Capitolul 2

251 39 2
                                    

Snik:
Anul 1981

Cobor scarile in fuga,iar cand ies din bloc,o iau pe urmele borfasilor ce tocmai mi-au strigat la balcon ca sa ies din casa.
E aproape de lăsarea serii,iar cand soarele o sa dispară complet de pe cer si intunericul o sa se lase peste cartier,avem câteva conturi de reglat cu sclavii lumii bune ce cred ca ei fac pamantul sa se invarta doar pentru ca ai lor detin mai mulți bani decât familiile celor carora norocul nu le-a suras atat de mult in viata asta si fac figuri razandu-le in fata copiilor ce abia au un căcat să pună pe masa.
Si cu toate ca eu ma încadrez la mijloc,fiindca fac parte dintr-o familie ce poate sa îngroape cartierul asta infect in bani si sa sufle blocurile cu aur,traiesc la limita supraviețuirii pentru ca monstrul de tata isi doreste sa ma indarjeasca doar ca sa ies atat eu,cat si fratele meu,niște progenituri pe masura numelui pe care il purtam si a sângelui de maniac ce ne curge prin vene.
-Unde-i Danger?ma intreaba Killer de cum ajung in dreptul lui si dau mana cu el,apoi cu Devil si tot asa mai departe pana cand ii salut pe toți cei sase borfasi cu care imi petrec de mic copil timpul pe afara.
Iar daca va întrebați de unde si pana unde suntem supranumiți asa,ei bine,in urma cu un an,când am luat cu asalt magazinul din colt fiindca ne urla tuturor stomacul de foame,ne-am ales si cu cate o porecla,dar ca sa fim diferiți de restul golanilor,fiecare ne-am trantit-o celuilalt in engleza.
Asa eu din Nik,am devenit Snik,iar Luk este Danger,tot asa au facut-o si golanii cu care am crescut. De aceea Silviu,a devenit Killer si tot din aceeași cauza,Manu s-a transformat in Devil.
-Trebuie sa apara,raspund cu gândul la fratele meu ce trebuie sa ducă cateva pungi cu droguri la marginea orașului si sa le distribuie ca sa faca rost de niște bani.
Droguri ce bine-nțeles le-a furat de la tata. Dar cum mafiotul nu le numără și are încredere totala in oamenii lui,iar la copii sai nu ii sta gandul ca ar putea sa fure de la el,Luk s-a gândit in urma cu vreo câteva luni sa bage mana in cazanul cu smoala si sa se murdărească,doar ca eu si mama sa avem de-ale gurii,insa sa-si puna si bani deoparte ca sa adune cati mai mulți pana cand o sa faca 18 ani si-o sa vrea sa-i zboare capul de pe umeri dracului ce continua încă sa ne chinuie.
S-a gândit ca totul atunci o sa se ducă de rapa,iar pana cand o sa ne revenim,niște bani strânși din timp o sa ne prindă bine. Lucru pentru care inclin sa-i dau dreptate,fiindca am de gand sa ard totul din temelii si sa se ducă pe apa sâmbetei toata averea pe care a adunat-o.
-Vine la locul nostru?intreaba Devil si incuviintez din cap,dupa imi trag gluga de la hanorac sa-mi acopar fata si pasim impreuna spre ieșirea din cartier.
-Urasc faptul ca se apropie iarna...haraie Killer imediat ce o rafala de vânt rece se izbeste de noi atunci cand ieșim din gangul dintre blocuri si oftez subtil printre buze.
„Mda...si eu o urasc."
-Sa speram ca nici anul asta n-o sa crapam de frig,chicoteste Devil ca un drac si,desi undele ii sunt intunecate,eu simt si amaraciune printre ele,fiindca il cunosc la fel de bine ca pe fratele meu.
„De fapt...il consider fratele meu,doar ca e unul de cruce. Si cu toate ca nu ne leagă sangele,as paria cu viata mea ca mi-ar sari mai repede in ajutor decat ar face propriul meu tata in cazul in care as ajunge la anaghie."
-Unde mergem prima data?vrea tot el sa stie si se întoarce cu fata spre noi,apoi paseste cu spatele doar ca sa tina contra vântului ce se stârnește din ce în ce mai tare o data cu lasarea intunericului.
-La scoala?raspund cu o intrebare. Sigur ii găsim pe gauzarii aia acolo.
