cand gandurile mi-o iau din nou razna.
„Din morți n-am puterea sa te intorc. Acum sper sa nu ma urască ai tai fiindca si-au pierdut băiatul ce a ales sa se sacrifice pentru mine.”
-Cine-i?zbiara vocea lui tat-su dupa cateva secunde lungi de batut cu piciorul în usa de lemn atunci cand urc la etajul 6 si ajung in dreptul ei.
-Snik,raspund cu inima grea și cu vibrații sinistre.
Aud incuietorile cum se intorc in lemnul murdar de cateva ori pana cand bărbatul ce-l cunosc de mic copil apare in prag si vad cum se schimba la fata. Dar nu o face pentru ca am o arma in mana,ci pentru ca il am pe fiicior-su in brate.
-E mort!exclama socat.
Un ditamai nodul mi se pune in gat,iar cand din spatele lui isi face apariția Eva,o pustoaica de 12 ani ce isi strecoară fata de papusa printre corpul lui tat-su si tocul usii,mai ca nu-mi cedează genunchii si nu pic din picioare.
„Acum explica in pula mea Snik cum sta treaba cu brigada si legamintele. Cum sta cu onoarea si cu moartea in numele ei. Sa vedem dacă vreunul o sa înțeleagă,fiindca nu stiu de ce dar am impresia ca tot familionul fratelui tău o sa ajungă sa te urască cand o sa afle motivul pentru care Devil a ramas fara suflare.”

*********************************

Asa ceva nu trebuia sa se întâmple,dar dacă l-am adus nu de mult in peisaj pe Snik in cartea lui R.I.P,nu stiu cum s-a făcut,insa Adriana,adică @KennedyKreen,a fost in acelasi gand cu mine si uite cum o sa se nască în viitor o alta poveste cu borfasi.

Legământul 🔞Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum