***Sibirya'nın mavi kalbi Baykal Gölü'nün 25 milyon yıllık zengin bir tarihi vardı. 31.500 kilometrekarelik alanı, 636 kilometrelik çapı ve 2200 kilometrelik çevresi vardı. Bu devasa gölde yirmi iki ada vardı;en büyüğü ve üzerinde yerleşim yeri olan tek adaOlkhon Adası'ydı.
Olkhon Adası'na ulaşmak için zamanlamanın doğru olması gerekiyordu. Geçişe izin verilen tek zaman,devasa gölün tamamen donduğu kış mevsimi veya tamamen eridiği yaz ortasıydı. Yazın feribotla karşıya geçebiliyordunuz ama artık kışın doğrudan buzun üzerinden geçebiliyorsunuz.
Zhenya gölün patikasız yüzeyinde durmaksızın yarışıyordu. Düzensiz buzdan kaçınmak kolaydı ama o düz bir çizgide kaldı. Bu sayede arabanın gövdesi sürekli sarsılıyordu. Fakat Kwon Taekjoo sessiz kaldı ve şikayet etmedi. Her ne kadar yolun bir uzantısı gibi görünse de teknik olarak ölçülemeyecek kadar derin su üzerindeydiler. Buz çok kalın olmasına rağmen tedirgin olmaktan kendini alamadı.
Şans eseri Olkhon Adası iskelesine yaklaştıklarında korktuğu kazayı yaşamadılar. Büyük Baykal Gölü bile eksi 50 santigrat derecenin altındaki şiddetli soğuğa karşı dayanıklı değildi.
Arabadan inip tekrar yola baktı. Karlara gömülen dünya ölü ve sessizdi. Her şey duruyormuş gibi görünüyordu. Bir an için aklına hiçbir düşünce yada duygu girmedi; belki de önündeki engin ve muhteşem manzara karşısında şaşkına dönmüştü.
İskeleden bahsedecek bir yol yoktu. Sadece daha önce her yöne giden arabaların lastik izleri vardı. Nereye gitseler yol oldu. İki adamın arabası, ayak basılmamış karda yeni bir rota çizdi.
Bir süredir, hedef Olkhon Adası'nın kuzeybatısında bir yerde kalmıştı. Yanıp sönen kırmızı noktayı bir sırt üzerine takip ettikleri için yalnız bir konak görüldü. Bogdanov Konağı ile karşılaştırıldığında küçüktü, ancak adanın büyüklüğü göz önüne alıyordu.
Konağın yanında durdukları bir durak. Konum izleyicinin üzerindeki kırmızı nokta tamamen eşleşti. Hong Yeowook'un oradaydı.
Kwon Taekjoo, sürücünün ve yolcu koltukları arasında yüzünü sıkıştırıp konağı gözetledi.
"Bu mu?"
"Sanırım öyle."
Her yerde kurulmuş olan güvenlik kameralarını kontrol etti. Kör noktaları göremedi.
"Öylece içeriye giremeyiz."
"Neden?"
Kwon Taekjoo yüzünde şaşkın bir ifadeyle Zhenya'ya baktı. Gerçekten neden yapamadıklarını bilmiyor muydu?
Konak, Olkhon Adası'nın yükseklerindeydi ve aşağıda sarp bir uçurum vardı. Adanın etrafında dönen rüzgarlar konağın bulunduğu kayalıkları kamçılamaya devam ediyordu, bu da yukarıdan kırılmanın imkansız olduğu anlamına geliyordu. Dışarıdan bakıldığında içeri girilebilecek hiçbir gaz borusu veya havalandırma deliği yoktu. Kapılar ve duvarlar, bazen tam otomatik, kablosuz olarak kontrol edilen ateşli silahların altlarına monte edilen güvenlik kameralarıyla kaplıydı.
"Buna nasıl bakıp bunu söyleyebilirsin? Dokuz canın mı var?"
Alaycı olması gerekiyordu ama Zhenya'nın çenesi birdenbire havaya kalktı. İfadesi olabildiğince kendini beğenmiş bir hal aldı. Aslında bu bir iltifat değildi. Kwon Taekjoo yüzüyle itiraz etmeye çalıştı ama işe yaramadı. Gözlerini omuzlarını genişçe açan adamdan çevirdi. Sadece izlemek bile onu utandırıyordu.
"Hong Yeowook'un içeride olduğunu biliyoruz, bu yeterli. Körü körüne saldırmak çılgınlık olurdu. Belki bir süre orada kalıp neler olduğunu görmeliyiz."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Codename Anastasia
Ficção Geralgyuhwooll'den değerli anastasia'lara "Kwon Taekjoo, Rusya'ya git ve 'Anastasia'yı bul." Milli İstihbarat Teşkilatı'nın yıldızı 'Kwon Taekjoo', Rusya ile Kuzey Kore (namı diğer DPRK) arasındaki gizli ortaklıkta yaratılmış ölümcül bir silah olan 'Anas...