-Nu e prea târziu pentru sclavii aia sa mai fie pe afara la ora asta?vrea sa stie si ridic din umeri.
-N-avem oricum nimic de pierdut daca verificam,replic si se întoarce,apoi paseste normal cand vântul o lasa mai moale.
-Prea bine...eu chiar am nevoie urgenta de bani,raspunde satenul cu ochii verzi. Mama n-a primit încă banii pe luna asta,iar boul de tata i-a baut pe ai lui cu prietenii sai de pahar inainte sa ajungă acasă,asa ca,dacă nu fac repede rost de câțiva lei,Eva o sa moara de foame.
Oftez din nou subtil printre buze când pomenește de sora-sa ce a apărut pe lume in urma cu vreo jumătate de an,iar cand gandul imi zboara la ce trebuie sa indure sufletul său,mai ales ca in scurt timp o sa bata si iarna la usa,cea mai mica problema cred ca o sa fie lipsa mâncării. Fiindca de se îmbolnăvește exista șanse foarte mari sa moara,pentru ca pe cei de la periferie nu-i baga nici dracu in seama prin spitale. De ce? Pentru ca,dacă nu ai bani,stai si aștepți ca prostul pe holuri pana cand si-o face vreun doctor mila de tine,insa,s-ar putea sa fie prea târziu ca sa mai salveze ceva.
-Tat-tu nu a auzit de prezervative?intreb printre dinti,dar nu de nervi fiindca ma gandesc ca un suflet pur a apărut intr-o lume impura,iar faptul ca mai face și parte dintr-o familie vai de capul ei ajunge sa-mi arda venele din cauza nedreptatii fiindca mulți adulți sunt bătuți in cap si trag in chinul lor copii care sa le ducă greul in spate,ci o fac pentru ca imi e frig,iar daca as deschide cum trebuie gura sigur mi-ar clantani dintii.
-Da ma!exclama in batjocura,apoi pufneste la final. Ca doar tata e tat-tu si are legături prin afara tarii ori prin America!continua si il privesc sec,fiindca stie prea bine ca nu-mi place sa pomenească de tata. Nu te uita asa Snik,dar ce pula mea vrei sa-ti zic? Ca la cat de prost ii tata cred ca nici macar nu are habar ca de o scoate din pizda,exista sansa sa nu o lase gravida pe mama,iar tu pomenești de prezervative? Nici macar n-a văzut unul in viata lui! De cat timp au ieșit pe piata? In Romania nici nu cred ca exista asa ceva la ora actuala!
-Habar n-am,raspund ridicând din umeri.
-Ai văzut vreunul?ma intreba curios si incuviintez cu lehamite din cap. Ai povestit de ele,dar de unde știi? Sau dacă știi macar cum arata?
-Muistul a ținut morțiș sa ne învețe sa ne protejam,asa ca,anul trecut de Crăciun ne-a adus o cutie intreaga de prezervative si ne-a lasat-o la usa,raspund in sictir,fiindca atunci cand le-am povestit ca exista soluții ca atat femeile cat si bărbații sa se protejeze,am omis sa le spun despre surpriza ce am gasit-o in prag de sărbători langa usa.
Se abține sa nu rada,iar eu la randul meu ma abțin sa nu-i trantesc un pumn în umar.
-Si? Ați folosit vreunul dintre voi un prezervativ daca tot aveți rezerve acasă?intreaba si-mi dau ochii peste cap.
-Nu,raspund si revin cu privirea pe asfalt.
-Anul asta de Crăciun poate va aduce și cateva curve,dacă tot v-a lansat protecția ca sa va obișnuiți cu ea,poate...
-Ma pis pe el si pe curvele lui,replic peste orice voia sa spună ca sa-l intrerup.
Ma apuca cu un brat de dupa gat cand vede ca ma turez,apoi ma scutura putin inainte sa vorbească.
-Calmeaza-te,imi cere si marai ca drept răspuns. Hai ca nu mai zic nimic despre el,dar daca tot te-ai enervat,zic sa te descarci pe muistii aia,imi sugereaza si chicoteste sinistru,dupa ma trage mai intr-o parte pe trotuar ca sa ajung pe locul lui si imi indica cu degetul spre boschetii si copacii de peste drum ca sa ma uit dincolo de gardul scolii de care ne apropiem cu repeziciune.
-Luati tot!le ordon,iar nervii cu privire la tata,se tranforma intr-un foc menit sa arda totul în jurul meu imediat ce-i vad pe cacanari.
