***
-Profesör Yoon Jin Ae'nin Odası, İngilizce Bölümü, Kore Üniversitesi-
Kapalı kapının vurulması ile içeri girme izni verdi. Kapı açıldı ve Profesör Yoon'un gözleri ekrandan kapıya doğru ilerledi. Onun bir öğrenci ya da öğretim asistanı olduğunu düşünmüştü ama ziyaretçi onu şaşırttı.
"Neden buraya geldin?"
Orta yaşlı adam başını eğdi.
"Profesör Kim Young Hee ile ilgili birkaç sorum var. İçeri girebilir miyim?"
Profesör Yoon'un yüzü gerildi.
"Hmm.. Ne beklediğini bilmiyorum ama o kişi hakkında da pek bir şey bilmiyorum. Bildiğim her şey doğru değil bu yüzden söyleyecek başka bir şeyim yok. Bu yüzden lütfen geri dön."
Sınırları net bir şekilde çizdi ve rahatsızlığını dile getirdi, ancak adam nazik kaldı ve geri adım atmadı.
"Lütfen. Bir dakika."
"Bu arada sen kimsin? Muhabir misin?"
"Ah, tanışmada geç kaldım."
Adam kimlik kartını çıkardı ve temkinli davranan Profesör Yoon'a gösterdi.
"Ben Kim Young Hee'nin davasından sorumlu savcının müfettişiyim. Duruşmaya eklenmesi gereken bir kısım olduğu için geldim."
Bunları açıklayan adamın yüzü Şef Kim'e benziyordu ama gerçekte onun kılığına girmiş Taek Joo'ydu. Kimlik kartı ve görünüşü o kadar sahteydi ki ailesi bile aradaki farkı anlamakta zorlanırdı.
Profesör Yoon sanki hayal kırıklığına uğramış gibi iç geçirdi.
"Dürüst olmak gerekirse hiçbir şey bilmiyorum. Birkaç yıl önce bir konferansa gitmiştim ve onu başka bir profesörün tanıştırmasıyla tanımıştım. Bölümümüz onu işe almaya karar verdiğinde birkaç kelime konuştuk. Bu yüzden birbirimize yakın yaşıyorduk ama birbirimizin özel hayatını bilmiyorum ama bunların hepsi sadece bir kılık değiştirme, soruşturmacıya başka ne söyleyebilirim?
On yıldan fazla bir süre aynı evde yaşadıktan sonra bile insanlar çoğu zaman eşlerinin casus olduğunu bilemezler. Ayrıca, Kim Young Hee'nin iş arkadaşı ilişkisi kapsamındaki faaliyetlerinden haberdar olmasının imkanı yoktu. Taek Joo'nun doğrulamaya çalıştığı şey çok daha önemsizdi.
"Tutuklandığı sırada, Kim Young Hee sol elinin yüzük parmağına bir yüzük takıyordu. Bu yüzük neredeyse hiç takılmamıştı profesör, bunun ne yüzüğü olduğunu biliyor musunuz?"
"Evlendiğini duydum. Bir erkekle çıkıyordu. Kim olduğunu bilmiyorum ama onu birkaç kez telefonunda gördüm."
Bu adam ölen subay mı? Ama onun bir ailesi vardı. Casuslar için sosyal statü ve öz imaj önemlidir. Bu duruşa bakılırsa evli bir erkekle evlenmek üzere olduğunu kamuoyuna açıklamayacak gibi görünüyordu. Gizli bilgileri çalmak amacıyla bir askeri yetkiliye yaklaşırsa, randevularının daha gizli olması gerekirdi. En azından meslektaşları fark edemedi.
Eğer öyleyse, o zaman kesinlikle başka biri vardı. Taek Joo kendinden oldukça emindi ama karar vermek için acele etmedi. Bu sefer adım adım kazması gerekiyordu.
"Yüzüğü nereden aldığını biliyor musun acaba?"
"Normalde bilemem çünkü yüzükleri erkekler alıyor."
"Ama... yani bildiğini mi söylüyorsun?"
"Evet. Yüzüğü tasarlayan kişi aynı akademinin bir üyesinin eşi."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Codename Anastasia
Ficção Geralgyuhwooll'den değerli anastasia'lara "Kwon Taekjoo, Rusya'ya git ve 'Anastasia'yı bul." Milli İstihbarat Teşkilatı'nın yıldızı 'Kwon Taekjoo', Rusya ile Kuzey Kore (namı diğer DPRK) arasındaki gizli ortaklıkta yaratılmış ölümcül bir silah olan 'Anas...