Snik:
Anul 1991...
-Ce ai pus la cale Nik?intreaba in timp ce o car în brate prin cartier si ma indrept cu ea spre scara blocului meu fiindca i-am pregătit o surpriza de ziua ei.
E sfârșitul lui Iulie,iar daca azi pustoaica tot face 14 ani,am zis sa o punem de o petrecere fiindca de cand frate-su a murit n-am mai dat pe la una si nu ca mi-ar fi dor de ele,dar pentru ea am sa fac un efort si-am sa îmi dau azi voie sa respir ca sa o sărbătoresc asa cum lui i-ar fi plăcut sa o faca.
-Ai răbdare!ii cer si grăbesc mai tare pasul.
Incepe sa chicoteasca si isi strange cu mai multa forta bratele in jurul gatului meu,iar zambetul de pe buzele ei,imi încălzește sufletul si surad la randul meu,cu toate ca ea nu poate sa ma vadă fiindca are o bandana legata la ochi.
-Ai o surpriza pentru ziua mea?intreaba iscoditoare.
-Mda,raspund purtând in continuare zambetul pe buze.
-Abia astept!exclama incantata,iar cand intru in bloc,incepe sa se foiasca nerăbdătoare in bratele mele.
Deschid usa cu grija și o bag în apartament cu atenție ca sa nu o lovesc de nimic,apoi trantesc usa cu piciorul ca sa ma asigur ca s-a închis în spatele meu si pasesc spre sufragerie,unde toți borfasii tac mâlc si așteaptă sa ii dau jos materialul negru de la ochi.
O pun pe canapea in fund dupa ce se dau golanii dinaintea mea,apoi ii desfac nodul si o mai țin cateva secunde in suspans pana cand ii îndepărtez bandana.
-Vai!icneste cand vede sufrageria transformata.
Peste tot sunt baloane in fel și fel de culori,dar si ghirlande ce le-am prins cu băieții de dimineata pe întreg tavanul. Iar ca sa fie treaba treaba,am umplut camera din loc în loc cu jucării,iar pe masa i-am pus un tort cu crema de vanilie pe care mama lui R.I.P l-a făcut.
-Nu. Pot. Sa. Cred!exclama si punctează fiecare cuvânt în parte,iar dupa ce inspectează fiecare colțișor,isi tinteste ochii pe mine si bufneste in plâns.
-Eva...o dojenesc,iar ea ridic o mana in aer,apoi imi face semn sa tac in vreme ce pe cealaltă si-o duce la gura ca sa si-o acopere cu palma.
-Taci putin!imi cere,iar dupa cateva secunde lungi in care încearcă sa se liniștească continua. Nu pot sa cred ca ai făcut asa ceva pentru mine!
„As face totul pentru tine,pustoaico. Pentru ca,desi Devil mi-a pus soarta ta in maini,eu mi-am pus viata in palmele tale,iar atat timp cat am sa traiesc,tu ai sa fii motivul pentru care eu am sa ma ridic în fiecare dimineață din pat si-am sa lupt ca sa iti pun soarele la picioare.”
*****
Eva:-La mulți ani Eva!urla toata adunatura de borfasi si surad cand un dop de șampanie sare și se izbeste de tavan inainte sa faca contact cu pardoseala.
Ma uit la golanii ce pana nu de mult erau apropiații fratelui meu si drept sa va spun ma simt de-a casei cu toate ca sunt mult mai mari decât mine,dar ii cunosc pe fiecare in parte din pricina poveștilor ce le auzeam de la Manu care era în fiecare zi alături de ei,apoi imi intorc privirea pe cei ce sunt cred ca de-o seama cu mine si chicotesc pentru ca fiecare scoate de unde poate cate un cadou,dupa imi tintesc ochii pe Nik si ma reped spre el.
Sar de pe canapea dintr-un foc și din cativa pasi ma izbesc de trupul lui ca sa-i inlantui talia cu bratele,apoi ridic privirea,iar el imi zambeste,in vreme ce mie îmi curg lacrimile de fericire una după alta pe obraji.
„Asta e cea mai tare zi de naștere din viata mea. Cu toate ca fratele meu nu e langa mine si cu toate ca in afara de Nik n-am nici o relație apropiata cu nici unul din jurul meu,eu ma simt foarte bine. Sunt fericita și sper ca Manu sa ma vadă de pe undeva și sa se bucure pentru mine. Fiindca,desi l-am pierdut,am ajuns sa fac parte din familia pe care el mi-o descria cu atât de mult entuziasm. Am ajuns sa ma număr printre cei pe care ii considera ca frații lui si chiar imi pare bine. Ma bucur ca nu sunt singura. Ca indiferent de ce imi e rezervat,am ajuns sa am pe cineva aproape de mine care știu sigur ca m-ar ajuta in orice secunda daca as avea nevoie. Pentru ca asta fac ei. Se ajuta reciproc fiindca legamantul pe care si-i l-au făcut il considera un lucru sacru. Sunt ochi pentru ochi și dinte pentru dinte.”
-Multumesc!spun fericita in vreme ce-l privesc pe Nik printre lacrimi.
Surade,apoi se indoaie putin ca sa ma poată ridica in brate,dupa ma saruta apasat pe un obraz si chicotesc.
-La mulți ani pustoaico!imi urează si ma prinde mai bine intr-o mana,apoi pe cealaltă si-o baga in buzunar și scoate din el un săculeț închis la culoare.
Mi-l intinde si imi arcuiesc usor o spranceana in vreme ce dau la iveala conținutul dinauntru.
-Aoleu!exclam dintr-o suflare.