Ma trag de langa Devil si imi ridic mânecile de la hanorac pana in dreptul coatelor,apoi le fac semn sa ne despărțim si fiecare merge spre cate un colt diferit al curtii din spate a scolii,iar restul exact pe mijlocul ei.
Sărim fiecare gardul,iar cand pătrundem in curte,vad pe fetele sclavilor cum mai au foarte puțin si se caca pe ei.
-Fugiti!striga unul si lasa mingea de izbeliște,apoi face cale întoarsă,dar nu reușește decat sa faca cativa pasi,fiindca Killer ii ranjeste cu răutate și se repede spre el.
Talpa de la papuc i se infinge in pieptul gauzarului si il arunca pe spate,apoi casuna pe el si incepe sa-l bata.
Același lucru face si Devil,doar ca el sare la bătaie si loveste din cateva bucăți pe doi dintre ei,iar restul borfasilor mei pun cate o tinta cu ochii pe cate unul dintre snobi rămași in picioare si nu durează mult pana cand haosul se dezlantuie in curtea scolii. Urletele celor cazuti taie în aerul rece ce ne înconjoară și cat ai zice peste,de la blocurile din prejur iese lumea pe la balcoane ca sa vadă ce se intampla. Oamenii incep sa zbiere la noi ca sa-i lasam in pace și ne ameninta cu militia,iar eu chicotesc si privesc cum baietii ii mardesc pe gainari de le sar capacele.
-Vin gaborii!urlu după vreo 5 minute in care pumnii si picioarele s-au impartit in toate partile,iar cand vad sirenele cum luminează tot mai aproape in josul străzii de printre blocurile gri pe care le inghite tot mai mult noaptea,le fac semn sa se miste ca sa dispărem de aici.
Cotrobăie peste tot în buzunarele celor întinși pe terenul de fotbal,iar dupa ce fura tot ce găsesc,fugim impreuna pe dupa coltul scolii ca sa sărim pe partea cealalta de gard ce da fix inaintea unui gang intunecat.
O zbughim printre cele doua turnuri si ne bagam prin grădini ca sa ne piarda urma,apoi continuam sa sărim gardurile ce despart scarile unele de celelalte pana cand dam in capătul cartierului si ne trezim in bulevardul principal.
-Alta patrula!ne atrage Killer atentia si arata cu degetul spre direcție opusa din care am venit.
-Tot pe noi ne cauta!strig la ei si le fac semn sa trecem strada.
Golanii ma urmeaza,iar in urma noastră aud goarna cum se pune in functiune,apoi politia cum urla in spatele nostru si ridic mana dreapta in aer,dupa le arat degetul mijlociu.
-Stati pe loc huliganilor!ne cer si fugim mai tare.
-Dai printre blocuri!ii cer lui Devil cand ajunge in stanga mea si il imping dincolo de bordura,apoi sărim toti peste rondul ce vara e plin cu flori și ne bagam pe o străduță care da intre blocurile cu 4 etaje.
Nu suntem pe teritoriul nostru,dar nici un tâmpit nu e în stare sa ne sara la gat fiindca am ajuns sa călcăm pe aici pe unde nu ne e locul nostru.
Desi legile din cartier spun clar ca nimeni nu patrunde pe teritoriul altuia decat daca trebuie sa se lase cu bătaie,iar singura excepție in care poți sa o faci și sa fie pe pace e doar atunci cand treci cu ma-ta daca are treaba prin zona și ești cu ea,in rest nu exista nici un drept ca sa poți pune piciorul pe terenul altora,insa,cum eu n-am frica de nimeni și de nimic pe lumea asta,mi se rupe de faptul ca incalc acum regulile. Daca cineva are o problema cu lucrul asta,n-are decât sa vina și sa se ia de mine. Ca sigur ajung sa-l rup cu bătaia si sa-mi maresc fara nici o intentie propriul meu teritoriul. Dar...cum știu prea bine ca nimeni nu îndrăznește sa ma provoace fiindca atat numele meu,cat si a lui Luk s-a dus mult dincolo de granițele orașului,fiecare se face ca ploua atunci cand am dracul pe urmele mele si trebuie sa fac cumva sa scap de el.
