***Kwon Taekjoo ona bu beklenmedik soruyu sorduğunda Zhenya bir şişe votkayı içmek üzereydi. Neden aniden böyle bir şeyin sorulduğunu bilmiyormuş gibi görünüyordu.
"Nereden bakarsam bakayım sen benim gibi basit bir ajan değilsin. Bogdanov malikanesinde olanlara bir bakın. Partiye resmi bir davet aldınız, tam uyum sağladınız ve açıkça oyunculuk ya da blöf yapmadınız. Hepsi bu değil. Acil durum geçitlerine kadar malikanenin planını biliyordun. Ayrıca partnerlerin diğerinin nerede olduğunu, ne yaptığını bilmesi gerekiyor ama ben hiç bilmiyordum. Her yerde karşıma çıktın ama onun dışında nerede olduğun ya da ne işler çevirdiğin hakkında hiçbir fikrim yoktu. Bana hiç söylemedin bile. Bana öyle geliyor ki senin benden farklı bir gündemin var, öyle değil mi?"
"Sanırım patronun sana tüm hikayeyi anlatmadı?"
"Neredeyse hiçbir şey bilmiyorum. O yüzden bana her şeyi, her şeyi anlat."
"Bu bir sorgulama mı?"
"Buna bir giriş diyelim. Henüz doğru dürüst bir şey yapmadın."
Sanki "Çıkış yok" der gibi masaya vurdu. Zhenya etkilenmedi. Sadece gülümsedi ve Kwon Taekjoo'nun ne düşündüğünü tahmin etti.
"Rus olduğu belli olan, burada doğup büyüyen birinden bekleyeceğiniz bir aksan ve telaffuza sahip, helikoptere özel erişimi olan, şehrin ortasında bir silahlı çatışmaya girebilen ama yine de giremeyen bu adamın ne sorunu var? Aranan bir adam ol, bu yüzden mi ileri geri dolaşıyorsun?"
"Evet. Bu ülkenin ayrıcalıklı bir üyesi olan %100 Rus'un neden bana yardım ettiğini anlamıyorum."
Bu soru her zaman aklındaydı. Zhenya Rus'tu. Yetkilileri kısmen zayıflatmaya yetecek kadar. Kwon Taekjoo gibi yukarıdan gelen emirlerle hareket etmiyordu, dolayısıyla bu operasyonda işbirliği yapması için bir neden yoktu. Çok özel ve olağanüstü durumlar olmadıkça anlaşılmaz görünüyordu.
Zhenya kayıtsızca omuz silkti.
"Ben Rus vatandaşı olmadan önce bir iş adamıyım."
Kwon Taekjoo'nun kafası daha da karışmış görünüyordu. İnanması o kadar da zor değildi ama bunu kolayca kabullenemezdi.
Yani sırf çıkar uğruna bu ölüm kalım durumuna düştüğünü mü söylüyordu? Bu nedenle vatana ihanetle eşdeğer bir şey mi yapıyordu?
"Ülkeni mi satacaksın?"
"Bunun gibi başka bir iş yok."
Bu çok saçmaydı ama ilk etapta pek bir şey beklemiyordu. Kwon Taekjoo'nun vatanseverliği de eşsizdi. Ülkesi için canını vermeyi hiç düşünmemişti çünkü bu onun işiydi. Ama kişisel çıkarlar uğruna ülkeyi tehlikeye atmak bambaşka bir konuydu.
"Sen. Bu operasyonun amacının ne olduğu hakkında bir fikriniz var mı?"
"Elbette. İki ülkeyi, Kore'yi ve Amerika Birleşik Devletleri'ni titretebilecek bir silah geliştirip geliştirmediğimizi öğrenmeye çalışıyorsunuz. Eğer bulursan yok et, bulamazsan en azından planlarını al. Öyle değil mi?"
Neyin tehlikede olduğunu tam olarak biliyordu. Bunun uluslararası sahnede yaratacağı etkiyi ve ülkesine ne kadar zarar vereceğini biliyordu.
"Bundan ne çıkarıyorsun?"
"Benim için silahın başarılı bir şekilde geliştirilip geliştirilmemesi önemli değil. Önemli olan 'Anastasia'nın planlarının bu ülkede bir yerlerde mevcut olması. Eğer amacınız onu bulmaksa benimki biraz farklı. . 'Anastasia'dan çok planlarla ilgileniyorum. Bu operasyonu güvenli bir şekilde tamamlarsak planları saklayacağım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Codename Anastasia
Ficção Geralgyuhwooll'den değerli anastasia'lara "Kwon Taekjoo, Rusya'ya git ve 'Anastasia'yı bul." Milli İstihbarat Teşkilatı'nın yıldızı 'Kwon Taekjoo', Rusya ile Kuzey Kore (namı diğer DPRK) arasındaki gizli ortaklıkta yaratılmış ölümcül bir silah olan 'Anas...