-Iti place?vrea sa stie si respiratia mi se opreste in gat.
-Nu e prea mult?raspund cu o intrebare cand imi regăsesc vocea.
Nik chicoteste,dupa ma lasa jos din brate si imi i-a lanțul dintre degete.
-Ridica-ti parul,imi cere si fac întocmai.
Arunc săculețul pe canapea,apoi imi duc mainile la ceafa și imi ridic parul,iar el imi prinde lanțul din aur la gat și imi cobor privirea ca sa vad șarpele ce isi inghite coada. Lanțul e mai mult un colier ce-mi sta la baza gatului,dar nu e facut sa fie rigid. E maleabil astfel încât sa-l poți aduna pe tot intr-o mana daca vrei.
-Wow!soptesc uimita,fiindca e prima bijuterie pe care o primesc de cand ma știu.
Ai mei sunt atat de saraci,incat nici macar gauri n-am in urechi,darămite cercei. Daca vreau sa port vreo pereche imi trebuie din aia ce au clips,altfel nici o șansă să pun ceva care sa-mi atârne de ele.
-E foarte frumos!continui si ma intorc cu fata spre el.
Brunetul isi lasa ochii sa-i alunece pe gatul meu si zambeste in coltul gurii.
-Iti sta bine,zice si surad fericita. Iar data viitoare am sa-ti cumpăr o pereche de cercei. Vad ca nu ai,observa si el un lucrul pe care eu îl știu de cand sunt mica.
-Tot cu serpi?vreau sa stiu si chicoteste in barba.
-Vrei șerpi pustoaico?raspunde in schimb si ridic usor din umeri.
-Vad ca si tu ai un inel cu șarpe,replic in vreme ce fac semn spre arătătorul lui de la mana stanga,unde o bucata de argint e spiralata de doua ori in jurul degetului sau,iar capul de șarpe i se opreste pe la jumătatea lungimii.
-L-am primit cadou de la Luk.
-E frumos,recunosc si-mi ridic privirea in a lui. Ți se potrivește,Snikkkk...continui si ii sasai porecla,iar el se abține sa nu rada.
-Ce dracoica!exclama incantata si incep sa joc din sprancene exact ca una.
-Vai de pula mea!ridica tonul si Killer,apoi bufneste in ras. Asta mica se vede ca e sora lui Devil! Semana foarte mult cu el! Comportamentul cel puțin...lasa cuvintele in aer si ma priveste cu mândrie,in schimb Nik se schimba puțin la fata si il prind imediat de o mana.
-Pot sa tai tortul?intreb cu un zambet forțat si intreb doar ca sa schimb subiectul,fiindca imi plăcea atat de mult de el cand nu se gandea la fratele meu,incat acum nu-mi doresc sa i se schimbe starea.
Isi scutura capul,dupa incuviinteaza din el si ii eliberez mana.
-Ma duc sa aduc un cuțit,zice in vreme ce trece pe lângă mine,doar ca vocea ii suna puțin sparta si imi dau seama ca n-am reușit sa-l scot din ale lui.
Inghit nodul amar ce mi s-a pus in gat,dupa ma intorc spre Killer si il omor din priviri.
-Iti rup gura dacă o mai deschizi sa pomenești ceva de fratele meu...marai la el pe un ton soptit,iar brunetul face aproape șocat un pas in spate.
-Ptiu!scoate un sunet de parca ar vrea sa ma scuipe. Satana mica,continua si-mi dau ochii peste cap.
Fara sa mai scot un cuvânt printre buze il tintesc cu degetul arătător si ma incrunt amenințător la el,apoi las mana in jos cand aud pasii lui Nik ca vin spre noi si imi iau o atitudine de ingeras.
-Vai...chicoteste Luk in barba cand vede cât de repede m-am schimbat.
-Ce?intreaba Nik in vreme ce trece pe lângă el si paseste spre masa din colt unde se afla tortul meu.
-Nimic,raspunde brunetul,iar Nik mijeste putin ochii spre el.
-Ce? Am crezut ca i-am uitat cadoul,dar acum mi-am dat seama ca l-am lasat în vesta de pe hol,il minte si ma abțin sa nu rad.
Ma urnesc din loc în timp ce Luk iese din sufragerie si ma opresc in dreapta lui Nik cand ajung langa masa. Scoate o bricheta din buzunar și începe sa aprinda cele 14 lumânări colorate ce sunt înfipte una lângă alta sub forma de cerc,iar cand flacarile ard in toate,imi cere sa-mi pun o dorinta si sa suflu in ele.
„Imi doresc ca intr-o bună zi sa reușesc sa-ti iau piatra grea ce o porti atat pe suflet,cat si pe inima.”
Scot aerul cat de tare pot printre buze ca sa le sting dintr-o suflare fiindca imi doresc din tot sufletul ca Nik sa nu se mai macine,iar dupa ce fumul iese din fiecare bat invelit in ceara,ridic capul in directia lui si zambesc fericita,dar totodată si încrezătoare in forțele mele proprii.
„Nu știu dacă asta se poate numi un tel in viata,dar eu am sa fac un scop din aceasta dorinta ca sa tintesc intr-o zi atat de tare in ea,incat sa mi se îndeplinească si sa-l scap pe borfas de blestemul ce singur si-i la pus pe cap.”
CITEȘTI
Legământul 🔞
Romance#1 - 31/07/24 - Sange #1 - 01/08/24 - Speranta Intr-o lume in care onoarea,respectul,demnitatea,loialitatea si cuvântul incep sa lipsească cu desavarsire,eu,alături de frații mei,dominam străzile si ne facem dreptate de fiecare data cu pumnii. Sun...