Insa,baieteala de care dau borfasii din restul cartierelor,este ca,de fiecare data cand am încălcat regulile,au știut sa-si tina gurile închise. Si nu de frica,ci pentru ca au sange si nu tremura in fata gaborilor. Ce avem noi intre noi,le rezolvam tot intre noi si nu implicam niciodata garda la mijloc.
-Veniti aici!ne striga un golan de la o scara cand ne apropiem in fugă de ea si ne face semn ca sa intram inauntru. Asta are ieșire prin spate,iar usa e deschisa!continua,iar eu ma uit la borfasii mei.
-Poate sa fie o capcana,replica imediat Killer.
-Doar asa poate sa moara,zic cu adrenalina curgandu-mi prin vene.
-Daca am lua-o prin spate,am scapa de garda mai repede si am ajunge intr-un timp mult mai scurt in cartier,spune Devil si incuviintez din cap în vreme ce schimb direcția de mers.
-Daca usa e încuiată,urcam sus,iesim pe acoperis si fugim pana in capătul blocului ca sa iesim pe la ultima scara,le zic in vreme ce alerg spre borfasul ce ne-a dat pontul cu ieșirea prin spate.
-Bine!raspund in cor.
Alergam spre scara respectiva cu sirenele prin apropiere,iar cand ajung in dreptul golanului il prind zdravan de gat.
-Daca minti...harai printre dinti si ridica mainile in aer.
-Mergeti! E deschisa!ne zice pe un ton ce nu da de inteles ca moare de frica,dar nici nu e decis daca ar vrea sa sara la bătaie pentru ca nu e convins ca o sa câștige o lupta de strada data parte in parte cu mine.
„Si bine face,fiindca nu sunt deloc fraier cand vine vorba de bătaie,iar câteva mișcări chiar imi pot fi mortale daca le aplic exact unde trebuie. Insa,in general vorbind,nu sunt deloc incult si nici retardat. Ma duce rau de tot capul si fac din căcat bici,apoi il fac sa si pocnească. Fiindca atunci cand n-ai nimic,iar viata iti trece de pe o zi pe alta la limita supraviețuirii,trebuie sa-ti meargă mintea brici ca sa rezisti. Iar eu cu Luk si restul borfasilor noștri stim foarte bine cu ce se mănâncă greul. E cam imposibil ca ceva sa ne dea la temelie ca sa ajungem sa nu mai gândim limpede."
-Prea bine,harai in vreme ce-l eliberez si intru dupa borfasii mei in scara ce are un singur bec chior deasupra usii de la intrare.
-E deschisa!urla Killer de pe partea cealalta de sala si il aud cum sare treptele ce dau in spate.
Il urmam si iesim in celalalt cartier,apoi fugim cat ne tin picioarele spre străduța ce da cel mai aproape de blocurile noastre.
Ma intorc cat sa privesc cateva secunde in spate si ridic o mana in aer,apoi fac semnul păcii spre golanul ce a venit în urma noastră si imi arata degetul mijlociu.
Ranjesc,desi nu ma poate vedea din cauza glugii ce imi acoperă foarte mult fata,dar si a întunericului ce ne inghite tot mai mult,pentru ca stâlpii de iluminat sunt puși de la dracu din praznic pana la tat-su in poarta.
-Ramai dator Snik!urla si revin cu privirea pe drum.
„As putea sa vin mâine si sa-i zdrobesc capul doar ca a doua oara sa nu imi mai pronunțe numele,d-apoi sa mai deschida gura in fata mea,dar pentru faptul ca m-a ajutat sa-mi iau o belea de pe cap mai repede decât ar fi trebuit,n-am sa o fac. Nu vreau sa seman cu cel ce m-a zămislit. Cuvantul dat n-am sa mi-l retrag niciodata,legamintele n-am sa mi le incalc in vecii vecilor,iar omul care m-a ajutat la nevoie,am sa-i raspund pe masura,cum as face-o si daca ar sari la mine la bătaie. Fiindca raspund mereu cu aceeași moneda."

****************************

Snik:

Danger:

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.


Danger:

Killer:

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.


Killer:

Killer:

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.


Devil:

Devil:

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.
Legământul 🔞Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum