Bölüm 3: Giriş (3)

250 22 0
                                    


***

Kwon Taekjoo NIS'e* helikopterle geldi. Helikopter pistinde bekleyen bir asistan onu 1. Müdür Yardımcılığı'nın ofisine götürdü. Sessizce onu takipederek, eğer onu görmek isteyen Müdür Lim ise, neden Müdürün ofisi yerine 1. Müdür Yardımcısının ofisine gittiklerini merak etti.

*Kore'nin en yüksek istihbarat birimi

NIS'in en üst düzey üyeleri olan üç müdür yardımcısının her biri bağımsız işlerden sorumluydu. Her müdür yardımcısı kendi yetkisi dışındakikonulara karışmazdı. Düzinelerce alt departman doğrudan müdür yardımcısını takip etti. Dolayısıyla 3. Direktör Yardımcısına bağlı olarakistihbarat ve karşı istihbarat alanında çalışan Kwon Taekjoo ve Direktör Lim'in 1. Direktör Yardımcısının ofisinde buluşmalarına gerek yoktu.

O neler olup bittiğini merak etmeye devam ederken, saygılı asistan 1. Müdür Yardımcısının odasının kapısını çaldı ve çok geçmeden bir ses içerigirme izni verdi. Bu Müdür Lim'in sesi değildi. Çalışan kapıyı açtı ve Kwon Taekjoo'nun içeri girmesine izin verdi.Kwon Taekjoo selamlamayı unuttu ve bunun yerine odanın karşı tarafındaki 1. Direktör Yardımcısına baktı. 1. Müdür Yardımcısının 1. Müdür Yardımcısının ofisini işgal etmesi bariz bir görüntüydü ancak önündeki mevcut durum ironikti. Kwon Taekjoo'yu çağıran Direktör Lim onunyanında oturuyordu. Bir açıklama bulmak için ona baktı ama Direktör Lim sadece garip bir şekilde gülümsedi.

Atmosfer sinir bozucuydu. Sessizce 1. Direktör Yardımcısı ve Direktör Lim'e baktı. 1. Direktör Yardımcısı sanki tedirginliğini hafifletmeyeçalışıyormuşçasına sakinleştirici bir şekilde gülümsedi.

"Busan'daki bir operasyonu yeni bitirdiğini duydum."

"Evet. Elimden gelenin en iyisini yaptım."

1. Müdür Yardımcısı konuşmayı bitirir bitirmez kendini savundu. Aşırı tepki olabilirdi ama açıkça suiistimal olurdu.

1. Direktör Yardımcısına Kwon Taekjoo'yu azarlama yetkisi verildi. Savunmacı Kwon Taekjoo'yu gören 1. Direktör Yardımcısı ve Direktör Lim, şunu paylaştı: tuhaf bir gülümseme. Hoş bir duygu değildi."Seni bu kadar uzağa çağırmamın nedeni bu değil, bu yüzden bu kadar savunmaya gerek yok. Operasyon gereğinden fazla kargaşaya neden olmuş olabilir, ancakDevlet sırlarının sızmasıyla karşılaştırıldığında sönük kalır. Katılmıyor musunuz Direktör Lim?"

Bu alaycılık kalın derili bir yöneticiden beklendiği gibiydi. Kwon Taekjoo ikna olmamış bir halde Direktör Lim'e bakmaya devam etti. Direktör Lim yüzünde bir gülümsemeyle yalnızca başını salladı. Kwon Taekjoo'nun kafası daha da karışmıştı. Busan'da olanlar olmasaydı bu kadar geç saatte onu çağırmanın sebebi neydi? Beynini zorladı ama bir sonuca varamadı.

Direktör Lim, Kwon Taekjoo'yu daha fazla bekletmedi. Elinde tuttuğu tableti masanın üzerine koydu.

"Bu da ne?"

"Kendin bakıp gör. "Kwon Taekjoo omuz silkti ve görev bilinciyle tableti aldı, yüzünde sıkılmış bir ifadeyle ilk sayfayı çevirdi. Gözleri tembelce sayfadan sayfaya gezindi, sonra hızlandı. Aşağı kaydırdı. Sessizce ama nefes nefese kelimeleri okudu ve hızla bir sonraki sayfaya geçti. Sahneyi izleyen Yönetmen Lim konuştu.

"Bu çok gizli bir istihbarattır. Yıllardır söylentiler dolaşıyordu ama ilk kez elimizde gerçek bir kanıt var. Gördüğünüz gibi asıl mesele Kuzey Kore veRusya'nın üç yıl önce yeni bir silah üzerinde birlikte çalışmaya başlaması. Dünyanın şimdiye kadar gördüğü hiçbir şeye benzemeyen ateş gücünesahip olduğu söyleniyor. Tamamlanması halinde dünyanın güç dinamikleri açısından oyunun kurallarını değiştirebilir. Adı Anastasia'ydı. Silahıntam adına mı, Kuzey Kore ile Rusya arasında yapılan gizli anlaşmaya mı, yoksa silahın tasarımına mı yoksa tasarımcısına mı atıfta bulunduğunubilmiyoruz. Şu anda silahın tamamlanıp tamamlanmadığını bile bilmiyoruz."

Codename AnastasiaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin